2016-07-08, 12:22
Medlem
TbbWs avatar
Spekulerar lite
Detta gäng har en Knarkkung a lá Dalarna, de är skyldiga pengar/droger. Kanske har de sålt vidare från K och supit upp vinsten plus det som K skall ha. De försöker fixa det här med en idé att de vet en som har pengar. Så de lånar pengar av hjälpsamma Madde med olika historier varför de behöver pengar just nu. Kort tid de behöver låna, så Madde går med på det hon behöver ju inte pengarna förrän hon ska till IKEA
Sen upptäcker Madde att det är drogskulder och vet ju också vem de är skyldiga pengar från början så hon hotar med att ange hela bunten inklusive K.

Eller så har gänget drömmen av att öppna eget, låna lite snabbt för att inköpa större parti.
Citera
2016-07-08, 12:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Länken funkar inte för mig :/

Och den femte är väl JH?

Okej. Kanske det. DT skriver i och för sig att sex personer är misstänkta för mord, men om det stämmer kan man väl köra uteslutningsmetoden.

Medhjälp till mord: AL
Underlåtenhet att avslöja brott: MJ, EA, DM, XX
Mord: Resten

Var lite osäker på misstankarna mot P-OH.

(Om ytterligare en person anhålls kan man förresten kalla dem för Dussinet.)
Citera
2016-07-08, 12:27
Medlem
FUP-12s avatar
Benita H: Mord - Häktad
Mats H: Mord - Häktad
Daniel W: Mord - Häktad
Martin B: Mord - Häktad
P-O H: Mord - Häktad
Joakim H: Mord - Häktad

Anneli L: Medhjälp - Häktad

Dan M: Underlåtenhet och grovt häleri – Begärts häktad
Erika A: Underlåtenhet – Begärts häktad
Maria J: Underlåtenhet – Ej häktad, anhållandet hävt, men fortfarande misstänkt

Nytt: 33-årig kvinna (Mari* Eri*sson ?): Underlåtenhet – Begärts häktad

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Kanske det. DT skriver i och för sig att sex personer är misstänkta för mord, men om det stämmer kan man väl köra uteslutningsmetoden.

Medhjälp till mord: AL
Underlåtenhet att avslöja brott: MJ, EA, DM, XX
Mord: Resten

Var lite osäker på misstankarna mot P-OH.

(Om ytterligare en person anhålls kan man förresten kalla dem för Dussinet.)
Citera
2016-07-08, 12:32
Medlem
Citat:
Länken funkar inte för mig :/

Och den femte är väl JH?
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23139040.ab
Citera
2016-07-08, 12:34
Bannlyst
Citat:
Hur menar du glömt? Lämnat hen nånstans? MJ var verkligen inte nån storsupare, har sett henne full kanske två gånger, så det skulle jag nog skriva av som rykten. Men nått måste ju hänt för att barnet inte är med henne och det vet jag faktiskt inte varför. Men barnet är inte bebis direkt så hon är inte samma person som när barnet togs ifrån henne med all säkerhet.
Glömmer man sitt barn för att man är full så blir det lite svårt att hysa sympati för vederbörande!
Fattar inte hur man kan släppa denna vettvilling.Det handlar om ett mord och hon vet mer än detta!
Vad sysslar polisen med egentligen?
Citera
2016-07-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Glömmer man sitt barn för att man är full så blir det lite svårt att hysa sympati för vederbörande!
Fattar inte hur man kan släppa denna vettvilling.Det handlar om ett mord och hon vet mer än detta!

Tror inte polisen i Dalarna är riktigt vana vid såhär omfattande fall... så dom kan nog tänkas göra både en och annan tabbe...
Citera
2016-07-08, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Tror inte polisen i Dalarna är riktigt vana vid såhär omfattande fall... så dom kan nog tänkas göra både en och annan tabbe...
De häktar folk som delat ut en tjyvsmäll längre än ett sinnesslöa pucko som låter ett mord begås utan att ingripa!
Hade dessa varit inlåsta för sättet de missköter sina barn hade det kanske sett annorlunda ut...
Jävla daltande med dessa tyvärr.
Senast redigerad av mammacino 2016-07-08 kl. 12:48.
Citera
2016-07-08, 12:41
Medlem
Nu är det ju extremt många gripna i det här brottsfallet. När det är så många, är det då inte en stor risk att de börjar skylla på varandra och förvilla polisen. Finns det över huvud taget någon möjlighet att få någon fälld och hur många kan man fälla för ett mord?
Citera
2016-07-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vettvillig hahaha :'D

Jag kan förstå att du inte kan känna med henne i den här situationen eller angående barnet men vettvillig är då inte ett passande ord för MJ.
Citera
2016-07-08, 12:43
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Benita H: Mord - Häktad
...
Dan M: Underlåtenhet och grovt häleri – Begärts häktad
Erika A: Underlåtenhet – Begärts häktad
Maria J: Underlåtenhet – Ej häktad, anhållandet hävt, men fortfarande misstänkt

Nytt: 33-årig kvinna (Mari* Eri*sson ?): Underlåtenhet – Begärts häktad

Dan M: häktningsförhandling 14.00 idag
Erika A: häktningsförhandling 13.00 idag
L*ll-Mari* Eri*sson 830705: häktningsförhandling 15.00 idag
Citera
2016-07-08, 12:43
Bannlyst
Citat:
MJ har ju dock bara åkt med på en räkmacka i det här i och med att hon var ihop med JH och dom umgicks hela tiden. Hade jag och DW varit mer sams så hade hon och jag säkert suttit i exakt samma sits. Precis som jag inte visste om det var sant eller inte efter händelsen, så visste inte hon om det skulle hända eller inte före händelsen. Tycker det är onödigt att vara allt för hård på MJ trots allt :/ Hon hamnade alltid i kläm pga JH.
Du kan väl ringa upp MJ eller hennes familj och fråga hur det gick till när hon söp bort ungen?
Citera
2016-07-08, 12:46
Bannlyst
Citat:
Vettvillig hahaha :'D

Jag kan förstå att du inte kan känna med henne i den här situationen eller angående barnet men vettvillig är då inte ett passande ord för MJ.
Jag anser att man är en vettvilling om man super sig så berusad att man glömmer ett barn på offentlig plats.
Gör inte du det?Ett oskyddat barn i barnvagn talar vi om här,inte en bilden 10-åring på IKEA!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in