2016-07-13, 19:49
Medlem
3 av de på bilden är så fula så att AL ser bra ut. Nästan.

Brukar inte klaga på folks utseende (skoja, jag gör det jämt) men detta alltså.....
Citera
2016-07-13, 19:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Finns det någon som vet varför Madeleine blev mördad eller har någon bra teori om det? (Har nog missat en hel del i tråden)

Madeleines ex-make och väninna hävdar att Madeleine lånat ut pengar till personer i gänget, en hel del pengar dessutom. Men om vi nu leker med tanken att Madeleine satt ner foten och vägrar fortsätta låna ut pengar så är ju det knappast någon anledning för ett gäng ungdomar att mörda henne. Och om det är så att hon började kräva tillbaka pengar så är ju inte det heller någon anledning att döda henne. Vad skulle hon kunna göra liksom? Gå till kronofogden som bara konstaterar att det inte finns något att utmäta.

Vad jag förstår var dådet planerat. En av de häktade har medgett det då han sagt att han var med och planerade mordet, men dragit sig ur och tagit sig därifrån innan mordet skett.

Sedan undrar jag lite över de som misstänks för underlåtenhet att avslöja brott. Om de nu känt till att ett mord skulle ske så är det väl inte helt orimligt att tro att de bara skakat på huvudet och inte tagit det på särskilt stort allvar. Hela idén och upplägget är så otroligt korkat att det är svårt att tro att det är sant och inget man direkt kan förvänta sig. Jag menar, småkriminella gangsterwannabes som sitter och planerar ett mord är väl inte direkt konstigt, men att sedan genomföra det. En sak är säker, jag ser fram emot att få läsa fup:en, men om någon vet vad som rörde sig i dessa små gangsters hjärnor innan mordet så upplys mig
Citera
2016-07-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelkramp75
Är det bara jag som tycker att MB ser väldigt gayig ut på bilden?? Inget fel med det, men en tanke bara.

Om inte jag missminner mej så gick det ett ryckte om att han å en till 👉👈 👉👌 (böga) i kopparberg (ställdalen (en håla ca 1.5 mil norr om kopparberg) ovanför gamla affären i en lägenhet!) Han va nog runt 15-16 år då!
Citera
2016-07-13, 20:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jag borde kanske skaffa mig ett liv, men jag råkade snubbla över den här bilden...
Skulle tro att det är MB, AL, ME & POH

http://www.ladda-upp.se/bilder/ofydjjsfhblir/
Skaffa dig inte ett liv snälla utan leta upp mera, det är sånt här som gör att tråden lever upp. Tack!
Citera
2016-07-13, 20:01
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Sedan undrar jag lite över de som misstänks för underlåtenhet att avslöja brott. Om de nu känt till att ett mord skulle ske så är det väl inte helt orimligt att tro att de bara skakat på huvudet och inte tagit det på särskilt stort allvar. Hela idén och upplägget är så otroligt korkat att det är svårt att tro att det är sant och inget man direkt kan förvänta sig. Jag menar, småkriminella gangsterwannabes som sitter och planerar ett mord är väl inte direkt konstigt, men att sedan genomföra det. En sak är säker, jag ser fram emot att få läsa fup:en, men om någon vet vad som rörde sig i dessa små gangsters hjärnor innan mordet så upplys mig

Vad det verkar så har dessa, som är häktade för underlåtenhet att anmäla brott, tagit emot pengar i efterhand för att knipa. Enligt en i pm så gäller i alla fall detta för DM.
Citera
2016-07-13, 20:10
Avslutad
Fast är inte underlåtenhet att inte avslöja/berätta innan ett brott begås?
Det är väl det som tyder på att det har funnits en viss planering, men att inte alla har varit på platsen och utfört själva mordet.

Annars begår i princip varenda person i Sverige underlåtenhet, alla vet ju alltid om något (små)brott som har begåtts.
Citera
2016-07-13, 20:15
Medlem
Citat:
Vad det verkar så har dessa, som är häktade för underlåtenhet att anmäla brott, tagit emot pengar i efterhand för att knipa. Enligt en i pm så gäller i alla fall detta för DM.

Jag tyckte mig se någonstans att JH var misstänkt för underlåtenhet att avslöja brott från början,
Men rubriceringen ändrats till misstanke om mord???
Kan detta stämma???
Citera
2016-07-13, 20:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Kanske letade dom i de gruvhål som de inblandade har lagt upp bilder på, på facebook?
Om jag förstår det rätt och det är tillåtet att dissa mig rejält.

Bilderna som lagts upp på Facebook är från en sjö med grillplats.
Gruvhålet hade ingen båt och ingen grillplats.

Nackdelen med att gömma kroppen i gruvhålet.
1. Avsaknad av båt.
2. Stängsel runt om, inte så högt dock.
3. Inte många besökare och ingen badar p.g.a. massa loppor och annan skit p.g.a. avsaknad av fisk.

Fördelen.
1. Tvärdjupt. bara rulla ner kroppen med sänken bara man får den över stängslet.
2. Lugnt vatten som gör att sänken inte slits från kroppen av rörelse.
3. Ingen fisk som gör att kroppen hålls intakt en längre tid.

Fortsatt så är det inte alldeles lätt att sänka en kropp permanent p.g.a. av gasbildning. Det behövs tunga vikter helst som ankare som sen går att surra i rep runt kroppen. Stenar är oftast inget vidare om de inte buras in i hönsnät t.ex.
Tack för synpunkter.
Citera
2016-07-13, 20:18
Avslutad
Jag vill inte vara sämre.

https://minfil.org/Q6O4neb7b6/BH.jpg
Citera
2016-07-13, 20:19
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast är inte underlåtenhet att inte avslöja/berätta innan ett brott begås?
Det är väl det som tyder på att det har funnits en viss planering, men att inte alla har varit på platsen och utfört själva mordet.

Annars begår i princip varenda person i Sverige underlåtenhet, alla vet ju alltid om något (små)brott som har begåtts.

Oh my bad! Du har säkert rätt, trodde att det i vissa fall (där brottet kan ge fängelse i minst två år) även gällde om brottet redan var begånget.
Citera
2016-07-13, 20:21
Avslutad
Citat:
Oh my bad! Du har säkert rätt, trodde att det i vissa fall (där brottet kan ge fängelse i minst två år) även gällde om brottet redan var begånget.

Alltså, jag är inte helt säker på vad som gäller.
Kanske är det också underlåtenhet efteråt ett brott har begåtts om det räknas som grovt eller högt i straffskalan.
Citera
2016-07-13, 20:28
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om jag förstår det rätt och det är tillåtet att dissa mig rejält.

Bilderna som lagts upp på Facebook är från en sjö med grillplats.
Gruvhålet hade ingen båt och ingen grillplats.

Jag tror att de bilderna är från ett annat gruvhål, tyckte mig läsa nånstans att det var utanför Sala eller nåt (Hjälp mig nån?)
Som @knepplenning sa tidigare är det ju inte säkert att hans källa visste exakt, så kanske farbror blå gick på bilderna på facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in