Citat:
Ursprungligen postat av
felix33
Ungefär ska förklara mer detaljerat.
Enligt bibeln är Jorden +6000 år men låt oss säga 6000, idag är det år 2016.
2016 - 1896 = 120 år har dom vetat om Uranets nedbrytning, sen är det en helt annan fråga om dom i dom här 120 åren har mätt den konstant eller inte.
Men låt oss säga att dom har mätt uranets nedbrytning under dom här 120 åren, då för folk som tror på bibeln måste vetenskapen bevisa att under resterande 5880 år som Jorden existerat att det har varit samma nedbrytnings hastighet på uranet. Att nedbrytnings hastigheten har varken ökat eller sjunkit för att doms satanistiska teorier ska vara korrekta.
Eller oooops för folk som tror att jorden är +4 miljarder år gammal måste dom bevisa att den varit konstant hela denna tid och inte den korta tid utav 5880 år. Bara säga till forskarna att börja bygga en tids maskin och väntar fortfarande på att du ska visa mig vilka som byggt tidsmaskin och tagit dom här proverna.
Man vet att halveringstiden är konstant Orsaken till att man definierar begreppet halveringstid är att denna, för ett visst ämne eller partikel, blir konstant (oberoende av tiden och mängden av ett ämnet). Till exempel så återstår hälften av en given mängd av den radioaktiva isotopen kol-14 efter ungefär 5 730 år (halveringstiden) oavsett hur stor mängd man startar med. Efter ytterligare en halveringstid återstår således en fjärdedel av den ursprungliga mängden och efter tre halveringstider en åttondel. Man behöver alltså ingen tidsmaskin.
Citat:
Trodde denna tråd hade med jordens ålder att göra och inte Jesus eller är det att jag har visat att din världsbild är fel ditt Satanistiska slödder?
Jag vill bara att du använder samma beviskrav på dina egna källor. Men det kan du inte så varför ställa det kravet på vetenskapen?
Citat:
Det blir ju så här när man har fel och måste greppa efter halmstrån, väntar fortfarande på bevis för att jorden är äldre än 6000 år.
Du har fått bevis men du tramsar bort det.