Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
Dock är det många som feltolkar det där. Att medicineras med helst Stesolid är långt mycket bättre än att ha ångest. Skulle jag sluta rakt av med att äta Stesolid och må dåligt skulle jag enbart anse att jag inte blivit av med ångesten ännu.
Ett läkemedel mot ångest när man har ångest skapar knappast dessa symptom så det är rent skitsnack. Är det något som undantrycker nervsystemet och skapar obalans är det ångest.
Däremot om någon pundar på någon substans så kan jag tänka mig att det skapar abstinens vid utsättande. Sen t.ex SSRI/SNRI är ju sämsta droger man kan ta mot ångest och dylikt, med insättningssymptom, biverkningar, generellt dålig effekt och utsättningssymptom.
Bensodiazepiner, helst Stesolid ska utan tvekan vara förstahandsvalet mot ångest! Hjälper KBT och sån dynga är det fan inte ångest man har. Eller ja visst, för såna som inte är medveten hur man blir av med ångest kan ju bli det av KBT. Men Stesolid och att faktiskt få uppleva livet utan ångest gör det fan så mycket bättre och den relativt naturliga hämning av signalsubstanser som skapas av förstärkningen på GABA-A kan snarare ge balans än tvärtom.