2016-07-06, 22:46
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Med all respekt för BO, här kommer en teori; jag är väl medveten om att den är rätt grov och hoppas BO:s anhöriga kan ha överseende med den och se den som en vild spekulation för att försöka förstå fallet:

BO kanske varken var ett offer eller änglalik, snarare en manipulativ psykopat, trevlig som bara den utanpå och helt kall inuti. Om det är så kan exempelvis BO under en längre tid grovt utnyttjat och förnedrat en eller flera i "Klustret", t.ex med sjuka sexlekar som de har ställt upp på mot betalning, sedan har det hela spårat ur. Kanske drogförsäljning på det. Eftersom BO hotat, tvingat och haft hållhakar på personerna i "Klustret" så har de i desperation till slut inte sett någon annan utväg än att mörda henne.

BO var ingen ängel eller så, men under dom ca 7 månaderna som hon bodde hos min källa så gjordes inga närmanden eller sex inviter.
Skulle låta sjukt märkligt att hon dom sista månaderna i livet skulle ändra beteende och att ingen skulle berätta det för min källa.

Min källa hade bra kontakt med framförallt MJ och JH
Citera
2016-07-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Det här är flashback och alla besserwissar, det är det
som gör forumet så fantastiskt.

Vill fortfarande veta hur polisen fick kännedom om
vart Madde's kropp låg.
enligt polisen var det spårning av hennes mobl.
Citera
2016-07-06, 22:47
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBorders
MDPV? inte så troligt..
Men att iallafall BH brukar tjack med jämna mellanrum? Ja. Säkert ett par av de andra med.
Det känns inte som en seriös fågel men jag kan ha fel, det har hänt någon enstaka gång förr. Det jag reagerade över var hela tipset, hade fågeln skrivit "det förekommer RC-droger i dom kretsarna" hade det låtit trovärdigt, men att fågeln specifikt visar att han kan beteckningen på den värsta drogen man kan läsa om på internet och att dom minsann brukar den kraftigt, då tror jag det är någon som fantiserar och inte har den minsta synvinkel in i drogvärlden. Men som sagt, jag kan ha fel(men det tvivlar jag starkt på).
Citera
2016-07-06, 22:48
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettvanligtnick
https://minfil.org/aeK8n8b0be/image.jpeg

I taggen saknas dock MB som hann ta bort sin FB på något sätt.

https://minfil.org/baK4n1bbb0/image.jpeg

Detta har lagts upp efter mordet alltså.
Citera
2016-07-06, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Polisen kommer att finna ut vad som skett men bara bifoga de etiskt godtagbara delarna i fup?

Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Vad är en talande incident?
Tänker inte dela personspecifika historier, det har redan gjorts ser jag. Typisk och skrotig uppväxt i min mening, var aldrig hemma hos henne men tippar på bristande struktur där.
Jag tror att BH inte skulle golat och kanske villigt tagit smällen om det var så att hon fick sitta för mord.

Syftade mer på att vägen från ord till handling blir kortare om det förekommer en underliggande fobisk frustration. Givetvis hade det inte behövt sluta med mord, fast nu gjorde det, det. Även jag som är transsexuell hyser en viss invandrarfientlighet och homofobi lärd ifrån uppväxten.
Det var tunt. Varför gå in i tråden och upplysa alla om att du känner BH från förr men sen inte vilja berätta nåt? Typisk Facebookdramaqueen - "Fan vad jag mår dåligt!" "Vad här hänt??" "Det vill jag inte berätta"
Citera
2016-07-06, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Detta har lagts upp efter mordet alltså.

Vem är det på första bilden med kondomen på huvudet?
Benita? Så tjock är hon inte i sådana fall.
Citera
2016-07-06, 22:53
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
enligt polisen var det spårning av hennes mobl.

Tvingades att besöka slaskpressen och BO
ska alltså ha påträffats delvis under vatten.
Tänker mig att gruvhållet är Y-format, ska hon dessutom ha mördats på en annan plats (uppgifter från polis till
AB) så tyder ju mycket på att panik utbrutit i gruppen oc att man slängt in kroppen i en bil och kört mot gruvan och där släpat ut BO i vattnet utan att ens bry sig om att säkerställa att kroppen sjönk. Sen sladdade man vidare på grusvägen och stannade em bit in i skogen för att bränna upp det kläderna...
Citera
2016-07-06, 22:55
Medlem
husmorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vem är det på första bilden med kondomen på huvudet?
Benita? Så tjock är hon inte i sådana fall.

Det är Anneli skulle jag tippa på.
Citera
2016-07-06, 22:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det är absolut ett möjligt händelseförlopp men i alla beskrivningar av BO har hon snarare framstått som empath.

Macciarini är också supertrevlig; psykopater väcker uppmärksamhet med sin fantastiskt sociala förmåga eftersom de vet exakt vilka knappar de ska trycka på. Det verkar osannolikt att en så stor grupp människor skulle vara involverade i mordet om det inte ligger en stor press på dem. Någonstansifrån. Att det enbart handlar om några tusenlappar tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2016-07-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
BO var ingen ängel eller så, men under dom ca 7 månaderna som hon bodde hos min källa så gjordes inga närmanden eller sex inviter.
Skulle låta sjukt märkligt att hon dom sista månaderna i livet skulle ändra beteende och att ingen skulle berätta det för min källa.

Lika märkligt att ev inviter skulle föranleda ett gemensamt planerande och genomförande av mord. Måhända en örfil beroende på invitens art men inte överlagt mord...

Å andra sidan är det lika vettigt som att mörda någon för att denne vill ha tillbaka pengar för en odefinierbar skuld bestående av spridda smålån och krognotor.
Eller mörda någon i syfte att komma åt försäkringspengar på offrets norska bankkonto.
Den uppenbara bristen på intelligens i gruppen utesluter verkligen inga scenarion.
Citera
2016-07-06, 23:00
Medlem
Citat:
Det är absolut ett möjligt händelseförlopp men i alla beskrivningar av BO har hon snarare framstått som empath.
Tror inte det är troligt alls att hon sex- tänt på alla cylindrarna i sällskapet.
Ser man till hennes tidigare val av partner så är det en sund och förståndig kvinna.
Citera
2016-07-06, 23:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Beteendet kanske riktades mot dem som gick att manipulera? Nämligen trasiga ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in