Citat:
Ursprungligen postat av
Frolmlanst
Vad jag menar är mer att... Man borde tänka till lite innan man skriver något i profilen som anknyter till när man registrerade sig och framförallt försöka uppdatera texten om man inte gjort det på 8 år. Sedan har jag noterat att en hel del av dessa som suttit där ett tag har krav som är fullständigt omöjliga för mig som man att leva upp till. Det finns ganska få fotomodellsnygga, spontana, tatuerade killar med seriösa intressen som samtidigt spelar gitarr, inte tar världen på för stort allvar, som dessutom är akademiker, har bra jobb, gott om pengar, går på gym minst fem gånger i veckan, samtidigt som han inte bryr sig om sitt utseende. Det finns liksom inte... I alla fall inte så många. Det är såklart bara ett exempel på omöjliga män som jag sett beskrivas i kraven.
Förvisso gör du bra poänger, jag skyller på att jag skrev det andra sent på kvällen. Däremot, för mig som är en vanlig, sund man som letar efter någon att faktiskt leva ihop med, målsättningen till döden inträder, så är det extremt svårt. Många kvinnor är så bestämda med hur deras man skall vara och se ut att man inte har en chans. Resterande backar när man visar sig vara lite seriös. Och ovanpå allt detta skall jag dessutom hitta någon som jag fungerar med och kan få någon känsla för, vilket är en förutsättning för mig om det skall bli någonting. Tillfälliga gäster i sovrum ägnar jag mig inte åt, det intresserar inte. Men det är banne mig inte lätt med dessa webbsidor, men när man inte är intresserad av krogar och inte har kvinnor i rätt ålder där man jobbar, vad har man för val?
Jag använder själv nätet för att det är mitt enda val men internet har definitivt gjort mig mer kräsen gällande utseende etc. Jag tycker att det är ironiskt att killar kontaktar mig för mitt yttre skull medan jag själv inte ska få vara lika ytlig tillbaka? Jag svarar däremot inte enbart efter utsidan, jag har gjort mina erfarenheter av ett par knäppgökar då också.
De absolut sämsta killarna är de med överdriven tid på gymmet (kanske asteroider) knepiga och otrevliga som utgår att man är intresserad pga att man svarar (gäller för de flesta å andra sidan) Sedan är det så långtråkigt med alla dessa motorcykelkillar, med semestrar och äventyr. De framstår definitivt som ytliga och som killar där det inte finns mycket att hämta. Att skryta med motorcyklar tyder på omogenhet. Fjantigt. Inte de seriösare killarna som stoltserar med bilder på bilar och motorcyklar. Lite istället för en mage med rutor. De vill framstå som spännande, inte seriösa. Spontana och tatuerade killar, finns det visst gott om. I överflöd faktisk. Om du inte tror mig kan du titta på hur många rakade o tatuerade killar det finns idag.
Gitarr struntar jag i men jo det finns en klick mer intellektuella killar också. Ibland gillar de musik, ja. Skriver poesi, sångtexter och annat. Ibland gillar de psykologi, politik och har annan medvetenhet
Sedan kommer de mest tråkiga, akademikerna. Vad ska jag säga, det är där hjärnorna finns. Ofta med något tråkjobb och särintresse. Nedtonad yttre och för dem som söker lugnet och inte partyfolket. Det stabila och trygga.
Tror du verkligen att vi tjejer tror att dessa män går att göra till en och samma? De är långt ifrån varandra även om de flyter samman med vissa sidor ibland. En rakad snubbe med tatueringar driver på sin höjd eget, han är sällan djup och analytisk.
Du kan sedan säga vad du vill flera killar jag träffat irl florerar på dejtingsidor. Jag tror helt enkelt att stor del av problematiken beror på killarna också. Missbrukare, psykiskt sjuka osv finns det gått om i singelvärlden. Men ni män vill alltid att skiten ska ligga kvinnor till last. Jag själv sticker inte under stol med de problem jag har&haft, ändå dem jag snabbt sorterat bort på läsare grunder, visar sig ha varit korrekt gång på gång. Om inte så finns de att finna på dejtingsidorna och är de där du påstår är våra drömideal av män...