2016-07-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
Och när män kämpat och betalat för något så är det orättvist och en patriarkal struktur.
Tycker att du gör en väldigt bra poäng här. Man hör ju ofta att kvinnor har kämpat sig till saker men när män gör samma sak så har vi åkt gräddfil för att vi är just män. Sånt jävla skitsnack.
Citera
2016-07-15, 10:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
Och när män kämpat och betalat för något så är det orättvist och en patriarkal struktur.

Du är rätt så historielös, men det är okej
Citera
2016-07-15, 10:35
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du är rätt så historielös, men det är okej
Vilket år fick män allmän och lika rösträtt i Sverige?

Jag har försökt få ett svar av andra feminister, men ingen har svarat.

Då du är duktig på historia så kanske du vet?
Citera
2016-07-15, 12:44
Medlem
För att komma ikapp män med skatteinbetalning borde flickor sättas i arbete så snart de lärt sig att gå.

Då kanske de har en möjlighet att åtminstone betala in lite av den skatt som de och deras barn kostar samhället.

Kvinnor borde även äta mindre mat då dessa inte behöver lika mkt energi och annars bara blir feta och fula. Kvinnor borde därför även skatta mer för den mat de köper.

Att spara in på flickor och kvinnors skolgång och sjukvård samt belägga dessa med mer skatt skulle ge ett rättvisare samhälle.
Till exempel så kan flickor börja använda pojkarnas gamla utslitna böcker i skolan istället för att få nya.
På sjukan kan de boka en tid om någon manlig patient ställt in sin och få boka den.

På bussar ska män alltid få gå först på och av då värdefulla skattepengar annars kan gå förlorade om de skulle råka bli försenade till jobbet.
Manliga bilister ska även ha en egen väg med dubbla körfiler för att snabbare kunna ta sig till och från jobbet.

Kvinnor ska vara tysta i mäns närhet så de inte dränerar dessa på kreativ energi som kan leda till nya innovationer och upptäckter.
Om en man vill ha sex med en kvinna ska hon enligt lag ha en skyldighet att ställa upp eller böta. Är hon för ful för att knulla ska hon också böta, med dagsböter tills hon skärper till sig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-15 kl. 13:14.
Citera
2016-07-15, 13:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att komma ikapp män med skatteinbetalning borde flickor sättas i arbete så snart de lärt sig att gå.

Då kanske de har en möjlighet att åtminstone betala in lite av den skatt som de och deras barn kostar samhället.

Kvinnor borde även äta mindre mat då dessa inte behöver lika mkt energi och annars bara blir feta och fula. Kvinnor borde därför även skatta mer för den mat de köper.

Att spara in på flickor och kvinnors skolgång och sjukvård samt belägga dessa med mer skatt skulle ge ett rättvisare samhälle.
Till exempel så kan flickor börja använda pojkarnas gamla utslitna böcker i skolan istället för att få nya.
Det som är allra mest lustigt med ditt inlägg är att ditt försök till humor är på fullt allvar för feminister:

Riksdagsförslag: Höjd skatt för män

Män ska omskolas för att ändra sitt konsumtionsmönster

Att satsa på flickor är ett av de bästa sätten att bekämpa fattigdom och skapa utveckling.

Två helt seriösa förslag och ett konkret projekt. Ja, projekt flicka är ju bara ett av TUSENTALS projekt för att ge särskilt stöd till flickor och kvinnor och enbart flickor och kvinnor. Enligt den av feminister så populära Gender Gap Report så är det dock fler flickor än pojkar med skolgång i majoriteten av världens länder.

Jaja, vad är en bal på slottet?

Edit: Ser att du lade till lite mer sarkasm:
Citat:
På bussar ska män alltid få gå först på och av då värdefulla skattepengar annars kan gå förlorade om de skulle råka bli försenade till jobbet.
Manliga bilister ska även ha en egen väg med dubbla körfiler för att snabbare kunna ta sig till och från jobbet.

Kvinnor ska vara tysta i mäns närhet så de inte dränerar dessa på kreativ energi som kan leda till nya innovationer och upptäckter.
Om en man vill ha sex med en kvinna ska hon enligt lag ha en skyldighet att ställa upp eller böta. Är hon för ful för att knulla ska hon också böta, med dagsböter tills hon skärper till sig.
Spännande nog är även dessa helt seriösa och icke-ironiska i feminismens värld:

Sedan skulle det gälla att ploga till hållplatsen, för oftast är det mamman som för och hon kör mer sällan bil

Det är dags för män att sätta sig ner och hålla käften

Kan inte alla män hålla käften för en gångs skull
Senast redigerad av Celeno 2016-07-15 kl. 13:21.
Citera
2016-07-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det som är allra mest lustigt med ditt inlägg är att ditt försök till humor är på fullt allvar för feminister:

Riksdagsförslag: Höjd skatt för män

Män ska omskolas för att ändra sitt konsumtionsmönster

Att satsa på flickor är ett av de bästa sätten att bekämpa fattigdom och skapa utveckling.

Två helt seriösa förslag och ett konkret projekt. Ja, projekt flicka är ju bara ett av TUSENTALS projekt för att ge särskilt stöd till flickor och kvinnor och enbart flickor och kvinnor. Enligt den av feminister så populära Gender Gap Report så är det dock fler flickor än pojkar med skolgång i majoriteten av världens länder.

Jaja, vad är en bal på slottet?

Mina förslag bygger på riktig jämställdhet.

Jag ser inte humorn i det.

Det du postar är feminazistiskt förtryck. En stor skillnad.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-15 kl. 13:23.
Citera
2016-07-15, 13:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Mina förslag bygger på riktig jämställdhet. Jag ser inte humorn i det.
Precis. Det var ju det jag skrev; Riktig jämställdhet. Ingen humor.
Citera
2016-07-15, 16:32
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag vet att du anser att barnen får skylla sig själva. Så när jag kritiserar att vi lever i ett system som hyllar personer, ja låter dem sjunga inför hela världen, som precis före skrikit ut "Jag HATAR BÖGAR, HATAR HATAR HATAR" * så är det JAG som är hatisk? (*) Kanske var nån annan grupp än bögar. Kommer inte ihåg. Spelar det någon roll vilken grupp man hatar? Det stycket skriver du ju i varje inlägg. Du har säkert det färdigt i clipboard. Det är ditt bästa argument. Nästan så man blir övertygad. Så bättre vård kostar inte mer pengar enligt lupac. Jag är allergisk mot politiserad forskning, ja. Det borde alla vara.
Bara tramsande istället för att bemöta mina argument. Jag har aldrig sagt att jag anser att barnen får skylla sig själva. Sluta med det barnsliga halmgubbebyggandet om du inte klarar av att komma med förnuftiga svar.

Jag har inte heller påstått att bättre vård inte kostar mer pengar. Din halmgubbe nr 2 här.

Så du anser genusmedicin vara politiserad? Stackars du som föredrar att forskning ska utgå enbart från mannens kropp som norm och därmed anpassa medicinsk behandling och läkemedelsdosering enbart efter mannens biologi. Utan att ta hänsyn till de biologiska (anatomiska och hormonella) skillnaderna som finns mellan könen.

Det är snarare du som är feminazi när du vägrar inse det faktumet att biologiska skillnader mellan könen faktiskt existerar och därför viftar bort genusmedicin som någonting politiserat.

http://www.lakemedelsvarlden.se/nyheter/genusmedicin-intresserar-internationellt-14639
Genusmedicin väcker stort internationellt intresse.
Citera
2016-07-15, 16:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Bara tramsande istället för att bemöta mina argument. Jag har aldrig sagt att jag anser att barnen får skylla sig själva. Sluta med det barnsliga halmgubbebyggandet om du inte klarar av att komma med förnuftiga svar.
Vafan säger du människa?

Jag citerar ju dig RAKT AV:

Citat:
Nej, det är pojkarna själva som förstör för sig i skolan. De överskattar sina förmågor och skyller sina misslyckanden på andra.

Att dina egna källor motbevisar dig bekymrar dig inte ett dugg.
Citat:
Jag har inte heller påstått att bättre vård inte kostar mer pengar. Din halmgubbe nr 2 här.
Nej det är ingen halmgubbe alls. Hur ska du ha det? Är kvinnors sjukvård eftersatt med NÄRA 60% av resurserna eller är den inte det?
Citat:
Så du anser genusmedicin vara politiserad?
Ja, medicin forskas det redan om. "Genusmedicin" är radikalfeminism och inget annat.

Tro fan att "Genusmedicin" lyckas visa att det är JÄTTESYND om kvinnor.

Precis som allt annat "genusvetenskapligt".
Citat:
Stackars du
Jag som trodde jag var en privilegierad vit man.
Citat:
som föredrar att forskning ska utgå enbart från mannens kropp
Snacka om halmgubbe!

Så "medicinsk forskning" utgår enligt lupac enbart från mannens kropp. Det krävs "genusmedicin" för att forskningen ska bli jämlik.
Citat:
Det är snarare du som är feminazi när du vägrar inse det faktumet att biologiska skillnader mellan könen faktiskt existerar och därför viftar bort genusmedicin som någonting politiserat.
Är det jag som inte inser att det är biologiska skillnader? Vilket jävla skämt.

Du, varför heter det inte "mansmedicin"?
Citat:
http://www.lakemedelsvarlden.se/nyheter/genusmedicin-intresserar-internationellt-14639
Genusmedicin väcker stort internationellt intresse.
Givetvis.

Liksom svenska genusdagis: https://www.youtube.com/watch?v=Uu_T29f2rnE
Citera
2016-07-15, 17:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nej jag är övertygad om att kvinnors vård i jämförelse med män INTE är eftersatt,
Om BB avdelningarna minskat och kvinnor får åka längre och det skapar problem så är det en brist som absolut måste åtgärdas inom det segmentet men det har fortfarande inget att göra med att kvinnors vård är generellt sett eftersatt som de hävdar.
På samma sätt som jag anser att prostata underökningar är eftersatta för män, men sjukvården i dess helhet är en annan femma

Om du såg inlägget med reportaget av vår MINISTER i vår svenska regering och hans uttalande, vad du hittar som någon annan skriver trumfas av den YTTERS ansvarige i vår regering i dessa frågor.
Vad sa han, lyssna… kvinnors vård är generellt nedvärderad på samma sätt som jämställdheten i stort för kvinnor som då LIDER av allt, sen satsas det 3 miljarder.
I det stora hela en massa feministisk floskeln som hen vräker ur sig

Sen börja du med nästan ett rätt, jo jag har en bottenlös avsky för dagens feminister som använder vanliga kvinnor som skyddsmur och ord som jämställdhet för att driva sin masspsykotiska agenda.
Kan inte minnas sist jag hörde ordet jämställdhet i media då det inte handla om att feministerna villa ha något.
Hata det överlåter jag till feministerna.
Kvinnor älskar jag och skillnaden på kvinnor och feminister är stor, se bara på reportaget med vår minister, det är en feminist hen och således inte en kvinna enligt min definition.
Jag kan skilja på avskyvärda feminister och kvinnor, inte som du som uppenbarligen ger dig hän till att hata män generellt sett, vilket inte är en ovanlig företeelse i de feministiska leden.
http://vlt.se/asikt/debatt/1.3966892-3-miljarder-kronor-till-battre-vard-for-kvinnor
Det är väl den debatten du menar, med sjukvårdsminister Gabriel Wikström.

Eftersom du hatar de kvinnor som har den stora fräckheten att kräva mer vårdresurser har jag ett finfint förslag som du säkert kommer att älska, nämligen exkludering av de mest resurskrävande kvinnogrupperna:

- kvinnor i barnafödande ålder 15-44 år från vården inklusive mödravård/förlossningsvård
- gamla kärringar 65 år och äldre från vården och äldreomsorgen.

Fertila fruntimmer ska minsann förbjudas att bli gravida och föda barn, för all mödravård och alla BB-avdelningar är för kostsamma och därför ska läggas ned. Inför tvångssterilisering av alla unga flickor efter att de fått sin första menstruation. Visserligen är tvångssterilisering en mycket kostsam utgiftspost, men det är bara att ta igen på gungorna vad man förlorat på karusellen. Det blir inga fler dyra förlossningar med tillhörande komplikationer. Att det inte blir några nya medborgare skiter vi i. Det viktigaste är att få ner vårdkostnaderna. Ju färre invånare desto lägre kostnader.

Gamla kärringar ska så fort de blir skröpliga och bensköra avlivas, helst före 70 år så att de inte hinner bli änkor. Det är bara gubbar som ska ha privilegiet att bli ompysslade av äldreboendenas personal eller hemtjänsten.

I din utopivärld ska dessa tärande kvinnor förvägras all sorts vård och omsorg. Då återstår flickorna i åldersgruppen 0-14 år som kräver minst vårdresurser. Men eftersom du är en rabiat misogyn antifeminist så ska även flickorna inte ha någon vård. Inte ens om de lider av svåra sjukdomar eller grava funktionsnedsättningar. Vi tar bort dem ändå, det viktiga är att staten sparar in en massa pengar. Det blir mer pengar över till vård och omsorg av de så betydelsefulla samhällets stöttepelare, nämligen männen.

De som förtjänar vård är endast männen i åldrarna 0-108 år. Men antifeminister är också rasister och hatar framförallt män från MENA och Västasien. Då utesluter vi alla män som kommer från nämnda områden. De män som verkligen ska få svensk högkvalitativ vård är etniskt vita män. Ja just det, det finns homosexuella män också. Bort med dem också. De förtjänar ingen vård. Nu återstår etniskt vita, heterosexuella män mellan 0 och 108 år och det är endast de som ska erbjudas både vård och omsorg. Annars kommer de att bli kränkta, åh hemska tanke!
Citera
2016-07-15, 18:26
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Vafan säger du människa? Jag citerar ju dig RAKT AV. Att dina egna källor motbevisar dig bekymrar dig inte ett dugg. Nej det är ingen halmgubbe alls. Hur ska du ha det? Är kvinnors sjukvård eftersatt med NÄRA 60% av resurserna eller är den inte det? Ja, medicin forskas det redan om. "Genusmedicin" är radikalfeminism och inget annat. Tro fan att "Genusmedicin" lyckas visa att det är JÄTTESYND om kvinnor. Precis som allt annat "genusvetenskapligt". Jag som trodde jag var en privilegierad vit man. Snacka om halmgubbe! Så "medicinsk forskning" utgår enligt lupac enbart från mannens kropp. Det krävs "genusmedicin" för att forskningen ska bli jämlik. Är det jag som inte inser att det är biologiska skillnader? Vilket jävla skämt. Du, varför heter det inte "mansmedicin"? Givetvis. Liksom svenska genusdagis: https://www.youtube.com/watch?v=Uu_T29f2rnE
Nej, nu byggde du en halmgubbe till. Det är pojkarna som överskattar sig själva. Jag skyller inte på dem. Det är snarare uppfostran, attityder och värderingar som formar pojkarna till vad de är. Det är inte feministernas fel att pojkarna själva tycker det är "tjejigt" att läsa böcker och plugga. Var kommer deras attityder ifrån, tror du? Från "feminazis"? Pojkkrisen är ett internationellt problem. Utom möjligen i Östasien där studietraditionen är starkare hos både pojkar och flickor.

Nu en halmgubbe till. Jag har ALDRIG påstått att kvinnors sjukvård är eftersatt med NÄRA 60% av resurserna. Dessutom är artikeln som du länkade till från 2002. Inga särskilt fräscha nyheter där inte.

Klart att det forskas om medicin, annars skulle det inte vara medicin värt namnet. Och det finns faktiskt andrologi och obstetrik/gynekologi om du nu inte har hört talas om dessa medicinska specialiteter.

Det står ingenstans att genusmedicin visar att det är JÄTTESYND om kvinnorna. Är den ett "feminazistiskt flum" som studerar skillnader mellan män och kvinnor när det gäller sjukdomsbild, behandling och forskning? Detta ämne innefattar forskning kring såväl biologiska könsskillnader i sjukdomsyttringar, som sociala och kulturella könsskillnader.

Jag är jävla trött på ditt "feminazi"-dravel och tänker avsluta diskussionen med dig. Din ton är otrevlig, du bygger halmgubbar och kör med oschyssta debattmetoder.
Citera
2016-07-15, 20:03
Medlem
Citat:
Din ton är otrevlig, du bygger halmgubbar och kör med oschyssta debattmetoder.
Hahaha bäst idag 😂 Vilket jävla självmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in