2016-07-08, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Hur långt från gruvhålet gick han?
Hur övertalades DW att komma tillbaka? (Vi är snälla människor, vi har inte gjort nåt fel, men om du tvekar om det så får du smaka på gruvhålet?)

Det vet jag inte. Vet bara att han gick och inte ville delta.
Citera
2016-07-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det vet jag inte. Vet bara att han gick och inte ville delta.

Det har ju redan sagts i media, står t.o.m. i vårt ouppdaterade bildgalleri.
Citera
2016-07-08, 20:24
Medlem
Citat:
DW gick från gruvan, han ville inte vara med.
De andra fick hämta tillbaka honom.

OK, så brottsplatsen är gruvhålet då?

Varför skulle han tveka om det bara vore att kasta liket i gruvhålet.

Om han skulle tveka och gå iväg så vore det väl om ett mord var pågående, inte för att han inte ville hjälpa till att lyfta ett lik?

Tror att din källa kanske vet för mycket eller så blir jag trollad riktigt hårt.
Citera
2016-07-08, 20:26
Medlem
Citat:
OK, så brottsplatsen är gruvhålet då?

Varför skulle han tveka om det bara vore att kasta liket i gruvhålet.

Om han skulle tveka och gå iväg så vore det väl om ett mord var pågående, inte för att han inte ville hjälpa till att lyfta ett lik?

Tror att din källa kanske vet för mycket eller så blir jag trollad riktigt hårt.
Kanske helt enkelt fick nog och inte ville delta mer i detta skit
Citera
2016-07-08, 20:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Madde gav själv ut kort+kod när de skulle handla på systemet (och kanske andra ställen). Så koden visste många om.
T ex om gänget inte hade dricka ringde de efter Madde, hon hade alltid med sig då alt. de åkte och köpte och hon pröjsade.
Jag tycker det är spännande med din hemliga källa. Med den insikten borde det ju vara någon så nära epicentrum att polisen borde känna till personen. Kanske någon som varit inplockad och sedemera frisläppt
Fast avslöjandena från häktet pekar nästan än mer ut en i personalen där. Eller så har din källa en berättarådra, som så många i Dalarna.
Citera
2016-07-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Undrar om BH pillar sig på pärlan nu i cellen!
Går hon rakt in i HA nu?
Fångar hon dagen nu?Twerkar hon?
Det enda vi vet är egentligen att hon åt ärtsoppa o pannkaka igår kom att det var torsdag.
Snacka om spännande!

Rakt in i HA.

När man jobbar hårt för något så kommer det.

Bara en fantasi... om en wannabe-HA med en profilbild som kan kopplas samman med HA och utför totala jävla clusterfuck-grejer. Jag tror inte att hjärngänget behöver oroa sig för hämnd från BOs släktingar.
Citera
2016-07-08, 20:49
Medlem
Citat:
Rakt in i HA.

När man jobbar hårt för något så kommer det.

Bara en fantasi... om en wannabe-HA med en profilbild som kan kopplas samman med HA och utför totala jävla clusterfuck-grejer. Jag tror inte att hjärngänget behöver oroa sig för hämnd från BOs släktingar.
Enligt en annan tidigare källa-så skulle Madde inte ha några släktingar alls, nu vet vi att hon hade nära relation med exmannen och tre egna barn, som också är aktiva på hennes nätsida.Säker fler släktingar också. Madde var socialt begåvad och umgänge med många männskor. Inte isolerad alls som beskrevs tidigare .
Men nej jag tror inte släkten är så funtade att hämnd tas till.
Det finns i andra kretsar.
Citera
2016-07-08, 20:57
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
En uppdatering, tror de är rätt. Hittar inte E.A på ratsit.

https://minfil.org/LeJ3nabcb9/lkhggkhj.png

En bild på den mördade mannen saknas. Då skulle skräckkabinettet bli komplett.
Citera
2016-07-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nä de har så mycket information från alla som vill besöka polis- stationen så våra spekulationerna ter sig nog inte så intressant.
De söker nu efter en brottsplats, och använder säkert mer polisiära redskap, telefonspårning osv än orkar surfa runt här hos oss.
POLISEN VERKAR GÖRA ETT BRA JOBB,man undrar hur många som är i tjänst med de förhören.
Polisen är också bra på att lämna information löpande.
Tänker att ex mannen nog har det jobbigt med reportrar. Ex mannen har lämnat ut en hel del info
som vi har nytta av.
Trodde allt var färdigskrivet men nu letar vi vidare efter lämplig plats där dådet utförts, eller hur?

Om polisen i tjänsten läser här vet jag inte men jag vet att flera följer flashback privat i alla fall och snappas det upp något som är intressant så lämnas det ju så klart vidare.
Citera
2016-07-08, 21:12
Medlem
Citat:
DW gick från gruvan, han ville inte vara med.
De andra fick hämta tillbaka honom.
Jag tror dig, men när han gick från dem, då levde väl Madde ?
Backar de bilen el flak-mopeden och tvingar med honom?
Han var ju inte med i denna olyckliga situation. . hämtade de upp honom efter dådet där han gick på vägen -på väg hem.
Jag tror att han har hunnit berättat det här för några personer innan han blev inhämtad till förhör
för alla kan inte rimligtvis ha hämtats till förhör samtidigt. Så det låter logiskt.
Vill du förklara mera?
Citera
2016-07-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bessi
Om polisen i tjänsten läser här vet jag inte men jag vet att flera följer flashback privat i alla fall och snappas det upp något som är intressant så lämnas det ju så klart vidare.
tror nog inte att vi har bidragit med nåt avgörande hitills- som polis civil eller i tjänsten kan ha nytta av vi har svamlat runt också.
Däremot så tror jag att det finns andra brott och trådar där flashbackarna kan ha bidragit med bra information.
Citera
2016-07-08, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tror dig, men när han gick från dem, då levde väl Madde ?
Backar de bilen el flak-mopeden och tvingar med honom?
Han var ju inte med i denna olyckliga situation. . hämtade de upp honom efter dådet där han gick på vägen -på väg hem.
Jag tror att han har hunnit berättat det här för några personer innan han blev inhämtad till förhör
för alla kan inte rimligtvis ha hämtats till förhör samtidigt. Så det låter logiskt.
Vill du förklara mera?

Som jag har förstått det fick polisen eld i röven när MB:s lillebror sprang omkring och sade att ingen behövde betala på mopeden som Madde köpt till MB (de hade i samband med köpet kommit överens om återbetalning genom avbetalning. MB följde planen någon månad sen sket i det). Efter mordet hade MB berättat för sin lillebror och han i sin tur sprang omkring och snackade om det med referenser till mopeden.

Kan också berätta att Madde köpte en raggarbil för ca. 40.000 till en inom gänget, som de egentligen skulle dela på, men slutade med att Madde betalade hela. Var den bilen finns nu råder det mystik kring. Antingen dumpad, utbränd eller såld. Typ.

Tydligen hade exet anmält Madde saknad, men polisen hade inte tagit tag i det. Men när MB:s lillebror tjattrade, så började det att hända grejor.

Exakt vad som hände och hur det gick till vid gruvan vet jag inte. Det finns ett par teorier som min källa har presenterat, men inget 100%-igt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in