2016-07-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Är HappyPancake mer seriös eller är det samma lika?

Tycker det är drygt med att kontaktas av massa killar som bara vill ligga. Hittills bara en iofs men jag har inte varit så aktiv. Jag har inte problem med att få ett ons irl och uppskattar inte att killar försöker med mig.

Presentation läser de ju inte heller, så även om man skriver vad man INTE vill ha, lyssnar ju inte killar. Inte ens om man pratar om det på dejten har jag lärt mig.

Jag är på den typen av sidor främst för sex. Tyvärr är det ju svårt att köra med öppna kort då. Sen är jag inte säker på att skiljelinjen mellan sex och förhållande är speciellt tydlig heller för många män.
Citera
2016-07-08, 15:01
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Jag är på den typen av sidor främst för sex. Tyvärr är det ju svårt att köra med öppna kort då. Sen är jag inte säker på att skiljelinjen mellan sex och förhållande är speciellt tydlig heller för många män.
Ja men vad tusan, vilka sidor är INTE sexsidor, måste jag plugga högskolan och gå med i elitsinglar eller liknande för att slippa dessa nötter ?

Jag tror att du har en stor poäng i det fetmarkerade. Men jag har även haft några upptagna killar som försökt lägga in en stöt iom att jag är med i dejtingsidor, som om jag plötsligt är sexuellt lovlig för allt och alla om de har tur.
Citera
2016-07-08, 15:31
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Vad jag menar är mer att... Man borde tänka till lite innan man skriver något i profilen som anknyter till när man registrerade sig och framförallt försöka uppdatera texten om man inte gjort det på 8 år. Sedan har jag noterat att en hel del av dessa som suttit där ett tag har krav som är fullständigt omöjliga för mig som man att leva upp till. Det finns ganska få fotomodellsnygga, spontana, tatuerade killar med seriösa intressen som samtidigt spelar gitarr, inte tar världen på för stort allvar, som dessutom är akademiker, har bra jobb, gott om pengar, går på gym minst fem gånger i veckan, samtidigt som han inte bryr sig om sitt utseende. Det finns liksom inte... I alla fall inte så många. Det är såklart bara ett exempel på omöjliga män som jag sett beskrivas i kraven.

Förvisso gör du bra poänger, jag skyller på att jag skrev det andra sent på kvällen. Däremot, för mig som är en vanlig, sund man som letar efter någon att faktiskt leva ihop med, målsättningen till döden inträder, så är det extremt svårt. Många kvinnor är så bestämda med hur deras man skall vara och se ut att man inte har en chans. Resterande backar när man visar sig vara lite seriös. Och ovanpå allt detta skall jag dessutom hitta någon som jag fungerar med och kan få någon känsla för, vilket är en förutsättning för mig om det skall bli någonting. Tillfälliga gäster i sovrum ägnar jag mig inte åt, det intresserar inte. Men det är banne mig inte lätt med dessa webbsidor, men när man inte är intresserad av krogar och inte har kvinnor i rätt ålder där man jobbar, vad har man för val?
Jag använder själv nätet för att det är mitt enda val men internet har definitivt gjort mig mer kräsen gällande utseende etc. Jag tycker att det är ironiskt att killar kontaktar mig för mitt yttre skull medan jag själv inte ska få vara lika ytlig tillbaka? Jag svarar däremot inte enbart efter utsidan, jag har gjort mina erfarenheter av ett par knäppgökar då också.

De absolut sämsta killarna är de med överdriven tid på gymmet (kanske asteroider) knepiga och otrevliga som utgår att man är intresserad pga att man svarar (gäller för de flesta å andra sidan) Sedan är det så långtråkigt med alla dessa motorcykelkillar, med semestrar och äventyr. De framstår definitivt som ytliga och som killar där det inte finns mycket att hämta. Att skryta med motorcyklar tyder på omogenhet. Fjantigt. Inte de seriösare killarna som stoltserar med bilder på bilar och motorcyklar. Lite istället för en mage med rutor. De vill framstå som spännande, inte seriösa. Spontana och tatuerade killar, finns det visst gott om. I överflöd faktisk. Om du inte tror mig kan du titta på hur många rakade o tatuerade killar det finns idag.

Gitarr struntar jag i men jo det finns en klick mer intellektuella killar också. Ibland gillar de musik, ja. Skriver poesi, sångtexter och annat. Ibland gillar de psykologi, politik och har annan medvetenhet

Sedan kommer de mest tråkiga, akademikerna. Vad ska jag säga, det är där hjärnorna finns. Ofta med något tråkjobb och särintresse. Nedtonad yttre och för dem som söker lugnet och inte partyfolket. Det stabila och trygga.

Tror du verkligen att vi tjejer tror att dessa män går att göra till en och samma? De är långt ifrån varandra även om de flyter samman med vissa sidor ibland. En rakad snubbe med tatueringar driver på sin höjd eget, han är sällan djup och analytisk.

Du kan sedan säga vad du vill flera killar jag träffat irl florerar på dejtingsidor. Jag tror helt enkelt att stor del av problematiken beror på killarna också. Missbrukare, psykiskt sjuka osv finns det gått om i singelvärlden. Men ni män vill alltid att skiten ska ligga kvinnor till last. Jag själv sticker inte under stol med de problem jag har&haft, ändå dem jag snabbt sorterat bort på läsare grunder, visar sig ha varit korrekt gång på gång. Om inte så finns de att finna på dejtingsidorna och är de där du påstår är våra drömideal av män...
Citera
2016-07-08, 17:03
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Jag använder själv nätet för att det är mitt enda val men internet har definitivt gjort mig mer kräsen gällande utseende etc. Jag tycker att det är ironiskt att killar kontaktar mig för mitt yttre skull medan jag själv inte ska få vara lika ytlig tillbaka? Jag svarar däremot inte enbart efter utsidan, jag har gjort mina erfarenheter av ett par knäppgökar då också.

De absolut sämsta killarna är de med överdriven tid på gymmet (kanske asteroider) knepiga och otrevliga som utgår att man är intresserad pga att man svarar (gäller för de flesta å andra sidan) Sedan är det så långtråkigt med alla dessa motorcykelkillar, med semestrar och äventyr. De framstår definitivt som ytliga och som killar där det inte finns mycket att hämta. Att skryta med motorcyklar tyder på omogenhet. Fjantigt. Inte de seriösare killarna som stoltserar med bilder på bilar och motorcyklar. Lite istället för en mage med rutor. De vill framstå som spännande, inte seriösa. Spontana och tatuerade killar, finns det visst gott om. I överflöd faktisk. Om du inte tror mig kan du titta på hur många rakade o tatuerade killar det finns idag.

Gitarr struntar jag i men jo det finns en klick mer intellektuella killar också. Ibland gillar de musik, ja. Skriver poesi, sångtexter och annat. Ibland gillar de psykologi, politik och har annan medvetenhet

Sedan kommer de mest tråkiga, akademikerna. Vad ska jag säga, det är där hjärnorna finns. Ofta med något tråkjobb och särintresse. Nedtonad yttre och för dem som söker lugnet och inte partyfolket. Det stabila och trygga.

Tror du verkligen att vi tjejer tror att dessa män går att göra till en och samma? De är långt ifrån varandra även om de flyter samman med vissa sidor ibland. En rakad snubbe med tatueringar driver på sin höjd eget, han är sällan djup och analytisk.

Du kan sedan säga vad du vill flera killar jag träffat irl florerar på dejtingsidor. Jag tror helt enkelt att stor del av problematiken beror på killarna också. Missbrukare, psykiskt sjuka osv finns det gått om i singelvärlden. Men ni män vill alltid att skiten ska ligga kvinnor till last. Jag själv sticker inte under stol med de problem jag har&haft, ändå dem jag snabbt sorterat bort på läsare grunder, visar sig ha varit korrekt gång på gång. Om inte så finns de att finna på dejtingsidorna och är de där du påstår är våra drömideal av män...
Jag har väl rätt att kritisera eftersom jag personligen inte kontaktar någon på grund av yttre attribut i första hand. Det är fråga om någon jag tror jag fungerar mentalt med som är huvudmålet.

Jag vet inte, men jag kan bara döma efter vad jag läser i önskelistan på profiler för kvinnor 25-35. Jag kan mycket väl ha fel.

Självklart finns det en rad dåliga män på dejtingsidor. Absolut. Det säger jag inte. Men jag menar bara på att för oss män som är seriösa är det inte heller lätt. Jag är visserligen en av dessa tråkiga, intellektuella akademikerna. Visserligen saknar jag tråkjobb och särintresse, men ändå...
Citera
2016-07-08, 17:08
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:

Du verkar ganska fördomsfull av dig. "Den personen är så pga det, och den personen är så pga det där.." Den här kategoriseringen tror jag inte alls är till din fördel, då du begränsar dina chanser ytterligare. Det kan ju vara skönt att använda sig av den taktiken som många intellektuella personer ofta gör då det ger en kontroll (för att undvika att bli sårad?). Men det ska i mina ögon inte vara så svårt som många personer gör det. Du verkar inte vara öppen för en nära relation och rationaliserar bort det med det ena efter det andra.
Citera
2016-07-08, 20:07
Medlem
Citat:
Jag har väl rätt att kritisera eftersom jag personligen inte kontaktar någon på grund av yttre attribut i första hand. Det är fråga om någon jag tror jag fungerar mentalt med som är huvudmålet.

Jag vet inte, men jag kan bara döma efter vad jag läser i önskelistan på profiler för kvinnor 25-35. Jag kan mycket väl ha fel.

Självklart finns det en rad dåliga män på dejtingsidor. Absolut. Det säger jag inte. Men jag menar bara på att för oss män som är seriösa är det inte heller lätt. Jag är visserligen en av dessa tråkiga, intellektuella akademikerna. Visserligen saknar jag tråkjobb och särintresse, men ändå...

Kan jag få ditt nic på hp?
Citera
2016-07-08, 20:56
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Kan jag få ditt nic på hp?
Ge mig ett enda skäl till att jag skulle avslöja min identitet offentligt här eller för dig? Det finns en regel som säger att jag har rätt att vara anonym här.
Citera
2016-07-08, 20:56
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:

Jag saknar önskelista men jag vet att det inte blir lättare att bli kär bara för att det är en mängd olika män på en sida. Det känns som om man är tvungen att bara ta någon om man förväntar sig något mer. Känslor byggs knappast upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Du verkar ganska fördomsfull av dig. "Den personen är så pga det, och den personen är så pga det där.." Den här kategoriseringen tror jag inte alls är till din fördel, då du begränsar dina chanser ytterligare. Det kan ju vara skönt att använda sig av den taktiken som många intellektuella personer ofta gör då det ger en kontroll (för att undvika att bli sårad?). Men det ska i mina ögon inte vara så svårt som många personer gör det. Du verkar inte vara öppen för en nära relation och rationaliserar bort det med det ena efter det andra.
Jag är öppen och även om jag kategoriserar har jag lätt för det sociala. Jag kan nog allt både vara "fördomsfull" och samtidigt umgås med med killar som inte är min typ och ha riktigt trevligt. Inte länge sedan jag frågade en som vill "mysa" om han verkligen tror att killar bara kan höra av sig för det och jag då är med på. Knappast fördomar som styr om jag ändå kan umgås med och uppskatta någon jag genast vet, inte kommer tilltala mig som kille. Jag har alltså haft kontakt med den killen sedan i vintras. Jag är inte totalt ytlig eller kräver att män ska vara efter mina önskemål men de flesta sorterar jag bort även om jag uppskattar dem. Sedan är det som så att jag finner vissa saker iattraktivt,rakat exempelvis. Älskar man någon (som partner dvs) så betyder det inte mycket, men jag älskar inte dessa män på dejtingsidor utan vill ha sådana jag upplever som attraktiva. Jag var strulig som ung, värsting kallas det men också nördigt djup (tidigare tonår dvs, skärpte mig snabbt o blev bara lagom dräggig )och intresserad av annat än social muppstatus. Jag har alltid föredragit killar som det går att prata med och som är åtminstone lite intellektuella även om jag kan gilla strulpellarnas jargong då jag kan ha samma. Däremot prefererar jag inte dem. Har alltid varit tjejen som skiter i Don Juan och pratar med den lugna och djupa killkompisen casanovan har i släptåg. Casanovorna är easy fucks och något man tar bara för att, inte för att hitta mannen i sitt liv.

Kalla det fördomar men varför försöker alla killar se ut som"badboys" med deras attribut. Det är typ normen idag. Men jag är inte en servitris som älskar att knulla på tjack och den stilen tilltalar mig inte då.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-07-08 kl. 21:02.
Citera
2016-07-08, 21:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja men vad tusan, vilka sidor är INTE sexsidor, måste jag plugga högskolan och gå med i elitsinglar eller liknande för att slippa dessa nötter ?

Jag tror att du har en stor poäng i det fetmarkerade. Men jag har även haft några upptagna killar som försökt lägga in en stöt iom att jag är med i dejtingsidor, som om jag plötsligt är sexuellt lovlig för allt och alla om de har tur.
Jepp, de gifta snubbarna är fan inte få. Och när man nekar med hänvisning till att det känns moraliskt förkastligt så börjar de argumentera. Bitch please.
Citera
2016-07-08, 21:55
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jepp, de gifta snubbarna är fan inte få. Och när man nekar med hänvisning till att det känns moraliskt förkastligt så börjar de argumentera. Bitch please.
Tack och lov kanske inte främst gifta men upptagna med barn i hushållet är illa nog.

Begriper inte varför män tror att bara för att man är öppet sökande så är det grönt ljus för alla. Värst är dem som ställer en till svars för att man inte är intresserad tänk om en annan skulle börja plåga någon kille, undrar om det skulle uppfattas som lika normalt då?

Men jag blir mer cynisk pga de upptagna karlarna, upplever du det så du också? Att man blir skeptisk till det med förhållanden?
Citera
2016-07-08, 22:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Tack och lov kanske inte främst gifta men upptagna med barn i hushållet är illa nog.

Begriper inte varför män tror att bara för att man är öppet sökande så är det grönt ljus för alla. Värst är dem som ställer en till svars för att man inte är intresserad tänk om en annan skulle börja plåga någon kille, undrar om det skulle uppfattas som lika normalt då?

Men jag blir mer cynisk pga de upptagna karlarna, upplever du det så du också? Att man blir skeptisk till det med förhållanden?
Ja, det påverkar klart min bild av vad förhållanden innebär. Det var en kille som menade att han var ett kap i egenskap av att vara upptagen, för han kunde minsann lova regelbundna dejter med spänning och inga stds. woho!
Citera
2016-07-08, 22:11
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Jag har träffat runt 20 pers därifrån som har lett till sex. Är dock inte intresserad av äldre kvinnor. Dessutom svarar jag inte heller på alla tjejer som skriver (de är dock inte djävulskt många). Allt med tjejerna som initiativtagare till att skriva meddelande till mig först.

Förstår inte hur ni killar misslckas? Och nej jag ser inte ut att vara i närheten av en modells utseende.

Jag har träffat 2 nu, under ett års tid. Båda var tjocka.
Den andra tog dock kontakt med mig, men det är väldigt ovanligt att detta händer.
Flera gånger har jag slagit i spam taket när jag messat 100 tals tjejer som ser typ normala ut, och alla är typ avvaktande som fan, nästan snäser av en ibland fast man egentligen inte varit otrevligt på något sätt :/.

Du måste ju se bättre ut än vad både jag och TS gör, det finns ingen annan förklaring.
Senast redigerad av bithax 2016-07-08 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in