2016-07-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Tycker också det låter skumt, "brukar drogen mdpv ganska kraftigt", om den ens finns i såna mängder ute i byn tvivlar jag att någon missbrukar den kraftigt. Låter som en förvirrad fågel.
bra inpass- håller med, en riktig Gök har kvittrat.
Citera
2016-07-06, 22:35
Medlem
whaks avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/exmaken-om-mordade-madeleines-hemlighet/

Alltid skönt när det dyker upp "bevis" på saker som jag berättar om.
Citera
2016-07-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Ber om ursäkt om det blir svammel nu igen, jag har inte riktigt fattat vad som hänt.

Om det var pengar (100.000 kr har nämnts i tråden, som BO lånat ut?) som det handlade om så var det inte ett i förväg planerat mord, var också min första tanke. Kanske det blev nåt bråk när BO ville ha pengar tillbaks dock, småtjafs som sedan urartade på något sätt. I princip kan det ju räcka att någon blir knuffad under ett gräl och ramlar för att det ska bli dödlig utgång, med lite otur.

Det där ryktet om att kroppen skulle vara styckad ska man ta med en rejäl hink salt också.

Konstigt det där med båtturen, undrar vad som hände där egentligen. Verkar lite konstigt att åka ut på en båt i den där lilla pölen för att dumpa en f.d. vän som man nyss tagit livet av. Fanns ekan där från början i så fall, eller hade de med ett båtsläp till platsen? Kanske det i själva verket var så att BO var i livet vid ankomst till gruvhålet. Nåt hände ute i båten som gjorde att en person avled. Men även det verkar underligt, fortfarande konstigt att välja denna typ av fortskaffningsmedel i detta lilla vattenhål.

Det finns rätt många sjöar i och runt Långshyttan. ....
Citera
2016-07-06, 22:37
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Jo visst, men kannibaldrogen? Nu är jag inte verksam med såna droger men finns det någon marknad för den idag? Trodde t o m dom mest ihärdiga knörkers undvek den.

Tror att vi kan sätta likhetstecken mellan Mdpv och
vilken RC som helst här.
Citera
2016-07-06, 22:37
Medlem
BeyondBorderss avatar
MDPV? inte så troligt..
Men att iallafall BH brukar tjack med jämna mellanrum? Ja. Säkert ett par av de andra med.
Citera
2016-07-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Förlåt herr språkpolis jag har hyfsad koll på händelseförloppet i tråden. Känns det bättre nu?
Herr syftningspolis om jag får be. Hade jag agerat språkpolis så hade jag fått slita ihjäl mig i den här tråden så det undviker jag...

Nej då, det var inte min mening att verka dryg men förstår att det kunde uppfattas så, sorry. Grejen är ju att halva Dalarna verkar ha varit om inte inblandade så i olika grad informerade om händelsen. Minst en användare sitter på intressant direktkunskap men vill, förståeligt nog, inte dela mer i nuläget. Jag väntar på den där användaren som plötsligt slänger ut historien i tråden och tänkte för ett ögonblick att det kunde vara just du.

Många PM från nyreggade som flyger omkring just nu, vi får väl se om proppen släpper när de kan skriva själva. Hittills tycker jag att det mesta i dessa PM låter som fantasifyllda rykten men vi får väl se.
Citera
2016-07-06, 22:38
Medlem
Passepartouts avatar
Med all respekt för BO, här kommer en teori; jag är väl medveten om att den är rätt grov och hoppas BO:s anhöriga kan ha överseende med den och se den som en vild spekulation för att försöka förstå fallet:

BO kanske varken var ett offer eller änglalik, snarare en manipulativ psykopat, trevlig som bara den utanpå och helt kall inuti. Om det är så kan exempelvis BO under en längre tid grovt utnyttjat och förnedrat en eller flera i "Klustret", t.ex med sjuka sexlekar som de har ställt upp på mot betalning, sedan har det hela spårat ur. Kanske drogförsäljning på det. Eftersom BO hotat, tvingat och haft hållhakar på personerna i "Klustret" så har de i desperation till slut inte sett någon annan utväg än att mörda henne.
Senast redigerad av Passepartout 2016-07-06 kl. 22:41.
Citera
2016-07-06, 22:41
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Herr syftningspolis om jag får be. Hade jag agerat språkpolis så hade jag fått slita ihjäl mig i den här tråden så det undviker jag...

Nej då, det var inte min mening att verka dryg men förstår att det kunde uppfattas så, sorry. Grejen är ju att halva Dalarna verkar ha varit om inte inblandade så i olika grad informerade om händelsen. Minst en användare sitter på intressant direktkunskap men vill, förståeligt nog, inte dela mer i nuläget. Jag väntar på den där användaren som plötsligt slänger ut historien i tråden och tänkte för ett ögonblick att det kunde vara just du.

Många PM från nyreggade som flyger omkring just nu, vi får väl se om proppen släpper när de kan skriva själva. Hittills tycker jag att det mesta i dessa PM låter som fantasifyllda rykten men vi får väl se.

Det här är flashback och alla besserwissar, det är det
som gör forumet så fantastiskt.

Vill fortfarande veta hur polisen fick kännedom om
vart Madde's kropp låg.
Citera
2016-07-06, 22:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Med all respekt för BO, här kommer en teori, jag är väl medveten om att den är rätt grov och hoppas BO:s anhöriga kan ha överseende med den och se den som en vild spekulation för att försöka förstå fallet:

BO kanske varken var ett offer eller änglalik, snarare en manipulativ psykopat, trevlig som bara den utanpå och helt kall inuti. Om det är så kan exempelvis BO under en längre tid grovt utnyttjat och förnedrat en eller flera i "Klustret", t.ex med sjuka sexlekar som de har ställt upp på mot betalning, sedan har det hela spårat ur. Kanske drogförsäljning på det. Eftersom BO hotat, tvingat och haft hållhakar på personerna i "Klustret" så har de i desperation till slut inte sett någon annan utväg än att mörda henne.
Utan att bemöta detaljerna i ditt inlägg har jag bett en ny användare, som inte kan posta, att berätta lite om h*n vet om BO var så änglalik man först kan tro. PM:aren frågade vad jag ville veta....
Citera
2016-07-06, 22:43
Medlem
Citat:
Med all respekt för BO, här kommer en teori, jag är väl medveten om att den är rätt grov och hoppas BO:s anhöriga kan ha överseende med den och se den som en vild spekulation för att försöka förstå fallet:

Jo, låter som troligt scenario.

Men hon fick försäkringspengar, som hon sedan spenderade på Clusterfuck.

När hon inte ville ge mer så blev det en båttur i gruvhålan.
Citera
2016-07-06, 22:43
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Med all respekt för BO, här kommer en teori; jag är väl medveten om att den är rätt grov och hoppas BO:s anhöriga kan ha överseende med den och se den som en vild spekulation för att försöka förstå fallet:

Det är absolut ett möjligt händelseförlopp men i alla beskrivningar av BO har hon snarare framstått som empath.
Citera
2016-07-06, 22:46
Medlem
https://minfil.org/aeK8n8b0be/image.jpeg

I taggen saknas dock MB som hann ta bort sin FB på något sätt.

https://minfil.org/baK4n1bbb0/image.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in