2016-07-07, 21:28
Medlem
Saddl3rs avatar
Hur stor tror ni chansen är att man får ett boende från lotteriet?

Var du med i lotteriet tidigare år? Fick du boende?
Citera
2016-07-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r

Runt 1/3 var det för ett par år sen.
Citera
2016-07-07, 22:47
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r

30% var chansen förra året, se inläggen ovan.
Citera
2016-07-07, 22:52
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Som jag har förstått det så lottas man alltså könummer dvs man lottas alltså tiden för ansöknings-registrering till novishlotteriet?

Det spelar alltså ingen roll vilken tid man ställer sig i novishlotteriet mellan 12-15e juli?
Det är alltså inte alls fördelaktigt om jag ställer mig i kö 2016 - 07 - 12 kl: 00:01 ?
Jävla helvete. Där rök min plan.
Det ökade pressen ytterligare.
FACK

Sedan så får du tänka på att även om du får ett boende så lär du inte få tillgång till boendet innan skolan och nollningen börjar.
Citera
2016-07-07, 23:27
Medlem
SanctusAetass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavardag
Vilka är de "bra områdena" i Lund? finns det några att föredra/inte föredra?

I stort sett finns det inga dåliga områden i Lund. Allt fungerar, mer eller mindre. Linero kanske du skulle hålla dig borta ifrån.
Citera
2016-07-07, 23:32
Medlem
Är det någon som vet varför Lund envisas med att dela ut köplatser till novischlotteriet i form av tider som t.ex. 2016-07-12 01:15, istället för att bara ange en vanlig köplats?
Citera
2016-07-08, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe
Sedan så får du tänka på att även om du får ett boende så lär du inte få tillgång till boendet innan skolan och nollningen börjar.
Värt att skippa nollning om man inte gillar diskohångel till swedish house mafia?
Citera
2016-07-08, 11:14
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Värt att skippa nollning om man inte gillar diskohångel till swedish house mafia?

Nej, poängen med nollningen är ju att skaffa vänner i klassen. Det är mycket enklare att lära känna folk på nollningen när alla är nya än senare in på året. Sedan så består ju inte nollningen bara av aktiviteter på kvällarna utan mycket är ju även på dagarna.
Citera
2016-07-08, 12:38
Medlem
Citat:
Absolut inte.
Citera
2016-07-10, 22:31
Medlem
Hej! Som jag har förstått det så måste man göra en bostadsansökan mellan 12e och 14e juli för att kunna ta del av novischernas lotteri. Har sökt en utbildning som inte ligger i Lund som första hand och kommer troligen vara reserv där.. Kommer jag inte in där kommer jag att plugga i Lund.

Kan jag då även ta del av lotteriet eller är det bara för dem som blivit antagna eller blivit reserv till Lund?
Citera
2016-07-10, 22:37
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsaker
Hej! Som jag har förstått det så måste man göra en bostadsansökan mellan 12e och 14e juli för att kunna ta del av novischernas lotteri. Har sökt en utbildning som inte ligger i Lund som första hand och kommer troligen vara reserv där.. Kommer jag inte in där kommer jag att plugga i Lund.

Kan jag då även ta del av lotteriet eller är det bara för dem som blivit antagna eller blivit reserv till Lund?
Tänka sig att det faktiskt står här: https://www.afbostader.se/att-bo-hos...ostad/novisch/

Citat:
Är du antagen som reserv skall du invänta andra antagningen innan du bokar bostad – din lottade köplats behåller du!
Citera
2016-07-11, 08:12
Medlem
mrmints avatar
Har någon av er förslag på en ort med goda pendlingsmöjligheter till Lund, max 120 minuter tur och retur, där det finns goda chanser till att hyra som student, med studiemedel som enda inkomst fast utan studiekrav? Alltså en lägenhet som det går att bo kvar i efter studietiden.

Eller en bostadsrätt att köpa för omkring 300 000 kr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in