Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6385720
Det som är eftersatt är kvinnosjukvården. Därför tänker regeringen satsa 530 miljoner kronor årligen i fyra år på att förbättra förlossningsvården och kvinnors hälsa. Under årens lopp har flera BB-avdelningar fått läggas ner vilket följden blev att kvinnorna fick mycket längre väg till näst närmaste BB, ja kanske 20-30 mil dit.
Masspsykotiska är vad du och dina misogyna gelikar är med ert bottenlösa hat mot feminism och deras strävan efter jämställdhet mellan könen, lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Sök vård för din avundsjuka, ditt kvinnohat och din bitterhet, så kanske du kan få lyckopiller som får bort dig från den deprimerande masspsykosen.

Nej jag är övertygad om att kvinnors vård i jämförelse med män INTE är eftersatt,
Om BB avdelningarna minskat och kvinnor får åka längre och det skapar problem så är det en brist som absolut måste åtgärdas inom det segmentet men det har fortfarande inget att göra med att kvinnors vård är generellt sett eftersatt som de hävdar.
På samma sätt som jag anser att prostata underökningar är eftersatta för män, men sjukvården i dess helhet är en annan femma
Om du såg inlägget med reportaget av vår MINISTER i vår svenska regering och hans uttalande, vad du hittar som någon annan skriver trumfas av den YTTERS ansvarige i vår regering i dessa frågor.
Vad sa han, lyssna… kvinnors vård är generellt nedvärderad på samma sätt som jämställdheten i stort för kvinnor som då LIDER av allt, sen satsas det 3 miljarder.
I det stora hela en massa feministisk floskeln som hen vräker ur sig
Sen börja du med nästan ett rätt, jo jag har en bottenlös avsky för dagens feminister som använder vanliga kvinnor som skyddsmur och ord som jämställdhet för att driva sin masspsykotiska agenda.
Kan inte minnas sist jag hörde ordet jämställdhet i media då det inte handla om att feministerna villa ha något.
Hata det överlåter jag till feministerna.
Kvinnor älskar jag och skillnaden på kvinnor och feminister är stor, se bara på reportaget med vår minister, det är en feminist hen och således inte en kvinna enligt min definition.
Jag kan skilja på avskyvärda feminister och kvinnor, inte som du som uppenbarligen ger dig hän till att hata män generellt sett, vilket inte är en ovanlig företeelse i de feministiska leden.