2016-07-03, 01:17
  #13573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jag tog suben c 12-24 timmar efter fentanyl. Asså det var den värsta abstinensen jag haft, det satt i nästan en hel dag, dagen efter kände jag mig dålig också. Men det är så jävla konstigt för sub ger inte mig någon tillfredsställelse över huvudet taget längre. Om jag inte har något kanske det hjälper pytte pytte lite. Men annars så fungerar metadon perfekt för mig, eftersom de är jävla fittor där jag bor och vill inte hjälpa mig att gå med i programmet så får jag helt enkelt köpa det svart. Tycker inte jag har mindre rätt att använda mig av metadon än någon annan som är i programmet. Bara för jag hållit mitt bruk dolt så blir jag straffad för det och får inte komma med i programmet, då får jag ju köpa det svart helt enkelt. Jag använder det för att jag klättrar på väggarna annars, nu kan jag tänka normalt och koncentrera mig på normala grejer. Skrev det jag gjorde för att varna folk att ta sub för tidigt inpå annat, man tänker kanske ähh det händer inte mig, men joo händer det är det fan inte kul.
Har du provat att fortsätta ta Subutex/oxone i någon vecka i sträck efter du är av Fentanyl/andra opioider ?
Samt kan din Buprenorfindos vara för låg för ditt missbruk.

Som jag skrev så väntade jag 36h efter sista Fentadosen och det var för tidigt då jag fick akut abs i 8h sedan släppte det värsta och jag var småabstinens till nästa dag då jag fick min andra dos - ännu en 8mg Sub sublingualt.
Och då började det fungera bättre, sedan efter en vecka så fick jag rätt bra effekt av Subben.

Okej det är absolut inget RUS att tala om, det har jag inte fått av Buprenorfin på 10år utan det är mer ett fokus och en generell känsla av tillfredställelse.

Nu har det gått ett par veckor sedan jag gick av Fentanylet och har fått min dos av Sub ökad och står idag på 2st 8mg + 2st 2mg om dagen.
Det räcker ändå inte för att stilla drogsuget vilket är rätt grovt så ev byte till Metadon igen kan vara aktuellt.

Varför vill dom inte skriva in dig i programmet? Menar du Sub eller Metadon då?
För alla måste jag såvitt jag vet gå först på Sub och utvärdera om det räcker, om det inte gör det så får eventuellt byta till Metadon.

Programmen har ju även fått lite nya riktlinjer nu.
Citera
2016-07-03, 11:37
  #13574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Har du provat att fortsätta ta Subutex/oxone i någon vecka i sträck efter du är av Fentanyl/andra opioider ?
Samt kan din Buprenorfindos vara för låg för ditt missbruk.

Som jag skrev så väntade jag 36h efter sista Fentadosen och det var för tidigt då jag fick akut abs i 8h sedan släppte det värsta och jag var småabstinens till nästa dag då jag fick min andra dos - ännu en 8mg Sub sublingualt.
Och då började det fungera bättre, sedan efter en vecka så fick jag rätt bra effekt av Subben.

Okej det är absolut inget RUS att tala om, det har jag inte fått av Buprenorfin på 10år utan det är mer ett fokus och en generell känsla av tillfredställelse.

Nu har det gått ett par veckor sedan jag gick av Fentanylet och har fått min dos av Sub ökad och står idag på 2st 8mg + 2st 2mg om dagen.
Det räcker ändå inte för att stilla drogsuget vilket är rätt grovt så ev byte till Metadon igen kan vara aktuellt.

Varför vill dom inte skriva in dig i programmet? Menar du Sub eller Metadon då?
För alla måste jag såvitt jag vet gå först på Sub och utvärdera om det räcker, om det inte gör det så får eventuellt byta till Metadon.

Programmen har ju även fått lite nya riktlinjer nu.

Jag fick metta direkt,jag tror de beror på hur ditt missbruk har sett ut innan (spekulation) men dom vill helst att man har Sub har ja märkt har själv bytt till de tyvärr efter ett jävla tjat om att jag skulle prova för jag kunde ju alltid byta tebax vilket har visat sig inte riktigt sant
Citera
2016-07-03, 15:11
  #13575
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
beror ju helt på... ett par dagar till någon vecka

Brukar du vara förstoppad någon vecka? haha
Citera
2016-07-03, 15:43
  #13576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Brukar du vara förstoppad någon vecka? haha


Om du har gått på opiater kan du vara förstoppad tills du går till läkaren och får hjälp i värsta fall så jo det går att vara förstoppad i en vecka eller me. om jag brukar vara det är inte relevant även om svaret är nej. finns för-kunskaper att använda för att slippa hård mage
Citera
2016-07-03, 15:46
  #13577
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Om du har gått på opiater kan du vara förstoppad tills du går till läkaren och får hjälp i värsta fall så jo det går att vara förstoppad i en vecka eller me. om jag brukar vara det är inte relevant även om svaret är nej. finns för-kunskaper att använda för att slippa hård mage

Jag har turen att nästan helt slippa den biverkningen, tack och lov
Citera
2016-07-03, 17:49
  #13578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Jag fick metta direkt,jag tror de beror på hur ditt missbruk har sett ut innan (spekulation) men dom vill helst att man har Sub har ja märkt har själv bytt till de tyvärr efter ett jävla tjat om att jag skulle prova för jag kunde ju alltid byta tebax vilket har visat sig inte riktigt sant
Det stämmer nog som du skriver.

Det är ju enormt mycket lättare att byta FRÅN Subutex/Suboxone TILL Metadon än tvärtom,
därav är det smartast att först prova Buprenorfin och fungerar det inte så kan man lätt byta över.
Citera
2016-07-03, 22:11
  #13579
Medlem
Fick se en B8a(Franska) men utan skåran/svärdet på baksidan här om dagen.

1. vart är världen på väg?
2. vart är svärdet/skåran på väg?
3. vart i helvete har skåran/svärdet tagit vägen?
Citera
2016-07-04, 15:10
  #13580
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiktivajag
Fick se en B8a(Franska) men utan skåran/svärdet på baksidan här om dagen.

1. vart är världen på väg?
2. vart är svärdet/skåran på väg?
3. vart i helvete har skåran/svärdet tagit vägen?
Haha har tagits bort. Du behöver inte oroa dig.
Citera
2016-07-04, 15:16
  #13581
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiktivajag
Fick se en B8a(Franska) men utan skåran/svärdet på baksidan här om dagen.

1. vart är världen på väg?
2. vart är svärdet/skåran på väg?
3. vart i helvete har skåran/svärdet tagit vägen?

Att det är störande? Jag låg sömnlös några nätter när svärdet togs bort
Citera
2016-07-05, 18:14
  #13582
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Har du provat att fortsätta ta Subutex/oxone i någon vecka i sträck efter du är av Fentanyl/andra opioider ?
Samt kan din Buprenorfindos vara för låg för ditt missbruk.

Som jag skrev så väntade jag 36h efter sista Fentadosen och det var för tidigt då jag fick akut abs i 8h sedan släppte det värsta och jag var småabstinens till nästa dag då jag fick min andra dos - ännu en 8mg Sub sublingualt.
Och då började det fungera bättre, sedan efter en vecka så fick jag rätt bra effekt av Subben.

Okej det är absolut inget RUS att tala om, det har jag inte fått av Buprenorfin på 10år utan det är mer ett fokus och en generell känsla av tillfredställelse.

Nu har det gått ett par veckor sedan jag gick av Fentanylet och har fått min dos av Sub ökad och står idag på 2st 8mg + 2st 2mg om dagen.
Det räcker ändå inte för att stilla drogsuget vilket är rätt grovt så ev byte till Metadon igen kan vara aktuellt.

Varför vill dom inte skriva in dig i programmet? Menar du Sub eller Metadon då?
För alla måste jag såvitt jag vet gå först på Sub och utvärdera om det räcker, om det inte gör det så får eventuellt byta till Metadon.

Programmen har ju även fått lite nya riktlinjer nu.
Jo men den där fokusen du pratar om skulle ha räckt för mig, men det du säger stämmer nog, jag har tagit för låg dos. Bruka ta lite över 4mg eftersom att ta mer skulle jag aldrig ha råd med. Men nu har jag metadon vilket jag har råd med som jag kan ta en dos jag är nöjd på. De säger att jag måste gå en drogfri behandling om jag ska börja i programmet. Fattar inte hur jag ska klara av en drogfri behandling, försökte verkligen sluta ganska nyligen men det resultera bara i enormt lidande. Tror inte jag orkar göra om det igen bara för att få komma med i programmet, borde ju få komma med i programmet direkt, fattar inte hur dem kan va så stränga, jävla skit samhälle. Om man vet vad resultatet kommer bli av behandlingshem eller 12-steg, varför ska man iaf lida igenom skiten. Jag vill få min medicin utskriven så jag kan börja ordna mitt liv, börja jobba eller plugga igen, det känns jävligt ostabilt att göra det när man går på metadon svart men det får helt enkelt duga då det är det eller ta livet av mig.
Citera
2016-07-05, 18:50
  #13583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jo men den där fokusen du pratar om skulle ha räckt för mig, men det du säger stämmer nog, jag har tagit för låg dos. Bruka ta lite över 4mg eftersom att ta mer skulle jag aldrig ha råd med. Men nu har jag metadon vilket jag har råd med som jag kan ta en dos jag är nöjd på. De säger att jag måste gå en drogfri behandling om jag ska börja i programmet. Fattar inte hur jag ska klara av en drogfri behandling, försökte verkligen sluta ganska nyligen men det resultera bara i enormt lidande. Tror inte jag orkar göra om det igen bara för att få komma med i programmet, borde ju få komma med i programmet direkt, fattar inte hur dem kan va så stränga, jävla skit samhälle. Om man vet vad resultatet kommer bli av behandlingshem eller 12-steg, varför ska man iaf lida igenom skiten. Jag vill få min medicin utskriven så jag kan börja ordna mitt liv, börja jobba eller plugga igen, det känns jävligt ostabilt att göra det när man går på metadon svart men det får helt enkelt duga då det är det eller ta livet av mig.

Låter skumt.
I min stad får vi vara positiva på opioider men INGA andra droger innan vi börjar i programmet.
Var själv tvungen att bli ren från Cannabis nu senast innan jag fick påbörja medicinering men jag fick vara positiv på opioider. Det är ju liksom opiater vi är beroende utav och försöker få ordning på. :/

Lycka till iallafall!
Citera
2016-07-06, 18:15
  #13584
Medlem
Tja flashbackare! Tog 4mg iktorivil med en starköl för en stund sen. Min fråga nu är, kan jag ta en liten mängd sub om en stund? Finns det nån risk att det går bananas?
Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in