2016-08-12, 01:41
Medlem
Silentminds avatar
Tja! Jag undrar om det är säkert att dela en 10mg Bensedin-tablett, så vitt jag vet har dom ingen skåra och tabletter utan skåra ska väl helst inte delas? Ska minska doseringen från 10mg till 5mg i nedtrappningssyfte, annars får jag leta svenska Stesolid helt enkelt.
Citera
2016-08-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Tja! Jag undrar om det är säkert att dela en 10mg Bensedin-tablett, så vitt jag vet har dom ingen skåra och tabletter utan skåra ska väl helst inte delas? Ska minska doseringen från 10mg till 5mg i nedtrappningssyfte, annars får jag leta svenska Stesolid helt enkelt.
Det är väl bara att bryta av den i mitten, svälja och se glad ut. Händer ofta att jag bryter piller betydligt mindre och kompaktare utan brytskåra och det funkar fint.
Citera
2016-08-12, 02:50
Medlem
jerran777s avatar
Citat:

Dela den på mitten med händerna eller kör med kniv/sax i en bit hushållspapper utifall att den skulle känna för att gå i tusen bitar. Du kan ju sen själv uppskatta hur mycket varje del innehåller på ett ungefär genom att bara titta på storleken.
Citera
2016-08-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretzzz
Tjena, jag testade som du sa att gnugga det mot fingret och fan i mig den blir knall blå efter två sekunder. Fick det ifrån shoppen som nämndes ovanför dig Tänkte spara dessa, känner man av något på 5mg? Blir väldigt enkelt påverkad, så är rätt känslig- Hur skiljer sig minnesluckorna mot ksalol?
MVH
Nej du får inga minnesluckor av dom fast du inte tål så mycket. Kanske om du dricker mycket alkohol till. Men dom är väldigt bra. Må gott 😉.
Citera
2016-08-12, 10:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Det finns pillerfördelare som man kan köpa på Apoteket, så visst går det att halvera tabletter utan brytskåra.
Citera
2016-08-12, 11:30
Medlem
Citat:
Bara dela. Annars finns 5mg att tillgå nu som är lika bra.
Citera
2016-08-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
http://oi66.tinypic.com/3338sjo.jpg

Ser helt klart ut som ovanstående skriver och jag tvekar inte en sekund på att så är fallet. Generiska 5mg från EA. Har aldrig provat dem själv men tvivlar inte på innehållet. Självklart är det svårt att bedöma styrkan om man inte sitter på ett labb i källaren dock.
Kan vara thailändska då dom färgar av sig (har såna hemma). I Thailand går dom under "våldtäktsdrog" därav att dom färgar av sig blått. Används även för att råna faranger (utlänningar). Men jag tycker dom är bra, kanske inte som bensedine och svenska stes.
Citera
2016-08-13, 10:26
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasysun
Kan vara thailändska då dom färgar av sig (har såna hemma). I Thailand går dom under "våldtäktsdrog" därav att dom färgar av sig blått. Används även för att råna faranger (utlänningar). Men jag tycker dom är bra, kanske inte som bensedine och svenska stes.

Har käkat många många thailändska diazepam men då har de främst kommit i blister och inte färgat av sig (Valium 10mg på apotek). Även fått gula 5mg:are i lösvikt på ett apotek (som ej färgade av sig) samt rosa 5mg:are hos en liten klinik i lösvikt - de färgade inte heller av sig men hade en sockerfilmsdragering som var skitkonstig. Goda att käka tills filmen brast och diazepamsmaken framträdde.
Citera
2016-08-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Har käkat många många thailändska diazepam men då har de främst kommit i blister och inte färgat av sig (Valium 10mg på apotek). Även fått gula 5mg:are i lösvikt på ett apotek (som ej färgade av sig) samt rosa 5mg:are hos en liten klinik i lösvikt - de färgade inte heller av sig men hade en sockerfilmsdragering som var skitkonstig. Goda att käka tills filmen brast och diazepamsmaken framträdde.

Eller hur, diazepamsmaken är fan inte lockande alls.

Käkat thailändska diazepam några ggr, tyckte de gav mer besvär än hjälp faktist. Men inte hört någon mer som delar den erfarenheten. Visst dom hjälper mot ångest men om jag ska vara illamående och må dåligt på kuppen så kan de lika gärna vara
Citera
2016-08-13, 17:45
Medlem
Glom Thailand, importerad dynga i losvikt fran Indien/Bangladesh. Ak osterut och korsa gransen, 10 kr for en box innehallandes 4 kartor Diazepam 10 x 10 mg. P.P.M. Laboratories, harda ljusblaa, fargar inte av sig och lika bra som svenska Stesolid.
20 mg ikvall, 0.5 Alprazolam, nagra importerade Singha och ett par gram gras. Allt receptfritt utom graset men det ar lugnare har an i TH.

Mvh
Citera
2016-08-13, 22:46
Medlem
Secretzzzs avatar
Precis slängt i mig en hel 5mg, så väntar in på effekt.
Gjorde en liten allergidos test, för att se hur jag reagerar tidigare/igår. Så blev hela nu idag.
Har en liten spliff redo också, då dessa tar ca 45-50min för effekt. Så skööönt med inga minnesluckor när man kan njuta ångestfri.
Senast redigerad av Secretzzz 2016-08-13 kl. 23:07.
Citera
2016-08-13, 23:53
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Glom Thailand, importerad dynga i losvikt fran Indien/Bangladesh. Ak osterut och korsa gransen, 10 kr for en box innehallandes 4 kartor Diazepam 10 x 10 mg. P.P.M. Laboratories, harda ljusblaa, fargar inte av sig och lika bra som svenska Stesolid.
20 mg ikvall, 0.5 Alprazolam, nagra importerade Singha och ett par gram gras. Allt receptfritt utom graset men det ar lugnare har an i TH.

Mvh

Har inga problem med Valium i blister på thailändska apotek... Men jag vet att grannen i öster är bättre rent prismässigt. Är en frekvent besökare i de regionerna men gillar Thailand bättre av någon anledning. Rent generellt. Men det är marginellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in