Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Jag tror dig, men när han gick från dem, då levde väl Madde ?
Backar de bilen el flak-mopeden och tvingar med honom?
Han var ju inte med i denna olyckliga situation. . hämtade de upp honom efter dådet där han gick på vägen -på väg hem.
Jag tror att han har hunnit berättat det här för några personer innan han blev inhämtad till förhör
för alla kan inte rimligtvis ha hämtats till förhör samtidigt. Så det låter logiskt.
Vill du förklara mera?
Som jag har förstått det fick polisen eld i röven när MB:s lillebror sprang omkring och sade att ingen behövde betala på mopeden som Madde köpt till MB (de hade i samband med köpet kommit överens om återbetalning genom avbetalning. MB följde planen någon månad sen sket i det). Efter mordet hade MB berättat för sin lillebror och han i sin tur sprang omkring och snackade om det med referenser till mopeden.
Kan också berätta att Madde köpte en raggarbil för ca. 40.000 till en inom gänget, som de egentligen skulle dela på, men slutade med att Madde betalade hela. Var den bilen finns nu råder det mystik kring. Antingen dumpad, utbränd eller såld. Typ.
Tydligen hade exet anmält Madde saknad, men polisen hade inte tagit tag i det. Men när MB:s lillebror tjattrade, så började det att hända grejor.
Exakt vad som hände och hur det gick till vid gruvan vet jag inte. Det finns ett par teorier som min källa har presenterat, men inget 100%-igt.