Är det bara jag som har beundran för Gryningspyromanens kamp mot polisen.
Citaten nedan är hämtade från tidningar. Han kommer att bli mytomspunnen.
Detta är oneliners med Gryningspyromanen som jag hittade. De talar för sig själva, tycker jag. Jag gillar honom.
Det är nästan som en lek, där de inblandade gjöder myten om Gryningspyromanen.
Citaten nedan är hämtade från tidningar. Han kommer att bli mytomspunnen.
Citat:
I ett litet källarutrymme i ett hus i Skurup tror polisen att den fruktade mannen har övernattat.
Citat:
Ystadborna i skräck - "Hotbilden är stor"
Citat:
Polisen jobbar som vanligt i kraftig motvind.
Citat:
Han "leker" med polisen
Citat:
Poliser avskyr han särskilt och älskar att driva med dem.
Citat:
Bara en gång har han blivit dömd för sina eldlekar:
Citat:
När hans fotavtryck hittades i brandskadade Västra Vemmenhögs kyrka medgav 45-åringen att hans skor hade varit där, men inte han. Därför friade hovrätten honom.
Citat:
För varje gång denne "kändispyroman" släpps efter att ha låtit sig gripas i närheten av brottsplatsen, och medierna rapporterar, blir hans seger lite större.
Citat:
Det är nästan så att man föreställer sig honom skratta som Jokern i Batman.
Citat:
Alla i Ystad är livrädda
Citat:
Pyromanskräcken håller Ystadsborna i ett skruvstäd
Citat:
Gå hem och vakta era hus
Citat:
Han var under flera år Sveriges mest jagade pyroman - nu kan "Gryningspyromanen" vara tillbaka
Citat:
Jag hoppas verkligen att de griper honom, annars blir det inte trevligt att lägga sig ikväll. Det är extra otäckt eftersom det är så torrt och eftersom det är massor med turister och sommargäster här, säger LL
Citat:
Han slår ofta till i gryningen och väljer sina mål med omsorg.
Citat:
Under våren 2005 fick mannen ut ett skadestånd på nästan 100 000 kronior efter att ha suttit oskyldigt häktad i samband med en brand.
Citat:
Han har kopplats samman med runt 60 mordbränder
Citat:
Misstänkt men inte dömd. Så slutar nästan alla polisutredningar mot den 45-årige Gryningspyromanen
Citat:
Luften gick ur oss när han friades för kyrkbranden i Västra Vemmenhög.
Citat:
Blotta vetskapen om att gryningspyromanen finns i närheten gör polisen nervös.
Citat:
De vet att de har en svår motståndare som är nästan omöjlig att komma åt.
Citat:
Sin vana trogen säger den misstänkte ingenting under förhören. På grund av sitt hat mot polisen vägrar 44-åringen att ens svara på frågor från förhörsledarna.
Citat:
Han älskar att driva med polisen och balanserar på en slak lina, säger BT som är brandingenjör
Citat:
ag såg en man med huvudet dolt i en huva lämna en av brandplatserna med mycket raska steg, berättar vittnet
Citat:
Under tiden pågick en intensiv polisjakt. Man visste att gryningspyromanen fanns i Ystad,
Citat:
olisen har haft den 45-årige mannen under uppsikt sedan han släpptes ur häktet 20 augusti. Men inte i går morse.
Citat:
I går förklarade häktningsdomstolen att "Gryningspyromanen" inte kan knytas varken till bränderna i Simrishamn i somras eller mordbränderna i Ystad 9 oktober.
Citat:
Polisen jobbar som vanligt i kraftig motvind.
Citat:
Man har satsat allt man har för att lösa detta. Det är beklagligt att det inte räckte.
Citat:
Gryningspyromanen är inte besatt av eld. Han är besatt av att håna det svenska rättsväsendet.
Detta är oneliners med Gryningspyromanen som jag hittade. De talar för sig själva, tycker jag. Jag gillar honom.
Det är nästan som en lek, där de inblandade gjöder myten om Gryningspyromanen.
Citat:
- Jösses vad fort jag fick på mig kläder. Sedan drog jag den brinnande soptunnan ut på gatan i en jäkla fart, det kunde gått riktigt illa.
Citat:
- Man blir väldigt orolig. Nu blir det svårt att sova ett bra tag framöver. Dessutom hör jag lite illa så det är svårt att hålla koll. Ska byta min hörapparat, säger ES.
Citat:
- Den värsta röken är utvädrad. Men man blir ju rädd, jag har inte sovit en blund sedan räddningskåren var här halv fyra i morse.
Citat:
När jag öppnade ytterdörren slog eld och rök emot mig. Inte en chans att ta sig ut där.
Hoppas att du får påhälsning av honom!