2016-07-06, 23:01
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vill fortfarande veta hur polisen fick kännedom om
vart Madde's kropp låg.
Enligt media-uppgifter hittades kroppen flytande i det gamla och vattenfyllda dagbrottet i Rällingsberg.
Citera
2016-07-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Alltid skönt när det dyker upp "bevis" på saker som jag berättar om.

Det har ju misstänkts att just pengar fanns med i brottet, hur dock dessa pappskallar skulle komma åt pengar på ett eventuellt konto ter sig lite svårt att tänka sig. Sannolikt har M lånat ut en del pengar men inte fått tillbaka på förfrågningar och säkerligen lånat ut till flera av de inblandade.

Sen kom väl denna genialiska plan att tysta tanten men deras glappkäftar avslöjade dem tämligen fort, tack o lov.
Antar att antalet som åtalas för mord kommer att minska efter tid när man rett ut hela härvan, sen blir det möjligen medhjälp för någon/några, brott mot griftefriden och underlåtelse att anmäla brott/mord.

Att hela bunten skall ha knackat henne verkar ju lite överambitiöst men inblandade i olika delar av mord, bortförande, dumpning mm. Blir nog en hel del utredande för länsman/åklagare för att få rätt åtal på varje individ, kan man tänka sig att man börjar skylla på varandra så blir det väldigt rörigt om man inte säkrat teknisk bevisning.

Ibland överträffar verkligheten dikten så när FUP'en landar i höst så kanske vi är där.
Citera
2016-07-06, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bra inpass- håller med, en riktig Gök har kvittrat.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
enligt polisen var det spårning av hennes mobl.
Så om hon blev mördad på annan plats har alltså klantarna dumpat hennes påslagna telefon vid eller i gruvan.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Beteendet kanske riktades mot dem som gick att manipulera? Nämligen trasiga ungdomar.
Men flera i gänget var +35. Trasiga förvisso men inga ungdomar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Om jag vore lesbisk, kanske. Inte annars!

Så... Ska vi spara lite tid?

Försäkringspengar...
Sen tog försäkringspengarna slut, BO ville få tillbaka lite av vad hon gav.

Hon har bjudit alla dessa snönegrer på gratis öl, t.o.m. okända säger till bartendern att deras nota ska gå på BOs nota.

Sen hamnar hon i gruvhålet. Sen finns det idioter här som försvarar hela hjärngänget?
Spelar ingen roll om BHs hela släkt anländer imorgon. Försvarar ni någon som rott mitt in i sjön och droppat en kvinna som försörjt hela stadens patrask..... Välkomna till min dörr. Välkomna till ekan på gruvhålet.
Citera
2016-07-06, 23:05
Medlem
mercys avatar
Citat:
Macciarini är också supertrevlig; psykopater väcker uppmärksamhet med sin fantastiskt sociala förmåga eftersom de vet exakt vilka knappar de ska trycka på. Det verkar osannolikt att en så stor grupp människor skulle vara involverade i mordet om det inte ligger en stor press på dem. Någonstansifrån. Att det enbart handlar om några tusenlappar tror jag inte ett ögonblick på.
Jag är inne på samma spår som du. Något konstigt är det. Hade BO lånat ut pengar och de inte kunde betala tillbaka so what? Vad kunde BO göra åt det? Att det är så många inblandade är oxå märkligt,
Citera
2016-07-06, 23:06
Medlem
whaks avatar
Citat:
Beteendet kanske riktades mot dem som gick att manipulera? Nämligen trasiga ungdomar.

Jo iofs, inget förvånar mig längre.
Men samtidigt så ser jag pengarna som huvudspåret, dels har det nämnts i media, även av servitrisen och min källa lånade några slantar som självklart är återbetalda.
Citera
2016-07-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Detta har lagts upp efter mordet alltså.
Den på AL med "plasthandskar" på huvudet är upplagt av B den 18 juni efter 23 tiden och det med "lös problemet" i förra veckan.
Citera
2016-07-06, 23:07
Medlem
Passepartouts avatar
Ett annat scenario är att ungdomarna uppfyllt BO:s sexuella önskemål som sedan gått snett (exempelvis strypsex); i panik har de sedan försökt bli av med kroppen eftersom skulden och skammen gjorde att de inte vågade gå till polisen.
Citera
2016-07-06, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Så... Ska vi spara lite tid?

Försäkringspengar...
Sen tog försäkringspengarna slut, BO ville få tillbaka lite av vad hon gav.

Hon har bjudit alla dessa snönegrer på gratis öl, t.o.m. okända säger till bartendern att deras nota ska gå på BOs nota.

Sen hamnar hon i gruvhålet. Sen finns det idioter här som försvarar hela hjärngänget?
Spelar ingen roll om BHs hela släkt anländer imorgon. Försvarar ni någon som rott mitt in i sjön och droppat en kvinna som försörjt hela stadens patrask..... Välkomna till min dörr. Välkomna till ekan på gruvhålet.

Alltså jag fattar ingenting! Vem försvarar Benita och hennes släkt?
Sen verkar du ohälsosamt besatt av ordet "gruvhål".
Citera
2016-07-06, 23:08
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Så om hon blev mördad på annan plats har alltså klantarna dumpat hennes påslagna telefon vid eller i gruvan.

Panik det bemödade ju sig inte ens med att se till att sänka kroppen ordentligt. Visst det är inte helt lätt att säkerställa att kroppen inte flyter upp igen på grund av gasbildningen men kan slå mig i backen på att det inte ens fått ut kroppen mer än nån meter från strandkanten. Mobil + eventuell handväska låg troligtvis kvar helt öppet på "stranden".
Citera
2016-07-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var tunt. Varför gå in i tråden och upplysa alla om att du känner BH från förr men sen inte vilja berätta nåt? Typisk Facebookdramaqueen - "Fan vad jag mår dåligt!" "Vad här hänt??" "Det vill jag inte berätta"
Men så mycket har redan sagts o berättats gå bara bakåt så får du ditt lystmäte tillfredsställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in