2016-07-08, 08:47
  #13585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaintedBlack
Tja flashbackare! Tog 4mg iktorivil med en starköl för en stund sen. Min fråga nu är, kan jag ta en liten mängd sub om en stund? Finns det nån risk att det går bananas?
Tacksam för svar!

Finns alltid en risk det är ju svårt att säga vad just du tål att peta i dig
Citera
2016-07-08, 16:53
  #13586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Finns alltid en risk det är ju svårt att säga vad just du tål att peta i dig
Det funkade bra.. Tack för svar iallafall
Citera
2016-07-10, 00:59
  #13587
Medlem
svampen211s avatar
Hur är det att träna på metadon? Kanske är bäst att köra sitt träningspass innan man slänger i sig metadon för dagen? Tänker om det kan vara farligt att träna efter att man tagit en dos metadon, men om det inte är några risker kan man ju göra så men annars överlag vad tror ni? Det är ju alltid bättre att träna än att inte brukar ja tänka.
Citera
2016-07-10, 18:20
  #13588
Medlem
svampen211s avatar
Var på gymmet idag och fick typ kramp eller nåt. Vet inte om det berodde på metadonet, körde rygg och redan efter bara någon övning kändes armarna total pumpade så jag nästan inte kunde röra dem, det gjorde även ont att till lägga och kände mig stel som en pinne. Har inte tränat på länge så vet inte om det var därför eller vafan det är. För när jag kom hem hade jag mjölksyra som in i helvete i axlarna, armarna och ryggen. Kunde inte hålla ut armarna rakt som om jag hade dunder träningsvärk. Någon som vet vad detta beror på? Är det för jag inte tränat på länge eller har det med metadonet att göra?
Citera
2016-07-11, 23:27
  #13589
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jo men den där fokusen du pratar om skulle ha räckt för mig, men det du säger stämmer nog, jag har tagit för låg dos. Bruka ta lite över 4mg eftersom att ta mer skulle jag aldrig ha råd med. Men nu har jag metadon vilket jag har råd med som jag kan ta en dos jag är nöjd på. De säger att jag måste gå en drogfri behandling om jag ska börja i programmet. Fattar inte hur jag ska klara av en drogfri behandling, försökte verkligen sluta ganska nyligen men det resultera bara i enormt lidande. Tror inte jag orkar göra om det igen bara för att få komma med i programmet, borde ju få komma med i programmet direkt, fattar inte hur dem kan va så stränga, jävla skit samhälle. Om man vet vad resultatet kommer bli av behandlingshem eller 12-steg, varför ska man iaf lida igenom skiten. Jag vill få min medicin utskriven så jag kan börja ordna mitt liv, börja jobba eller plugga igen, det känns jävligt ostabilt att göra det när man går på metadon svart men det får helt enkelt duga då det är det eller ta livet av mig.

I min stad så söker man sub/met programmet genom soc, ringer och säger att man vill söka dit.
Man få komma dit och göra en utredning ASI mm och sen skickas den in.
Läkarna ser igenom den och bedömer om man har de problem som krävs för att få hjälp.
Sedan fick jag och många andra komma och lämna urinprover under 4-6v och de ville att man skulle vara ren och absolut inte beronde av andra mediciner än opiater/opioder.

Den efter den tiden avgörs om man få behandling. Under den tiden ser dem vilka som verkligen vill ha hjälp.

Det är nog det dem vill. Gå en behandling men ta inga andra droger förutom det du behöver, opiater/opioder. Man kan inte vara beroende av andra droger som tex benso och hasch om man vill ha behandlingen.

Så funkar det i min stad men det finns 100 andra sätt att komma med också men detta är det vanligaste.

Ta en behandling, försök klara dig utan drogerna, du kommer bli sliten och hamna i riskzonen och då kommer du få den hjälp du behöver.

Lycka till.
Citera
2016-07-14, 13:57
  #13590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Var på gymmet idag och fick typ kramp eller nåt. Vet inte om det berodde på metadonet, körde rygg och redan efter bara någon övning kändes armarna total pumpade så jag nästan inte kunde röra dem, det gjorde även ont att till lägga och kände mig stel som en pinne. Har inte tränat på länge så vet inte om det var därför eller vafan det är. För när jag kom hem hade jag mjölksyra som in i helvete i axlarna, armarna och ryggen. Kunde inte hålla ut armarna rakt som om jag hade dunder träningsvärk. Någon som vet vad detta beror på? Är det för jag inte tränat på länge eller har det med metadonet att göra?
Jag kan ta ut mig så in i helvete på opiater, både när det gäller löpning och styrketräning. Om du är otränad och bedövad av opiater så är det väl inte omöjligt att överanstränga sig, tänker jag.
Citera
2016-07-14, 14:09
  #13591
Medlem
Är det nån som "vet" eller har läst om om ev effekter av långvarigt intag av buprenorfin? Jag har läst att metadon kan sänka testosteronet. Jag förstår att det är smällar man får ta och som är lättare att ta än att försöka hålla sig flytande på heroin.

Hur länge har subutexbehanling funnits egentligen, typ slutet av 90-talet eller?
Citera
2016-07-15, 22:06
  #13592
Medlem
Tja är det någon som vet om dom skickar iväg urinproven på analys eller använder stickor. Skulle uppskatta svar. Mvh
Citera
2016-07-15, 22:10
  #13593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Är det nån som "vet" eller har läst om om ev effekter av långvarigt intag av buprenorfin? Jag har läst att metadon kan sänka testosteronet. Jag förstår att det är smällar man får ta och som är lättare att ta än att försöka hålla sig flytande på heroin.

Hur länge har subutexbehanling funnits egentligen, typ slutet av 90-talet eller?

Tror Subutex behandlingen kom 1999/2000 Till Sverige. Mvh
Citera
2016-07-15, 22:38
  #13594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SubBenzLyrownz
Tror Subutex behandlingen kom 1999/2000 Till Sverige. Mvh
Stämmer nog bra. Kom på att jag fick tag i sub-8or kontunerligt från en tjomme. Dessutom var jag helt övertygad om att dom inte var beroendeframkallande och var inte ensam om att tro det heller. Så naivt.
Citera
2016-07-17, 02:09
  #13595
Medlem
Tja!

En fråga bara,

Vad tycker ni? Subutex, Nasalt eller injicera. Om man injicera så går de ut lite snabbare då så klart.
Men när man väl tar det, Tjänar man in liksom? Är biotillgänglighet bättre så att säga? För har hört att nasalt har jävligt bra endå men har också hört att biotillgänglighet ska va typ 30-35 % Högre när man injicera, Vet de inte hälsosamt att skjuta tabletter men de är mer nyfiken bara om tillfället ges

Ha en bra dag
Citera
2016-07-17, 06:40
  #13596
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasKn
Tja!

En fråga bara,

Vad tycker ni? Subutex, Nasalt eller injicera. Om man injicera så går de ut lite snabbare då så klart.
Men när man väl tar det, Tjänar man in liksom? Är biotillgänglighet bättre så att säga? För har hört att nasalt har jävligt bra endå men har också hört att biotillgänglighet ska va typ 30-35 % Högre när man injicera, Vet de inte hälsosamt att skjuta tabletter men de är mer nyfiken bara om tillfället ges

Ha en bra dag

Att injicera har enligt mig bara en fördel:
- Ekonomiskt.

Eftersom att biotillgängligheten IV är 100%.
Nasalt ca 50%. Sublingualt 30%. Oralt 10%

Har man gått så långt i sitt missbruk att man måste ta Subutex IV så tycker jag att det är hög tid att söka vård, för det finns inga som helst fördelar (förutom den ekonomiska biten) att ta Subutex IV.
Jag orkar inte ens skriva ner alla nackdelar, men jag kan ta några;

- Ingen rush! Ruset unfinner sig ca 10 snabbare än vid nasalt intag (man orkar faktiskt vänta!)
- Är man inte extremt noggrann med filtrering riskerar man en rad komplikationer bl a proppar och hjärtproblem.
- Ruset blir betydligt kortare än vid nasalt eller sublingualt intag
- Man riskerar i betydligt högre utsträckning att få leverproblem vid IV intag.
- HIV, Hepatit C om man är slarvig och delar nålar

Så ta inte Buprenorfin intravenöst. Det är inte värt det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in