2016-07-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Var sitter de häktade?
Alla sitter nog inte på samma häkte iom att de inte ska kunna prata ihop sig!

Skulle vilja se en drabbning mellan dessa byfånar och byfånarna från Småland i Gangland!

Falun tippar jag på och tror inte att de kan umgås.
Citera
2016-07-06, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Täby har aldrig varit en problemort utan var väl snarare en småsömnig förort förr i tiden. Första utbildningen var elektriker, typiskt manligt yrke på den tiden. Skulle tro att BO kom från helt vanliga hemförhållanden, d.v.s med en dominant mamma ( som BO själv beskrev sin mor i artikeln).
Vore intressant att veta varför BO hamnade i Dalarna. Om det har skrivits i tråden så har jag missat detta
Täby var en helt vanlig Stockholmsförort som med tiden utvecklades till en lite halvsnobbig förort. Men från början bodde heltt vanliga arbetare där. Fanns områden med sociala problem. Jag har för mig att BOs betyg från -71 var från Viggbygärdets skola. Viggbygärdet är ett höghusområde, det var inte något "fint" område under BOs uppväxt.
Citera
2016-07-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Därför vore det intressant med lite info om just detta hål. Det verkar ju vara mängder av skribenter som känner de inblandade, dess omgivningar, en oskyldigt utpekad och ett äldre par som ska bo i närheten osv.

Men ingen som helst info om hålet ifråga.
Hålet det rör sej om är ett stort, som en damm. Finns bilder på AB, även filmklipp i någon av AB-länkarna i trådstarten
Mer än så kan inte jag säga då jag ej varit just där.
Citera
2016-07-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det grundläggande misslyckandet tror jag bestod i att någon i klustret (ska vi gissa BH?) berättade för polisen var kroppen fanns. Då hade det inte spelat så stor roll hur pass väl sänkt den var.

Inte omöjligt alls.

Polisen har ju kanske tom haft tillräckligt med info och inte behövt presentera några bevis för att knäcka någon eller flera i gänget.

Tacksamt nog verkar dom ju minst sagt pratsamma.
Citera
2016-07-06, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Falun tippar jag på och tror inte att de kan umgås.
Tror de spridit ut dem på flera häkten.
Citera
2016-07-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Hålet det rör sej om är ett stort, som en damm. Finns bilder på AB, även filmklipp i någon av AB-länkarna i trådstarten
Mer än så kan inte jag säga då jag ej varit just där.

Jag har iofs för mig att det ska handla om ett helt annat gruvhål?

Nej det verkar stämma bra som du säger, blandat ihop med andra bilder och nu förstår jag varför det emellanåt benämnts som ett dagbrott. Tack.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-07-06 kl. 20:31.
Citera
2016-07-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Täby var en helt vanlig Stockholmsförort som med tiden utvecklades till en lite halvsnobbig förort. Men från början bodde heltt vanliga arbetare där. Fanns områden med sociala problem. Jag har för mig att BOs betyg från -71 var från Viggbygärdets skola. Viggbygärdet är ett höghusområde, det var inte något "fint" område under BOs uppväxt.

Tyvärr har du fel för dig, BO gick inte i Viggbygärdet.... nej. BO gick i den väsentligt mycket finare privatskolan Viggbyholmsskolan!
Citera
2016-07-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Tror de spridit ut dem på flera häkten.

Står de inte i häktningsförhandlingarna typ vart där utfärdade?
Citera
2016-07-06, 20:18
Medlem
En har kommenterat på BH's bild på FB.

"Madde var en av dem finaste människor på denna jord 🙁 omtänksam och hjälpte alla med det hon kunde 🙏🏻 men denna gången hjälpte hon fel människor som visar sin tacksamhet genom att beröva henne livet 😞 dessa individer måste vara mycket sjuka och att säga att man inte är hemsk när man gör något sådant? Ja det får mig att fundera på hur det står till däruppe på denne som påstår det?! Tack för mig 🙏🏻

Vila i frid älskade Madeleine"
Citera
2016-07-06, 20:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Precis som med min källa.
Den personen blev totalt chockad.
Personen visste att dom höll på med en del skit men inte på den här nivån.

Det är ju inte så konstigt. Mig veterligen är det väldigt ovanligt bland svenskar att så här många är kopplade till ett mord, trots att de misstänkta inte har ett digert belastningsregister med våldsbrott och liknande. Det är ju inte bara de inblandade karaktärerna som får det här fallet att sticka ut bland alla svenska mordfall jag har tagit del av. Undantaget är möjligtvis s.k. hedersmord utförda av invandrare (förefaller i regel vara kurder i de fall jag har tagit del av från Sverige). Mindre ovanligt är det däremot med att ett mord utförs av en ensam person, alternativt med en partner inblandad, som tidigare inte har grova våldsbrott bakom sig och kanske förefaller statistiskt sett mindre sannolik som brutal mördare (t.ex. en ung tjej).

Ett par av de misstänkta verkar ha försökt odla någon slags "outlaw"-image, men det verkar ju snarare handla om fantasier och dagdrömmar från deras sida, då det är ju uppenbart inte alls frågan om några kallhamrade, mordiska kriminella gängmedlemmar. Samtidigt ger ju både kända uppgifter och intrycket av dem på nätet bilden av att något är fel hos de flesta eller samtliga inblandade. Jag skulle väl försiktigt hävda att åtminstone några som personer snarare liknar beskrivningarna av en del som tvångssteriliseringarna en gång i tiden speciellt riktade in sig på (t.ex. kvinnor som skaffar stora mängder barn utan att kunna ta hand om en endaste av dem).

Det blir intressant att få ta del av FUP m.m. Jag tvivlar inte på att det finns säkert ett ganska banalt och vanligt motiv i grunden, som t.ex. pengar, men det finns ju en hel del frågeställningar om det även kan ha inkluderat mer personliga motiv, samt kring det sociala samspelet mellan alla medverkande, t.ex. hur många som visste om det hela i förväg och vilka som har fått kännedom om det hela i efterhand. När det gäller att det förefaller ha varit åtminstone till viss del planerat, men likväl utfört på ett sätt som tämligen idiotsäkert bäddade för att de skulle åka fast, så misstänker jag att det kommer helt enkelt förklaras av kognitiva och intellektuella begränsningar hos de inblandade, dels av biologisk och personlighetsmässig karaktär, kanske dels förstärkt av missbruksproblematik. Jag misstänker att när jag väl har fått ta del av FUP, så kommer hela fallet i första hand fortsätta att bara kännas dumt och deprimerande.

Fallet berör mig illa av den enkla anledningen att jag inte brukar se ned på människor enbart utifrån vilka de är (jag ogillar t.ex. det ständiga tjatet om "wt"), utan enbart utifrån om folk gör väldigt fula och oacceptabla saker. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte efter att ha tagit del av persongalleriet i det här fallet inte känner mig lite illa berörd av redan personerna i sig. Det ger mig väl lite dåligt samvete och initialt kände jag väl nästan någon slags medlidande med några av de misstänkta, då det känns som något har gått fel redan långt innan mordet skedde (ja, kanske redan i tidigare släktsteg, med tanke på ett par anhöriga som har figurerat i fallet). Möjligtvis försvinner den känslan när jag väl får ta del av FUP, då åtminstone en av de inblandade har beskrivits som en genuint otrevlig människa.
Senast redigerad av Europe 2016-07-06 kl. 20:32.
Citera
2016-07-06, 20:29
Medlem
Tre gissningar angående dödsorsak:

1. Drogrelaterat dödsfall. Antingen bråk angående pengar i samband med droghandel eller vid andra affärer där missbrukare är inblandade. Eller så har själva dödsfallet inträffat vid bruk av olämplig substans om brottsoffret av någon anledning deltagit i urspårad fest.

2. Hatbrott då brottsoffret tycks ha genomgått könsbyte. Inte jättevanligt att offer i egentlig mening mördas på grund av att någon tycker att hen har fel läggning etc. Men kanske i det här fallet, kanske har det blivit en olycka som följd av denna bakomliggande "problematik" så att säga.

3. Brottsoffret hade dykcert, detta framgick av något inlägg? Kan i så fall vara en dykolycka om någon äventyrlig djupsimning gjordes i gruvhålet.
Citera
2016-07-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Guru

Tack för ditt inlägg. Nästan lika bra som FUP-12s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in