2016-07-10, 12:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
"Man vet att halveringstiden är konstant"

Hur vet man detta, redovisa dom olika forskar grupper som har kommit fram detta.

Lär dig lite om vetenskapens systematiska metodologi, före du ställer flera dumfrågor.
Citera
2016-07-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Många ateister tror att Jesus existerat. Däremot inte som han beskrivs i Bibeln. Så att säga "Jesus har existerat" säger inte mycket.

proconsul och du får nog prata ihop er, ni har motstridiga argument, han skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Presentera tre oberoende forskare som bevisar att jesus öht existerat.

Eller så får du gärna motsäga honom för omväxlingens skull, om du nu menar: "att säga "Jesus har existerat" säger inte mycket".

Citat:
Är det jobbigt att förklara hur du vet saker?

Jag har inte sagt att jag vet att ingen i historien har motsagt Jesu existens innan slutet av 1800-talet. Jag kan omöjligen bevisa något som jag inte tror på eller har sett bevis på, därför är din fråga irrelevant i sammanhanget och jag vill hellre se bevis från dig om motsatsen.

Det känns som att du bara vill tjafsa och flytta fokus ifrån dom relevanta argumenten. Svara gärna på mitt inlägg 994.
Citera
2016-07-10, 12:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det finns inte heller mycket bevis för att andra historiska personer existerat, speciellt om man börjar ifrågasätta historiska dokument som påhittade med en konspiration, och där andra i efterhand har ändrat i dokumenten. Sådana angrepp sker inte med sekulära historiska dokument.

Dom kristna skrifterna är otroligt trovärdiga historiska dokument jämfört med samtida eller t.o.m. sentida dokument.

Nej, faktisk inte vad gäller Bibeln.
Citera
2016-07-10, 12:54
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:
Struntar faktiskt om folk inte tar på mig allvar, jag säger bara sanningen sen om dom inte vill lyssna så är det doms förlust.

Hur kan du vara så säker på att du känner till sanningen när du uppenbarligen inte ens gått ut grundskolan med fullständiga betyg?
Citera
2016-07-10, 12:56
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:
Är det jobbigt att förklara hur du vet saker?

"Det bara är så" är väl ett rimligt argument?
Citera
2016-07-10, 12:58
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:
Man vet att halveringstiden är konstant Orsaken till att man definierar begreppet halveringstid är att denna, för ett visst ämne eller partikel, blir konstant (oberoende av tiden och mängden av ett ämnet). Till exempel så återstår hälften av en given mängd av den radioaktiva isotopen kol-14 efter ungefär 5 730 år (halveringstiden) oavsett hur stor mängd man startar med. Efter ytterligare en halveringstid återstår således en fjärdedel av den ursprungliga mängden och efter tre halveringstider en åttondel. Man behöver alltså ingen tidsmaskin.

Jag misstänker att du snart kommer att få kreationistdefinitionen av ordet observera: titta på något med egna ögon i realtid.
Citera
2016-07-10, 13:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej jag har inte fått ett enda bevis hittils så jag frågar dig igen ge mig bevis.

"Man vet att halveringstiden är konstant"

Hur vet man detta, redovisa dom olika forskar grupper som har kommit fram detta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Double_beta_decay

referenser finns längst ner på sidan.
Citera
2016-07-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlashback
Jag misstänker att du snart kommer att få kreationistdefinitionen av ordet observera: titta på något med egna ögon i realtid.

Ungefär så. Undrar då vilka 3 oberoende forskare som bevittnade en påstådd skapelse för 6000 i realtid?
Citera
2016-07-10, 13:05
Bannlyst
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_beta_decay

referenser finns längst ner på sidan.

Väntar fortfarande på bevis, men visste innan vi ens började denna disskution att du inte skulle kunna ge mig bevis och nu fick jag det bekräftat.
Citera
2016-07-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
proconsul och du får nog prata ihop er, ni har motstridiga argument, han skrev:

Eller så får du gärna motsäga honom för omväxlingens skull, om du nu menar: "att säga "Jesus har existerat" säger inte mycket".

Jag har inte sagt att jag vet att ingen i historien har motsagt Jesu existens innan slutet av 1800-talet. Jag kan omöjligen bevisa något som jag inte tror på eller har sett bevis på, därför är din fråga irrelevant i sammanhanget och jag vill hellre se bevis från dig om motsatsen.

Det känns som att du bara vill tjafsa och flytta fokus ifrån dom relevanta argumenten. Svara gärna på mitt inlägg 994.
Vad har "proconsul" och jag med varandra att göra?
Dessutom kan han ha menat Jesus (som han beskrivs i Bibeln).

Vilken "motsats" är det du vill ha bevis för? Och, är det alltså du som bestämmer vad som är "relevanta argument"?
Citera
2016-07-10, 13:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Väntar fortfarande på bevis, men visste innan vi ens började denna disskution att du inte skulle kunna ge mig bevis och nu fick jag det bekräftat.

Javisst vi säger så. Du har inte ens hunnit läsa igenom sidan, än mindre kolla referenserna men ändå tror du att du har rätt. Du är en fanatiker och sådana kan man inte diskutera med.
Du har antagligen ingen utbildning öht, ditt sätt att skriva tyder på det. Att skriva "doms" i stället för "deras" säger med all önskvärd tydlighet att din bildningsnivå står på minus. Lycka till i livet.
Senast redigerad av proconsul 2016-07-10 kl. 13:14.
Citera
2016-07-10, 13:12
Medlem
Citat:
Vad är bevis för dig? Om du inte använder samma metod för allt annat du säger dig veta, så framstår du bara som oseriös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in