2016-06-20, 16:27
Medlem
Vekar inte bli någon Brock Montpetit i shl http://www.sillyseasonhockey.se/shl/...obbar-leksand/
Känns helt okej, sagt från en leksing. Men å andra sidan är redan så dåligt att det knappast kommer bli en top 10-placering.

Målvakterna ser dock ok ut, tror norrbaggen kan utmana om förstaspaden

Edit: tror faktiskt Fredrik forsberg kommer bli Leksands bästa spelare nästa säsong.
Senast redigerad av hro 2016-06-20 kl. 16:30.
Citera
2016-06-20, 16:44
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Känns ganska fullt på firwardssidan, men omöjligt är det inte.
Känns mer som Färjestad plockar han

Ang. Klingberg.

http://www.hockeysverige.se/2016/06/...t-hos-rangers/

Citat:
"SHL då?
– Sverige vänder jag inte hem till riktigt än. Helst, helst Nordamerika, sedan KHL annars är Schweiz ett attraktivt alternativ.
– När jag är klar med Nordamerika och inte orkar med Ryssland längre är det gott att komma hem. Men jag vill testa utomlands i några år till och se mer av världen. Det är inte alla som har bott på Newfoundland (St. John’s Icceaps i AHL) och i Ryssland. Men en vacker dag är det ingen tvekan att jag ska återvända till Frölunda.

Hur ser kontakten med Frölunda ut?
– Vi har träffats, men jag har varit ärlig och sagt att jag gärna kör Nordamerika/KHL något år till. De har bara kollat om jag är intresserad av att komma hem. En vacker dag, men inte nu. Och de verkar ju klara sig rätt bra ändå…"
Citera
2016-06-20, 19:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hro
Vekar inte bli någon Brock Montpetit i shl http://www.sillyseasonhockey.se/shl/...obbar-leksand/
Känns helt okej, sagt från en leksing. Men å andra sidan är redan så dåligt att det knappast kommer bli en top 10-placering.

Målvakterna ser dock ok ut, tror norrbaggen kan utmana om förstaspaden

Edit: tror faktiskt Fredrik forsberg kommer bli Leksands bästa spelare nästa säsong.

Vilken jävla såpa det här blev över en spelare som knappast lär vara särskilt hett eftertraktad. Jag hade gärna sett Montpetit istället för vissa andra i laget men det är väl knappast en spelare man ska behöva jobba hela sommaren för att signa?

Kommer aldrig glömma Brock för hans härliga spel, hans oförmåga att göra mål som saknar motstycke och förstås avgörandet mot Modo.

Det verkar som att Brock trodde han skulle belönas med ett monsterkontrakt för detta avgörande mål. Hade det haft med en hockeyskola att göra hade han väl kunnat kväkt ur sig det på en gång.
Citera
2016-06-20, 20:36
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Vad gör Frölunda igentligen med ekonomin? Försöker man spara in på något?

Lechtaler håller i pengarna. Man ökade upp lönekostnaderna lite förra året men i år är det tillbaka till normalläget tror jag. Frölundas affärsidé är ju utveckla spelare. Det kommer alltid att vara någon annan som kan betala mer. Man siktar på att ha ett tillräckligt bra lag för att ha en chans o sedan hoppas man nog på att laget kommer ihop så att säga. Men det ser aningen tunt ut på backsidan just nu kanske.
Citera
2016-06-20, 21:23
Medlem
wemas avatar
Egentligen har jag hockeysemester. Men på det sättet Brock gnäller ut i DT idag. Usch, vilken jävla soppa. Fan han får väl vänta på lön till den 25e precis som alla andra. Att han sedan erbjuds en lön snäppet bättre än den han hade i HA och kallar det för "ett slag i ansiktet". Snacka om att killen fick hybris efter avgörande målet. Han borde istället sätta sig ner och fundera på hur många lägen han brände. För det gick nog i runda slängar 100 sumpade chanser på det där målet.
Visst, Brock är för evigt inskriven i vår historia som en hjälte. Det var liksom typiskt att det var århundradets målsumpare som skulle avgöra det hela.

Tillbaka till hängmattan och fulgroggen.
Citera
2016-06-20, 21:49
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Egentligen har jag hockeysemester. Men på det sättet Brock gnäller ut i DT idag. Usch, vilken jävla soppa. Fan han får väl vänta på lön till den 25e precis som alla andra. Att han sedan erbjuds en lön snäppet bättre än den han hade i HA och kallar det för "ett slag i ansiktet". Snacka om att killen fick hybris efter avgörande målet. Han borde istället sätta sig ner och fundera på hur många lägen han brände. För det gick nog i runda slängar 100 sumpade chanser på det där målet.
Visst, Brock är för evigt inskriven i vår historia som en hjälte. Det var liksom typiskt att det var århundradets målsumpare som skulle avgöra det hela.

Tillbaka till hängmattan och fulgroggen.
Tja, det där med att Leksand inte betalar sina löner låter ju inte helt kul och rätt befogad kritik från hans sida.

Citat:
– Halva min lön från tiden i Leksand fattas. Jag har inte fått min signoff-bonus ännu. Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna det här. De sa även att de skulle betala mina flygbiljetter … Jag har inte fått någonting. Och SHL-bonusen? Den har jag inte sett röken av heller.

Du har inte fått ut din lön alltså?
– Nej. Jag vet inte vad som hänt där.
Citera
2016-06-20, 21:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tja, det där med att Leksand inte betalar sina löner låter ju inte helt kul och rätt befogad kritik från hans sida.

Läs vidare.
Ekonomichefen om Montpetits anklagelser.

Citat:
I en intervju med Sporten framgår det att Brock Montpetit inte anser att Leksands IF gjort rätt för sig ekonomiskt gentemot honom. Han saknar en stor del av sin lön, signoff-bonusen och SHL-bonusen.
Magnus Proos, ekonomiansvarig i Leksands IF, avvisar dock påståendet.
– Jag anser att vi gjort rätt för oss.
Proos förklarar vidare att det är skatteregler och skrivelser i Montpetits kontrakt om när de olika bonusarna delas ut, som gjort att han ännu inte fått sina pengar. Skattesatserna mellan USA och Sverige skiljer sig även åt.
– Det hela beror på när det ska betalas ut, och vi följer det som står i kontraktet. Signoff-bonusen regleras först när spelaren nått sitt hemland, och betalas inte ut den lönemånad man avrest, förklarar Proos.
Precis som många andra har Montpetit alltså den 25:e att se framemot.
– Brock Montpetit, som så många andra, vill ha sina pengar omgående. Men allt kommer att regleras på lönen som kommer den 25 juni. Vi betalar lön till 160 personer i månaden och gör inga undantag, avslutar Proos.
Citera
2016-06-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Lechtaler håller i pengarna. Man ökade upp lönekostnaderna lite förra året men i år är det tillbaka till normalläget tror jag. Frölundas affärsidé är ju utveckla spelare. Det kommer alltid att vara någon annan som kan betala mer. Man siktar på att ha ett tillräckligt bra lag för att ha en chans o sedan hoppas man nog på att laget kommer ihop så att säga. Men det ser aningen tunt ut på backsidan just nu kanske.

Då är jag med.
Om en back kommer in så ligger det ändå under "gränsen" från i fjol. 2-300 k m gör ganska mycket på en säsong.
Citera
2016-06-21, 08:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Läs vidare.
Ekonomichefen om Montpetits anklagelser.
Att många idrottsmän är helt obildade och ekonomiska analfabeter är välkänt, gnället torde komma av det. Snubben har ingen koll och är bitter för han inte fick nytt kontrakt.
LIF sa tidigt att man var intresserade men att lönen skulle styra, för höga lönekrav skulle leda till ett nej.

Tråkigt men tecknen i skyn var rätt tydliga redan från start.
Citera
2016-06-21, 09:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att många idrottsmän är helt obildade och ekonomiska analfabeter är välkänt, gnället torde komma av det. Snubben har ingen koll och är bitter för han inte fick nytt kontrakt.
LIF sa tidigt att man var intresserade men att lönen skulle styra, för höga lönekrav skulle leda till ett nej.

Tråkigt men tecknen i skyn var rätt tydliga redan från start.
Montpetit blev erbjuden högre lön och en plats i ett SHL lag där han garanterat skulle få en betydande roll i t.ex en tredjekedja men valde att tacka nej. Rätt korkat från hans sida då han knappast bevisat sig vara en SHL spelare.
Citera
2016-06-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Montpetit blev erbjuden högre lön och en plats i ett SHL lag där han garanterat skulle få en betydande roll i t.ex en tredjekedja men valde att tacka nej. Rätt korkat från hans sida då han knappast bevisat sig vara en SHL spelare.

Håller med. Hade han varit så bra hade han garanterat fått flera bud från shl-klubbar, vilket inte verkar vara fallet. Gillar Brock, men han har gått ner en hel del i mina ögon efter detta uttalande. Fult att smutskasta en förening bara för han inte är nöjd med kontraktet.
Citera
2016-06-21, 14:04
Medlem
wemas avatar
Sanny Lindström har en bra och nykter syn på hela Brocksörjan.
Finns att läsa HÄR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in