2016-07-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Prostatacancer Sveriges dödligaste cancer? Helt fel! Två av de mest dödliga cancerformerna är faktiskt bukspottkörtelcancer och hjärncancerformen glioblastom. Båda sjukdomarna är svårbehandlade, särskilt om de upptäcks sent vilket ofta är fallet. Chanserna att överleva någon av dem är mycket små. Bara cirka 5 % av de drabbade lever ett år efter diagnos.

Jag kände en man som fick denna typ av hjärntumör som var helt inoperabel. Endast 6 månader efter diagnosen dog han. Förloppet var mycket snabbt och aggressivt. På slutet kände han inte igen sina anhöriga. Min farbrors fru fick bukspottskörtelcancer och dog åtskilliga månader efter att hon diagnosticerats.

Bukspottkörtelcancer, det är färre som drabbas(tot.ca 900 per år) än som dör i bröst prostata var för sig och verkar vara lika fördelat mellan könen (hittar inget annat om det)

Detta var bara det som poppa upp när jag googla lite snabbt.
De 10 vanligaste cancer formerna 2011sammaslaget.
Kvinnor drabbades/nya fall
21 068st
Män nya fall
24 435st

2013 avled i de mest vanligaste formen
1 473 kvinnor av bröst cancer
2 343 män av prostata cancer

Visst låter det som att det är kvinnors vård vi behöver satsa på, fördelningen och utsattheten för kvinnorna är fruktansvärd, det måste bero på att kvinnlig vård är eftersatt.
Citera
2016-07-14, 18:33
Medlem
lupacs avatar
[quote=Celeno|57857171]
Citat:
Nej, jag har aldrig bett om att män ska få särskilt stöd, att det ska satsas särskilt på män.

Och ja, det är ondsinta feminazis som förstör för pojkar i skolan. Liksom du påstår tex Ida Östensson att det är pojkarnas eget fel och innan ens en minut passerat i SVT Debatt hade hon vänt det till att det var mest synd om flickorna.

Ni bölar hela tiden om hur förtryckta kvinnor är, EXTREMT förtryckta stackare:
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Fler saker feminister inte klarar av:
bla bla .....mRiktigt allvarliga världsliga problem, med andra ord.
Nej, det är pojkarna själva som förstör för sig i skolan. De överskattar sina förmågor och skyller sina misslyckanden på andra. Flickorna underskattar sig däremot och anstränger sig därför mer än pojkarna. De läser mer böcker, lägger ner mer tid på läxor, är mer målmedvetna och ställer högre krav på sig själva.

Värst vad du lägger ner både tid och ork på att dammsuga på internet efter feministers uttalanden om bresning, mäns fula skjortor och vita medelålders män som cyklar. Hittar du alla dessa "godbitar" på hatiska antifeministsajter? Du är verkligen förblindad av hat att du viger hela ditt liv åt att sprida hatpropaganda om dessa "ondsinta feminazis". Jag tycker verkligen synd om dig som hela tiden BÖLAR om hur förtryckta vita, heterosexuella män är, EXTREMT förtryckta stackare. Buhu och snyft! Fram med din babyblå snuttefilt och snyt dig i den. Torka tårarna också.

Citat:
Ja? Problemet är förstås att ni feminazi tycker allt som drabbar män är männens fel och allt som drabbar kvinnor är männens fel.

Hur var det med pojkar i skolan sa du?
Idiotiskt svar.

Citat:
Jahaja.
Idiotiskt svar.

Citat:
Så du anser alltså att kvinnor ska ha MER än 60% av resurserna, säger du?

Eller tror du bättre vård är gratis?
Idiotiskt svar.

Citat:
Karin Schenck-Gustafsson
Chef för Centrum för Genusmedicin.
Allergisk mot ordet "genus"? Får du spykänslor när du hör detta ord? Läs och lär dig om vad genusmedicin innebär och vilken stor betydelse den har inom vården:

https://www.vardfokus.se/globalassets/tema-pdfer/tema-genusmedicin.pdf

"En del av av genusmedicinen handlar om könsspecifik forskning.
Det finns olikheter i mäns och kvinnors biologi som man inte ska blunda för...

Anatomin är ett exempel. En kirurg vid Universitetssjukhuset i Linköping har uppmärksammat att män och kvinnor med ljumskbråck opereras på samma sätt. Trots att många kvinnor har bråck som sitter längre ner och längre in, och trots att alltför många kvinnor måste opereras om för att den första operationen misslyckades.

...symtomen på hjärtinfarkt är i stort sett desamma för män och kvinnor, men att kvinnors kranskärl är tunnare och därför kan se normala ut även under en pågående infarkt.
"

http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Las-mer/Om-genusmedicin/
"Genusmedicin är en forskningsinriktning som integrerar ett köns- och genusperspektiv i medicinen där såväl de biologiska som de sociologiska könsskillnaderna spelar roll.

Analyser av vad sjukdom och hälsa betyder ur ett könsperspektiv är ett mycket viktigt område för att förskrivning av och behandling med läkemedel till män och kvinnor ska kunna optimeras.

Med könsskillnader menar vi biologiska skillnader och med genusskillnader menar vi skillnader som har med attityder i samhället att göra liksom ekonomiska, etniska och socio-psykologiska.I den aktuella strävan efter individinriktad behandling (“personalized medicine”) är det viktigt också att förstå vad X- och Y- kromosomen betyder för både genotyp och fenotyp; det vill säga på cellnivå, på organnivå, för sjukdomsmekanismer och sjukdomsuttryck, för patofysiologin och för det sociopsykologiska.

Det är numera välkänt att förekomsten av vissa sjukdomar skiljer sig mellan kvinnor och män även om man bortser från de sjukdomar som är relaterade till vårt reproduktiva system.

Vissa sjukdomar förekommer lika mycket hos båda könen men här finns ändå alltid aspekter på hur graviditet, menopaus och medicinering med p-piller/klimakteriehormoner påverkar läkemedelseffekten och användningen.

Vi vet också att ärftlighet, riskfaktorer, sjukdomsmekanismer, behandlingssvar och prognos ofta skiljer sig mellan kvinnor och män. Några exempel på sjukdomar som är vanligare hos kvinnor är benskörhet, många lungsjukdomar, inflammatoriska sjukdomar (såsom SLE, reumatoid artrit, multipel skleros, sköldkörtelsjukdomar), gallsten, vissa hjärntumörer, irritabel tjocktarm, ätstörningar, depression, migrän, fibromyalgi, Raynauds sjukdom, whip-lash, läckage och prolaps i mitralisklaffen, Takotsubos sjukdom, paroxysmal förmakstakykardi, spasm och dissektion i hjärtats kranskärl och hjärtinfarkt utan kranskärlsförträngning.

Exempel på sjukdomar som är vanligare hos män är hjärtinfarkt med kranskärlsförträngning, infektioner, diabetes mellitus, matstrupscancer, tjocktarmscancer, magsår, schizofreni, autism, ADHD, alkoholism, obesitas och psoriasis.

Samma sjukdom kan också skilja sig åt mekanistiskt och ge olika symptom (hjärtinfarkt, hjärtsvikt) och sjukdomsmanifestationer (borrelia) hos kvinnor och män.
"

Om du fortfarande anser genusmedicin vara något "feminazistiskt flum" så är det ditt problem.
Citera
2016-07-14, 18:52
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Bukspottkörtelcancer, det är färre som drabbas(tot.ca 900 per år) än som dör i bröst prostata var för sig och verkar vara lika fördelat mellan könen (hittar inget annat om det)

Detta var bara det som poppa upp när jag googla lite snabbt.
De 10 vanligaste cancer formerna 2011sammaslaget.
Kvinnor drabbades/nya fall
21 068st
Män nya fall
24 435st

2013 avled i de mest vanligaste formen
1 473 kvinnor av bröst cancer
2 343 män av prostata cancer

Visst låter det som att det är kvinnors vård vi behöver satsa på, fördelningen och utsattheten för kvinnorna är fruktansvärd, det måste bero på att kvinnlig vård är eftersatt.
Är du avundsjuk på kvinnorna för att färre av dem drabbas och dör av cancer? Kör då med samma retorik om skröpliga åldringar och svårt funktionsnedsatta individer som kräver större vårdresurser än kärnfriska, medelålders män.

Några effektiva lösningar på att få färre män att drabbas och dö av cancer: t ex dra ner på alkoholen, äta mindre rött kött, banta, röra på sig mer och stressa mindre. Sist men inte minst uppsöka vården tidigare.

Ett sätt att få kvinnorna att bli mindre vårdkrävande: sluta bli gravida och därmed undvika sprickningar och andra förlossningskomplikationer, ta bort bröst och äggstockar i förebyggande syfte. Nöjd?
Citera
2016-07-14, 19:44
Medlem
Citat:
Är du avundsjuk på kvinnorna för att färre av dem drabbas och dör av cancer? Kör då med samma retorik om skröpliga åldringar och svårt funktionsnedsatta individer som kräver större vårdresurser än kärnfriska, medelålders män.

Några effektiva lösningar på att få färre män att drabbas och dö av cancer: t ex dra ner på alkoholen, äta mindre rött kött, banta, röra på sig mer och stressa mindre. Sist men inte minst uppsöka vården tidigare.

Ett sätt att få kvinnorna att bli mindre vårdkrävande: sluta bli gravida och därmed undvika sprickningar och andra förlossningskomplikationer, ta bort bröst och äggstockar i förebyggande syfte. Nöjd?
Stackare där, du måste lida oerhört av den feministiska masspsykosen.
Frågan i tråden var om kvinnors sjukvård är eftersatt då staten tänkt göra satsningar av just den anledningen och jag upplever inte att det är så.

Siffrorna beträffande cancer visar på att så är inte fallet, män drabbas mer och dör mer, men satsningarna skall ske till kvinnor med motiveringen att de vart eftersatt under lång tid.
Visst, män är inte lika aktiva men har vi en regering som på ett ..hör o häpna… jämställt sätt (bör i alla fall) skall använda våra gemensamma resurser, men så upplever inte jag det.
Män gnäller inte på samma sätt som feminister utan vi förutsätter att resurser fördelar på ett korrekt sätt.

Bara för att du uppenbarligen känner någon form av avundsjuka och därmed tror att alla andra gör det, sök vård för det, verkar vara den typen av vård feminismen i alla fall inte får tillräckligt av och forskningen av lycko piller för kvinnor har kanske legat efter.
Citera
2016-07-14, 22:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Stackare där, du måste lida oerhört av den feministiska masspsykosen.
Frågan i tråden var om kvinnors sjukvård är eftersatt då staten tänkt göra satsningar av just den anledningen och jag upplever inte att det är så.

Siffrorna beträffande cancer visar på att så är inte fallet, män drabbas mer och dör mer, men satsningarna skall ske till kvinnor med motiveringen att de vart eftersatt under lång tid.
Visst, män är inte lika aktiva men har vi en regering som på ett ..hör o häpna… jämställt sätt (bör i alla fall) skall använda våra gemensamma resurser, men så upplever inte jag det.
Män gnäller inte på samma sätt som feminister utan vi förutsätter att resurser fördelar på ett korrekt sätt.

Bara för att du uppenbarligen känner någon form av avundsjuka och därmed tror att alla andra gör det, sök vård för det, verkar vara den typen av vård feminismen i alla fall inte får tillräckligt av och forskningen av lycko piller för kvinnor har kanske legat efter.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6385720
Det som är eftersatt är kvinnosjukvården. Därför tänker regeringen satsa 530 miljoner kronor årligen i fyra år på att förbättra förlossningsvården och kvinnors hälsa. Under årens lopp har flera BB-avdelningar fått läggas ner vilket följden blev att kvinnorna fick mycket längre väg till näst närmaste BB, ja kanske 20-30 mil dit.

Masspsykotiska är vad du och dina misogyna gelikar är med ert bottenlösa hat mot feminism och deras strävan efter jämställdhet mellan könen, lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Sök vård för din avundsjuka, ditt kvinnohat och din bitterhet, så kanske du kan få lyckopiller som får bort dig från den deprimerande masspsykosen.
Citera
2016-07-15, 00:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fast det är inte topic.
Är kvinnors vård eftersatt måste väl rimligtvis jämföras med all annan vård som ges i hela universum och om det är den bästa vårs som kan fås i hela universum och världshistorien så, nej.
Troligen är den inte eftersatt. Inte ens efter de som får den näst bästa vården. Männen.
Citera
2016-07-15, 00:59
Medlem
Pansarveckets avatar
https://www.cancerfonden.se/om-cancer/aktuell-statistik-om-cancer
Citera
2016-07-15, 01:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Prostatacancer Sveriges dödligaste cancer? Helt fel! Två av de mest dödliga cancerformerna är faktiskt bukspottkörtelcancer och hjärncancerformen glioblastom. Båda sjukdomarna är svårbehandlade, särskilt om de upptäcks sent vilket ofta är fallet. Chanserna att överleva någon av dem är mycket små. Bara cirka 5 % av de drabbade lever ett år efter diagnos.

Jag kände en man som fick denna typ av hjärntumör som var helt inoperabel. Endast 6 månader efter diagnosen dog han. Förloppet var mycket snabbt och aggressivt. På slutet kände han inte igen sina anhöriga. Min farbrors fru fick bukspottskörtelcancer och dog åtskilliga månader efter att hon diagnosticerats.
Idiot!
Har jag sagt att du kan sluta tilltala mig?
Du är en av de läskigaste jävla krypen på denna planet och fick jag se dig uttala den skit du gör från bakom skärmen skulle jag mosa dig som en jävla kackerlacka.

Du förtjänar inte rätten att kallas människa ditt jävla smuts.
Citera
2016-07-15, 01:34
Medlem
Kvinnor får alldeles för mycket vård i förhållande till hur lite de bidrar med i samhället.

Män är värdefullare och borde bli pillade i analen oftare av läkare.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-07-15 kl. 01:44.
Citera
2016-07-15, 08:52
Medlem
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6385720
Det som är eftersatt är kvinnosjukvården. Därför tänker regeringen satsa 530 miljoner kronor årligen i fyra år på att förbättra förlossningsvården och kvinnors hälsa. Under årens lopp har flera BB-avdelningar fått läggas ner vilket följden blev att kvinnorna fick mycket längre väg till näst närmaste BB, ja kanske 20-30 mil dit.

Masspsykotiska är vad du och dina misogyna gelikar är med ert bottenlösa hat mot feminism och deras strävan efter jämställdhet mellan könen, lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Sök vård för din avundsjuka, ditt kvinnohat och din bitterhet, så kanske du kan få lyckopiller som får bort dig från den deprimerande masspsykosen.

Nej jag är övertygad om att kvinnors vård i jämförelse med män INTE är eftersatt,
Om BB avdelningarna minskat och kvinnor får åka längre och det skapar problem så är det en brist som absolut måste åtgärdas inom det segmentet men det har fortfarande inget att göra med att kvinnors vård är generellt sett eftersatt som de hävdar.
På samma sätt som jag anser att prostata underökningar är eftersatta för män, men sjukvården i dess helhet är en annan femma

Om du såg inlägget med reportaget av vår MINISTER i vår svenska regering och hans uttalande, vad du hittar som någon annan skriver trumfas av den YTTERS ansvarige i vår regering i dessa frågor.
Vad sa han, lyssna… kvinnors vård är generellt nedvärderad på samma sätt som jämställdheten i stort för kvinnor som då LIDER av allt, sen satsas det 3 miljarder.
I det stora hela en massa feministisk floskeln som hen vräker ur sig

Sen börja du med nästan ett rätt, jo jag har en bottenlös avsky för dagens feminister som använder vanliga kvinnor som skyddsmur och ord som jämställdhet för att driva sin masspsykotiska agenda.
Kan inte minnas sist jag hörde ordet jämställdhet i media då det inte handla om att feministerna villa ha något.
Hata det överlåter jag till feministerna.
Kvinnor älskar jag och skillnaden på kvinnor och feminister är stor, se bara på reportaget med vår minister, det är en feminist hen och således inte en kvinna enligt min definition.
Jag kan skilja på avskyvärda feminister och kvinnor, inte som du som uppenbarligen ger dig hän till att hata män generellt sett, vilket inte är en ovanlig företeelse i de feministiska leden.
Senast redigerad av Roy666 2016-07-15 kl. 09:27.
Citera
2016-07-15, 09:19
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, det är pojkarna själva som förstör för sig i skolan.
Jag vet att du anser att barnen får skylla sig själva.
Citat:
Du är verkligen förblindad av hat att du viger hela ditt liv åt att sprida hatpropaganda om dessa "ondsinta feminazis".
Så när jag kritiserar att vi lever i ett system som hyllar personer, ja låter dem sjunga inför hela världen, som precis före skrikit ut "Jag HATAR BÖGAR, HATAR HATAR HATAR" * så är det JAG som är hatisk?

(*) Kanske var nån annan grupp än bögar. Kommer inte ihåg. Spelar det någon roll vilken grupp man hatar?
Citat:
Jag tycker verkligen synd om dig som hela tiden BÖLAR om hur förtryckta vita, heterosexuella män är, EXTREMT förtryckta stackare. Buhu och snyft! Fram med din babyblå snuttefilt och snyt dig i den. Torka tårarna också.
Det stycket skriver du ju i varje inlägg. Du har säkert det färdigt i clipboard.

Det är ditt bästa argument. Nästan så man blir övertygad.
Citat:
Idiotiskt svar.
Så bättre vård kostar inte mer pengar enligt lupac.
Citat:
Allergisk mot ordet "genus"? Får du spykänslor när du hör detta ord?
Jag är allergisk mot politiserad forskning, ja.

Det borde alla vara.
Citera
2016-07-15, 09:29
Medlem
sagtsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För att kvinnorna själva kämpat för det.

Och när män kämpat och betalat för något så är det orättvist och en patriarkal struktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in