Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Gryningsbror, följer du rapporteringen från rättegången något? Vad tycker du så här långt? Vad tror du?
För övrigt är jag också helt och hållet övertygad om att Gryningsbror är den han utger sig för att vara.
Ja, jag följer rapporteringen någorlunda. Det jag alltid gör är att läsa domarna och då speciellt domskälen.
Vad jag tror är egentligen inte så viktigt. Men min gissning är följande : 9-14 år i Tingsrätten. Givetvis överklagar han och kommer troligen, men inte helt säkert att bli dömd till 8-10 år med röstsiffrorna 2 mot 3?. Kan lika väl bli 3 mot 2 vilket innebär att han blir frikänd.
Min enda fundering är om det ändå inte finns en chans att någon, även om sannolikheten är liten, vetat om att Ulf befunnit sig på vinden och tänt fyr. Tänk om det är som han säger. Hur lätt är det inte att "sätta dit" honom?
Bevis har inte sparats och SKL:s undersökninger är inte helt självklara.
Ja du. Vad skall man svara. Han har varit likt en Houdini i ett antal år nu.
Blivit förvånad tidigare när han blivit frikänd, men det heter ju "ställt utom rimligt tvivel"
Hur ser du på det?
Ja, jag är Gryningspyromanens bror. Skulle inte få för mig att utge mig för det om jag inte var det. De som vet hur man gör, kan oerhört enkelt spåra mig och ringa till mig, vilket en del gjort och lagt på luren. Om någon ringer för att vilja kontrollera, så ber jag er att prata, för det har redan skrämt min sambo väldigt mycket, även om hon vet att jag gör inlägg här.
Räcker väl om några ringer och jag bekräftar.
Jag är inte rädd för att prata med någon på FB som undrar eller vill kontrollera. Bara ring!