2016-06-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Man kanske borde skapa en dejtingsajt för de som vill dejta på riktigt?

Hur hade du tänkt sålla ut bekräftelsehoror osv då?
Citera
2016-06-21, 12:40
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomsa
Eeh.. hm. Jo så att funderar på en sak som är lite OT här, men inte helt tänker jag.

Hur nobbar man någon på ett snyggt sätt? En granne har kontaktat på en dejting... app, och jag är inte intresserad. Svarade aldrig för blev lite paff och tänkte tänka ut något vettigt att skriva, varpå han messar igen. Nu måste jag skriva något eftersom jag stöter på människan titt som tätt och orkar inte med nån awkwardness.. samtidigt är jag totalt bortkommen till att tydligt visa ointresse (på andra sätt än att glida undan lite diskret), och nu måste jag vara tydlig.

Så hur skulle ni uppskatta ett nej?

Pratar ni ofta?
Jag har råkat flirta med grannar och allt möjligt :-)
Tittar inte igenom allt alla gånger och tex presentationsbilden kanske är olik...
Ibland gillar jag bilder av bara farten och drar iväg mitt standard mejl innan jag inser vad jag gjort.
Nu har jag ingen höjdarkontakt med grannarna och vill gärna hålla det till en nick eller hej till de man råkar springa på oftast.
Inget att bry sig om att svara på...fattar han inte vinken så ring polisen när han försöker våldta dig i tvättstugan (fattar han inte är han psyksjuk)
Citera
2016-06-21, 12:57
Medlem
Densomsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Pratar ni ofta?
Jag har råkat flirta med grannar och allt möjligt :-)
Tittar inte igenom allt alla gånger och tex presentationsbilden kanske är olik...
Ibland gillar jag bilder av bara farten och drar iväg mitt standard mejl innan jag inser vad jag gjort.
Nu har jag ingen höjdarkontakt med grannarna och vill gärna hålla det till en nick eller hej till de man råkar springa på oftast.
Inget att bry sig om att svara på...fattar han inte vinken så ring polisen när han försöker våldta dig i tvättstugan (fattar han inte är han psyksjuk)

Nja, vi hälsar väl och byter nåt ord. Han såg att det var jag. Bor i ett område där alla känner alla typ. Ungarna leker på gårdarna m varandra och samma förskola osv så man snackar med de flesta. Just den här killen träffar då och då just i tvättstugan. Inte ett ställe man vill ha obehaglig stämning på haha..
Har hänt en gång tidigare också att granne tagit kontakt. Svarade inte då och det blev lite skumt. Sen flyttade han tack och lov (med fru och hundra barn :/). Har gått så lång tid nu ändå, så lika bra att skita i svar ändå.
Citera
2016-06-21, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Hur hade du tänkt sålla ut bekräftelsehoror osv då?
Den som kommer på det kommer bli miljonär iafa. Kanske förarbeta ett år med att identifiera dessa på andra siter och köra deras bilder genom face-recognition tech som gör att deras bilder inte passerar kontrollen och kontot inte går att aktivera vid nedslag. Först tänkte jag att de då skulle få ett meddelande typ "nekad: anledning 1. känd bekräftelsehora" men sen tänkte jag att det är bättre att de får meddelandet "välkommen du är identifierad som topp-tjej värd det bästa" och sen skickas dessa konton till parallell site där allt skräp samlas. Det måste finnas en mekanism för att rensa ut kommande bekräftelsekvinnor också såklart. Förslag?
Senast redigerad av Alltidxx 2016-06-21 kl. 13:01.
Citera
2016-06-21, 13:00
Medlem
Densomsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Den som kommer på det kommer bli miljonär iafa. Kanske förarbeta ett år med att identifiera dessa på andra siter och köra deras bilder med face-recognition som gör att deras bilder går igenom kontroll och kontot inte går att aktivera vid nedslag. Först tänkte jag att de då skulle få ett meddelande typ "nekad: anledning 1. känd bekräftelsehora" men sen tänkte jag att det är bättre att de får meddelandet "välkommen du är identifierad som toppensnäcka" och sen skickas dessa konton till parallell site där allt skräp samlas. Det måste finnas mekanism för att rensa ut kommande bekräftelsekvinnor också. Förslag?

Duck face-detektor kan ju vara en komponent..
Citera
2016-06-21, 13:12
Bannlyst
Den parallella siten skulle såklart bli legendariskt kass och man kan tänka sig att den bad-mouth som skulle resultera sänker rykte för den bra sidan. Men få av de som är på den kassa sidan skulle klaga eftersom de själva inte blir frustrerade då de bara är där för att läsa beundrarmail. Att man inte får beundrare är inte upprörande i samma utsträckning som det är att ha goda intentioner och anstränga sig. Och det skulle i värsta fall vara möjligt att ha en like-bot och skicka fabricerade standard-smör mail ifall missnöjet gör sig hört.
Senast redigerad av Alltidxx 2016-06-21 kl. 13:15.
Citera
2016-06-21, 13:29
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomsa
Nja, vi hälsar väl och byter nåt ord. Han såg att det var jag. Bor i ett område där alla känner alla typ. Ungarna leker på gårdarna m varandra och samma förskola osv så man snackar med de flesta. Just den här killen träffar då och då just i tvättstugan. Inte ett ställe man vill ha obehaglig stämning på haha..
Har hänt en gång tidigare också att granne tagit kontakt. Svarade inte då och det blev lite skumt. Sen flyttade han tack och lov (med fru och hundra barn :/). Har gått så lång tid nu ändå, så lika bra att skita i svar ändå.

Men är det flirta med dig på sidan han gör då?
Jag har också snackat med ytliga bekantskaper på sidan utan att vara intresserad :-)
Flirtar han är det bara att vara trevlig som vanligt och säga att: -Du är säkert en jättebra kille men att du inte är intresserad av han på det sättet alternativt att du inte dejtar någon så nära inpå om det skulle skita sig eller liknande mycket skvaller bland grannar...
Citera
2016-06-21, 13:47
Medlem
Densomsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Men är det flirta med dig på sidan han gör då?
Jag har också snackat med ytliga bekantskaper på sidan utan att vara intresserad :-)
Flirtar han är det bara att vara trevlig som vanligt och säga att: -Du är säkert en jättebra kille men att du inte är intresserad av han på det sättet alternativt att du inte dejtar någon så nära inpå om det skulle skita sig eller liknande mycket skvaller bland grannar...

Fick intrycket av att det var mer än ytligt "tjena". Jaja, det löser sig i vilket fall.
Citera
2016-07-08, 01:11
Medlem
Trashtextats avatar
Är HappyPancake mer seriös eller är det samma lika?

Tycker det är drygt med att kontaktas av massa killar som bara vill ligga. Hittills bara en iofs men jag har inte varit så aktiv. Jag har inte problem med att få ett ons irl och uppskattar inte att killar försöker med mig.

Presentation läser de ju inte heller, så även om man skriver vad man INTE vill ha, lyssnar ju inte killar. Inte ens om man pratar om det på dejten har jag lärt mig.
Citera
2016-07-08, 01:34
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Är HappyPancake mer seriös eller är det samma lika?

Tycker det är drygt med att kontaktas av massa killar som bara vill ligga. Hittills bara en iofs men jag har inte varit så aktiv. Jag har inte problem med att få ett ons irl och uppskattar inte att killar försöker med mig.

Presentation läser de ju inte heller, så även om man skriver vad man INTE vill ha, lyssnar ju inte killar. Inte ens om man pratar om det på dejten har jag lärt mig.
Jag kan inte tala för alla, men jag är i alla fall seriös och läskunnig, det hjälper dock inte. Och jag är inte längre medlem där.

----

Till ämnet. Det mest sorgliga man ser där är kvinnor som heter någonting och så ett årtal efteråt. Oftast 2012 eller liknande. Och nej, det är naturligtvis inte födelseår. Det är det där året, för fyra år sedan, som människan registrerade sitt konto. En annan sak är "Jossan 29" eller något liknande som numera har hunnit bli 35... Och alla som i presentationen skriver "Jag är en tjej på 30 år", man slår en blick på ålder i profilen och ser att hon numera är 38... Alla ni som har sådana profiler, jag skall säga er att om inte rätt person dykt upp efter 3 år så kan det möjligen, bara möjligen, bero på att ni kanske har en lite konstig kravlista eller något ditåt.

(Förvisso är jag ensamstående sedan över 4 år och har inte ens dejtat på så länge, men jag är man och jag har inte varit registrerad på några dejtingsajter i 4 år heller...)
Citera
2016-07-08, 02:33
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Jag kan inte tala för alla, men jag är i alla fall seriös och läskunnig, det hjälper dock inte. Och jag är inte längre medlem där.

----

Till ämnet. Det mest sorgliga man ser där är kvinnor som heter någonting och så ett årtal efteråt. Oftast 2012 eller liknande. Och nej, det är naturligtvis inte födelseår. Det är det där året, för fyra år sedan, som människan registrerade sitt konto. En annan sak är "Jossan 29" eller något liknande som numera har hunnit bli 35... Och alla som i presentationen skriver "Jag är en tjej på 30 år", man slår en blick på ålder i profilen och ser att hon numera är 38... Alla ni som har sådana profiler, jag skall säga er att om inte rätt person dykt upp efter 3 år så kan det möjligen, bara möjligen, bero på att ni kanske har en lite konstig kravlista eller något ditåt.

(Förvisso är jag ensamstående sedan över 4 år och har inte ens dejtat på så länge, men jag är man och jag har inte varit registrerad på några dejtingsajter i 4 år heller...)
Jag har varit med i sidor sedan 2012 tror jag det var. Utan att hitta någon. Däremot har jag pratat med asmånga idioter under de här åren. Sorterat som fan men ändå hamnat i sängen med två spån, varav den sista räknas mindre iom att jag innan sex hade accepterat honom som oseriös kille (men med mina gränser inför vad som e ok och som han ändå, trots att jag tagit upp det, överskred)

Hur ska vi tjejer kunna hitta någon om alla horor ser oss som någon att utnyttja sexuellt? Var en kille nyss, högfärdsapa utan bild som påstod sig vara skitsnygg och dessutom för snygg för att ha bild uppe, som ville ha en omedelbar sexträff nu ikväll (natt snarare). Du förstår väl att vi inte sitter dagligen eller jämt och pratar med engagerade och seriösa killar. De är bristvaror. Till och med en sliten sak på 38 som trodde jag skulle intressera mig för något tillfälligt.

Om det inte funkade för dig, varför skulle det fungera bättre för mig?

Jag har inte något årtal, däremot blir kontona inaktiva och inte raderade. Därför kan gamla konton ploppa upp om någon gör som mig, aktiverar ett konto kort. Man kan dessutom ha träffat någon mellan de aktiva perioderna.
Citera
2016-07-08, 10:47
Medlem
Frolmlansts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Jag har varit med i sidor sedan 2012 tror jag det var. Utan att hitta någon. Däremot har jag pratat med asmånga idioter under de här åren. Sorterat som fan men ändå hamnat i sängen med två spån, varav den sista räknas mindre iom att jag innan sex hade accepterat honom som oseriös kille (men med mina gränser inför vad som e ok och som han ändå, trots att jag tagit upp det, överskred)

Hur ska vi tjejer kunna hitta någon om alla horor ser oss som någon att utnyttja sexuellt? Var en kille nyss, högfärdsapa utan bild som påstod sig vara skitsnygg och dessutom för snygg för att ha bild uppe, som ville ha en omedelbar sexträff nu ikväll (natt snarare). Du förstår väl att vi inte sitter dagligen eller jämt och pratar med engagerade och seriösa killar. De är bristvaror. Till och med en sliten sak på 38 som trodde jag skulle intressera mig för något tillfälligt.

Om det inte funkade för dig, varför skulle det fungera bättre för mig?

Jag har inte något årtal, däremot blir kontona inaktiva och inte raderade. Därför kan gamla konton ploppa upp om någon gör som mig, aktiverar ett konto kort. Man kan dessutom ha träffat någon mellan de aktiva perioderna.
Vad jag menar är mer att... Man borde tänka till lite innan man skriver något i profilen som anknyter till när man registrerade sig och framförallt försöka uppdatera texten om man inte gjort det på 8 år. Sedan har jag noterat att en hel del av dessa som suttit där ett tag har krav som är fullständigt omöjliga för mig som man att leva upp till. Det finns ganska få fotomodellsnygga, spontana, tatuerade killar med seriösa intressen som samtidigt spelar gitarr, inte tar världen på för stort allvar, som dessutom är akademiker, har bra jobb, gott om pengar, går på gym minst fem gånger i veckan, samtidigt som han inte bryr sig om sitt utseende. Det finns liksom inte... I alla fall inte så många. Det är såklart bara ett exempel på omöjliga män som jag sett beskrivas i kraven.

Förvisso gör du bra poänger, jag skyller på att jag skrev det andra sent på kvällen. Däremot, för mig som är en vanlig, sund man som letar efter någon att faktiskt leva ihop med, målsättningen till döden inträder, så är det extremt svårt. Många kvinnor är så bestämda med hur deras man skall vara och se ut att man inte har en chans. Resterande backar när man visar sig vara lite seriös. Och ovanpå allt detta skall jag dessutom hitta någon som jag fungerar med och kan få någon känsla för, vilket är en förutsättning för mig om det skall bli någonting. Tillfälliga gäster i sovrum ägnar jag mig inte åt, det intresserar inte. Men det är banne mig inte lätt med dessa webbsidor, men när man inte är intresserad av krogar och inte har kvinnor i rätt ålder där man jobbar, vad har man för val?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in