Citat:
Har du provat att fortsätta ta Subutex/oxone i någon vecka i sträck efter du är av Fentanyl/andra opioider ?Jag tog suben c 12-24 timmar efter fentanyl. Asså det var den värsta abstinensen jag haft, det satt i nästan en hel dag, dagen efter kände jag mig dålig också. Men det är så jävla konstigt för sub ger inte mig någon tillfredsställelse över huvudet taget längre. Om jag inte har något kanske det hjälper pytte pytte lite. Men annars så fungerar metadon perfekt för mig, eftersom de är jävla fittor där jag bor och vill inte hjälpa mig att gå med i programmet så får jag helt enkelt köpa det svart. Tycker inte jag har mindre rätt att använda mig av metadon än någon annan som är i programmet. Bara för jag hållit mitt bruk dolt så blir jag straffad för det och får inte komma med i programmet, då får jag ju köpa det svart helt enkelt. Jag använder det för att jag klättrar på väggarna annars, nu kan jag tänka normalt och koncentrera mig på normala grejer. Skrev det jag gjorde för att varna folk att ta sub för tidigt inpå annat, man tänker kanske ähh det händer inte mig, men joo händer det är det fan inte kul.
Samt kan din Buprenorfindos vara för låg för ditt missbruk.
Som jag skrev så väntade jag 36h efter sista Fentadosen och det var för tidigt då jag fick akut abs i 8h sedan släppte det värsta och jag var småabstinens till nästa dag då jag fick min andra dos - ännu en 8mg Sub sublingualt.
Och då började det fungera bättre, sedan efter en vecka så fick jag rätt bra effekt av Subben.
Okej det är absolut inget RUS att tala om, det har jag inte fått av Buprenorfin på 10år utan det är mer ett fokus och en generell känsla av tillfredställelse.
Nu har det gått ett par veckor sedan jag gick av Fentanylet och har fått min dos av Sub ökad och står idag på 2st 8mg + 2st 2mg om dagen.
Det räcker ändå inte för att stilla drogsuget vilket är rätt grovt så ev byte till Metadon igen kan vara aktuellt.
Varför vill dom inte skriva in dig i programmet? Menar du Sub eller Metadon då?
För alla måste jag såvitt jag vet gå först på Sub och utvärdera om det räcker, om det inte gör det så får eventuellt byta till Metadon.
Programmen har ju även fått lite nya riktlinjer nu.