Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Absolut, det är ingen motsättning dock. Det är välfärd, bröstcancer är en vanlig cancerform och screeningen minskar den dödliga cancern då den upptäcks tidigare. Män har inte sökt vård för prostatabesvär förrän det är uppenbara besvär så att säga, det handlar antagligen mer om attityder än resursfördelning.Ts handlar dock om hur mycket resurser det generellt går till män vs kvinnor sjukvårdsmässigt.
Men då är det väl inte jämställt och kvinnor är inte eftersatta, då är det bara feministisk propaganda som de vill att vi skall tro på fast det är en ren skär lögn.
Är det inte det feminismen står för, kampen för jämställdhet, inkluderar inte det ordet alla.
Jag poängterar än en gång, jag missunnar inte kvinnor den bästa vården som finns, handlar inte om det, jag vill att alla skall ha tillgång till lika bra vård och satsningarna i vården skall baseras på sunt förnuft, inte för att den feministiska propaganda apparaten driver utvecklingen dithän.
Vi återgår till grundfrågan och frågar oss om en REGERING som skall representera ALLA i landet är vid sina sinnens fulla bruk när de uttalar sig som de gör, eller har den feministiska masspsykosen spritt sig likt en obotlig cancer svulst.
Eller är det så som hen påstår i reportaget, för allt det du skriver tyder på att jag har rätt i min (för stunden, den kan ändra sig om det visar sig att jag har fel) åsikt.
Det du poängterar är att feministerna har vart duktiga på att driva igenom SINA frågor.
Jag blir bara lite trött på att höra lögner i media från högt uppsatta ledare i vårt land.