Citat:
Ursprungligen postat av
NiklasKn
Tja!
En fråga bara,
Vad tycker ni? Subutex, Nasalt eller injicera. Om man injicera så går de ut lite snabbare då så klart.
Men när man väl tar det, Tjänar man in liksom? Är biotillgänglighet bättre så att säga? För har hört att nasalt har jävligt bra endå men har också hört att biotillgänglighet ska va typ 30-35 % Högre när man injicera, Vet de inte hälsosamt att skjuta tabletter men de är mer nyfiken bara om tillfället ges
Ha en bra dag

Att injicera har enligt mig bara en fördel:
- Ekonomiskt.
Eftersom att biotillgängligheten IV är 100%.
Nasalt ca 50%. Sublingualt 30%. Oralt 10%
Har man gått så långt i sitt missbruk att man måste ta Subutex IV så tycker jag att det är hög tid att söka vård, för det finns inga som helst fördelar (förutom den ekonomiska biten) att ta Subutex IV.
Jag orkar inte ens skriva ner alla nackdelar, men jag kan ta några;
- Ingen rush! Ruset unfinner sig ca 10 snabbare än vid nasalt intag (man orkar faktiskt vänta!)
- Är man inte extremt noggrann med filtrering riskerar man en rad komplikationer bl a proppar och hjärtproblem.
- Ruset blir betydligt kortare än vid nasalt eller sublingualt intag
- Man riskerar i betydligt högre utsträckning att få leverproblem vid IV intag.
- HIV, Hepatit C om man är slarvig och delar nålar
Så ta inte Buprenorfin intravenöst. Det är inte värt det!