2016-07-21, 23:24
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det faktum att han gick poänglös genom slutspelet, och att Jokerit inte ville ha kvar honom längre, så drog jag slutsatsen att det inte var en lyckad sejour. Men det förvånar mig inte att du tycker annorlunda. Ni Luleåfans brukar ha en jäkla förmåga att ta era spelare i försvar (och att nedvärdera spelare som lämnat er).

Jag tycker att ett snitt på 0.5p per match i ligaspelet är rätt bra när det gäller värvningar från KHL. Hur det såg ut i slutspelet har jag ingen aning om och anledningen till att han får lämna kan ju lika gärna ha med Jokerits ekonomiska bekymmer att göra. Notera att jag inte säger att Kennedy kommer att vara någon jättesuccé. Förstår dock inte hur du kan kalla sejouren i Jokerit "inget vidare".
Citera
2016-07-22, 11:48
Medlem
.-.-.s avatar
Kumiskey redo för Skeå
Citera
2016-07-22, 12:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Kumiskey redo för Skeå

Grattis till en mycket fin värvning!
Citera
2016-07-22, 13:33
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Stort grattis Skellefteå till Cumiskey, honom kommer ni ha mycket glädje av.
Citera
2016-07-22, 14:01
Medlem
Jkrokens avatar
Vilka lag har inte spikat sina trupper än?

Djurgården - Back
Örebro - Back
Rögle - Där skulle det in en center?
HV - Center

Resten kommer gå in i säsongen med trupperna dom har nu, eller har jag missat något lag?
Citera
2016-07-22, 15:11
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vilka lag har inte spikat sina trupper än?

Djurgården - Back
Örebro - Back
Rögle - Där skulle det in en center?
HV - Center

Resten kommer gå in i säsongen med trupperna dom har nu, eller har jag missat något lag?

Som Skellefteåsupporter hade jag inte tackat nej till en ersättare till Ritola, möjligtvis en ersättare till Zackrisson om inte Emil Pettersson ersätter honom. Men forwardssidan verkar klar. Sedan verkar Skellefteås GM vänta på svar från David Rundblad enligt denna artikel; http://norran.se/sport/skelleftea-ai...rdubbla-628087

Citat:
Backen Kyle Cumiskey har nu gjort klart med Skellefteå AIK: Det innebär att truppen tills vidare är spikad. ”Även om vi naturligtvis håller en plats öppen för David Rundblad”, säger sportchefen Mikael Lindgren.
Citera
2016-07-22, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Kumiskey redo för Skeå
Skulle tro att ni säkrat 1:a platsen i serien o och med det...
Citera
2016-07-22, 16:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Skulle tro att ni säkrat 1:a platsen i serien o och med det...
Är han så grymt bra?
Citera
2016-07-22, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Är han så grymt bra?
Tillsammans med Möller mfl tror jag att SAIK tyvärr vinner lätt. Mitt lag har ju brandskattats på det bästa i och med SM-guldet. Det tar minst en säsong till det nya kommer in Frölundas spel.
Citera
2016-07-22, 16:34
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Malmö hämtar in offensivt skicklige backen André Benoit istället för Derek Meech. Benoit spelade tidigare i SSK och han har verkligen en grym verktygslåda även om sejouren i Tälje med "Strumpan"-hockey inte blev jättelyckad. Bra skott, bra spelsinne och en skridskoåkning som påminner om Paul Coffeys är några av verktygen. Vad Meech som han ersätter har i sin låda vet jag inte riktigt men namnet antyder ju att de tillhör Julas billigaste sortiment så jag gissar på att detta är en uppgradering för Malmö.

Kul för Jens Olsson också att få återse sin gamle fyllekompis. Nu kan de ju börja supa ihop igen.
Citera
2016-07-22, 16:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Som Skellefteåsupporter hade jag inte tackat nej till en ersättare till Ritola, möjligtvis en ersättare till Zackrisson om inte Emil Pettersson ersätter honom. Men forwardssidan verkar klar. Sedan verkar Skellefteås GM vänta på svar från David Rundblad enligt denna artikel; http://norran.se/sport/skelleftea-ai...rdubbla-628087

Vi får hoppas Rundblad tar samma beslut som Kumiskey. Ett år i SHL och Landslaget skulle vara mumma för honom och garanterat ett nytt NHL-kontrakt. Om han sedan lyckas där är jag inte säker på. Hans grejer funkar bara på stor plan.
Citera
2016-07-22, 17:22
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vi får hoppas Rundblad tar samma beslut som Kumiskey. Ett år i SHL och Landslaget skulle vara mumma för honom och garanterat ett nytt NHL-kontrakt. Om han sedan lyckas där är jag inte säker på. Hans grejer funkar bara på stor plan.
Lägg av nu. Om vi vill ha någon spänning i serien så är nog Rundblad den sista man hoppas att Skellefteå signar. Men ni vinner väl ändå serien med 20 poängs marginal. Och jag kan redan nu svära på att ni tar 12 av 12 poäng mot Brynäs i vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in