2016-05-28, 21:54
Medlem
panoptikon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Ekvivalent dos är ju hur mkt det ca motsvarar i olika läkemedel ex 1 mg Xanor är ca 10 mg stesolid. Har ingenting med halveringstid att göra. Indikationen är väl ex ångest av olika slag på alla benzo....
Nä 1 mg xanor motsvarar minst 20 mg stesolid
Citera
2016-05-28, 22:05
Medlem
panoptikon3s avatar
Bästa effekt får man om man blandar olika benz : 1 mg xanor, 1mg flunitrazepam 1mg iktrorivil ta en citodon också (men aldrig starkare )
Citera
2016-05-28, 22:16
Medlem
panoptikon3s avatar
Konstaterar att flest använder och är intresserade av diazepam(stesolid,valium) . Det är det preparat som sitter i längst av alla benz . Maxeffekt i 6 timmar, effekten fortsätter ytterligare 6 timmar . Ger färre biverkningar än andra benz . Lättare att hantera och sluta med . Med låg narkotisk kickeffekt
Citera
2016-05-30, 07:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panoptikon3
Bästa effekt får man om man blandar olika benz : 1 mg xanor, 1mg flunitrazepam 1mg iktrorivil ta en citodon också (men aldrig starkare )

En blandning av benso och någon opiat/opioid är underbart!
Min vavorit ät Subutex, Xanor och Iktorivil
Citera
2016-05-31, 12:37
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Brukat mkt Diazpam en längre tid mer än 5 år,
börjat trappa ner sen en tid tbx och undrar om alprazolam hjälper när de är som mörkast..

Biter alprazolam på samma receptorer som diazepam i kanoten?

/ / Ms
Citera
2016-06-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
börjat trappa ner sen en tid tbx och undrar om alprazolam hjälper när de är som mörkast..

/ / Ms

Visst kommer det hjälpa men du sabbar nertrappningen. Bättre du trappar ner långsammare och försöker orka dig igenom de svåraste dagarna. Lättare sagt än gjort jag vet. Lycka till.
Citera
2016-06-04, 01:15
Medlem
hellbentforleathers avatar
Tjena på er.
Min favorit mot ångest och välbefinnande ligcer alla gåncå dipepamt lrart övertst.
Men det är begränsat med shoppar för rimliga priser. Finns de nån Rc kemkale som
Som existerar med liknande efxekte?. Ja haf så klart provat mång benzon men inget
men diazemap övelägset. Nån son har tip på bugik nån bra blandnng allt rc shop?
Citera
2016-06-04, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panoptikon3
Nä 1 mg xanor motsvarar minst 20 mg stesolid

Nej, finns inte på kartan. Jag klarar mig nästan på 30mg Stesolid om dagen (har försökt). Men ska jag ta Alprazolam så måste jag ha 5-6mg. Jag skulle lätt byta ut mina Xanor mot 50-60mg Stesolid och på 100-120mg som du säger att det är som så skulle jag fan gå runt och vara småhög. Känner inte mycket av mina Xanor mer att det fimpar ångest. Helt säker på att 50-60mg Stesolid skulle fixa det bättre än 5-6mg Xanor, så jag skulle väl säga 1mg Xanor är Nästan men inte ens fullt likvärdigt med 10mg Stesolid som dessutom har fan så mycket längre verkningstid jämfört med Xanor som ofta kan ha ångestdippar innan nästa dos, dock är Xanor Depot stabilare på den fronten. Diazepam i tillräcklig dos skulle jag kunna bli hög på, det tycker jag smått omöjligt med Alprazolam om man inte blandar andra bensodiazepiner. Men tar i medicinskt syfte så det gör jag inte (inte speciellt ofta i alla fall).

Fick jag välja skulle jag hellre kasta upp Stesolid-dosen. En skönare bensodiazepin enligt mig. Med välbefinnande utöver den anxiolytiska effekten. Vet inte vad som skulle vara bäst för mig, högre dos Stesolid eller den dos jag står på Alprazolam. Xanor eller Alprazolam är ju helt klart anxiolytiskt i alla fall. Men tror nog jag skulle må bättre på 50-60mg Stesolid/Diazepam istället.
Senast redigerad av Elementary1 2016-06-04 kl. 02:54.
Citera
2016-06-04, 09:47
Medlem
Doleos avatar
tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN

/ / Ms
Alprazolam är inte ett bra alternativ, den har mycket kortare halveringstid än Diazepam och man blir snabbt tolerant. Jag har medicinerat med Xanor Depot 6mg/dag i fem år, trappade ner under ett helt år till 1mg/dag. Men så i för några månader sedan, började jag med alprazolam, var snabbt uppe i 6mg/dag. Nu håller jag på att sätta ut alprazolamen, har klippt 3 mg på nästan 2 veckor och ersatt det med diazepam 30mg/dag.

Alltså 1mg alprazolam motsvarar 10 mg diazepam, det finns många olika åsiker om det, har tittat på många jämförelsetabeller, de flesta av dem säger 10 mg, men vissa påstår att 1mg A motsvarar 0.5mg D. I Sverige verkar det senare gälla, när min psykiater började med första utsättningsförsöket av Xanor Depoten, ersatte han den med svenska stesolid 30mg/dag, jag fick våldsamma utsättningsbesvär. Så jag fick gå över till en väldigt långsam utsättning, minskade dosen 0.25mg varannan vecka, det var orsaken till att det tog ett helt år att komma ner till 1 mg/dag.

Utsättnigen av alprazolam är mycket tuffare än diazepam. För mer än 20 år sedan, trappade jag ner långsamt från ett diazepamberoende och den AT'n var mycket mer skonsam.

Det är upp till dig, jag delar bara med mig av mina erfarenheter.
Senast redigerad av Doleo 2016-06-04 kl. 10:05.
Citera
2016-06-04, 15:19
Medlem
Tillverkas det blå valium (märkta Roche 10 på ena sidan och brytskåra på andra), dessa: Bild

Eller är alla som finns där ute pressade och lever vidare tack vare dess "legendariska status"?
Citera
2016-06-04, 15:41
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Tillverkas det blå valium (märkta Roche 10 på ena sidan och brytskåra på andra), dessa: Bild

Eller är alla som finns där ute pressade och lever vidare tack vare dess "legendariska status"?
Kollade på Fass, alla Diazepam tabletter är vita, även Stesolid. Jag kommer också ihåg de blåa valiumen, jag har inte sett till dem på många år. De finns nog bara på utländska "Apotek" nuförtiden.
Senast redigerad av Doleo 2016-06-04 kl. 15:49. Anledning: Edit
Citera
2016-06-04, 22:31
Medlem
KringExs avatar
Är det någon som vet varför man får Midazolam i flytande lösning som man ska sväja hos tandläkaren?
Diazepam borde väl fungera utmärkt; Snabb instättande effekt, ångestdämpning och muskelavslappning.

Är det för att man blir mer trött av Midazolam som hellre använder det?

Visste inte om jag skulle lägga frågan här eller Midazolam-tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in