Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jag har lagt fram hållbara argument flera gånger i den här tråden, men du läser förstås bara dina meningsfränders åsikter som passar din misogyna ståndpunkt. Här är en
artikel om vårdkostnader för kvinnor och män vid olika diagnoser i Skåne. Visserligen är den från 2005 men den ger en liten fingervisning om vilka typer av sjukdomar som brukar vara mest kostsamma att behandla.
"
Män hade högre kostnader än kvinnor i diagnosgrupperna infektionssjukdomar, endokrina sjukdomar, cirkulationsorganens sjukdomar, ischemiska hjärtsjukdomar samt sjukdomar i urin- och könsorganen.Denna skillnad fanns också i gruppen faktorer av betydelse för hälsotillståndet.
Kvinnor hade högre kostnad per person än män i diagnosgrupperna psykiska sjukdomar och sjukdomar i muskuloskeletala systemet. Detta gällde också för sjukdomar i hjärnans kärl i åldersgruppen 45-64 år samt i de högsta åldersgrupperna."
Det finns bara ett par sätt att få ner kvinnornas vårdkostnader: lägga ner samtliga BB-avdelningar och mödravårdscentraler, förbättra arbetsmiljön genom att få bort monotona och tunga arbetsuppgifter, förbjuda unga kvinnor att uppsöka psykvården. På det viset frigörs många sköna hundratals miljoner kronor som då kan göras öronmärkta för vård och omsorg av pojkar och män.
Om du inte har några vettiga argument istället för att ägna dig åt grova personangrepp, svara då inte utan håll käften. En seriös debattör nedlåter sig inte till sådana barnsligheter som du sysslar med.

Det är du som pratar kostnader, jag pratar om är kvinnors vård är eftersatt.
Jag anser att vården i Sverige är generellt sett eftersatt, inte bara för ett kön.
Vad det ena eller det andra kostar i dag har ingen betydelse, jag struntar i om kvinnor kostar mer.
Jag anser inte att kvinnors vård är så eftersatt att speciella satsningar på just det är nödvändigt, jag anser att generella satsningar krävs.
Du lyfter fram siffror som jag tycker visar på att män dör i diverse sjukdomar i större utsträckning än kvinnor men likväl är kvinnors vård eftersatt.
Jag anser att sjukdomar som har dödlig utgång har lite högre prioritet än en spik i foten.
Men jag fattar att du hatar män och önskar att vi alla dog ut, men det har inte med saken att göra.