2016-06-19, 14:16
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Hallå!
Igår fick jag för mig att prova Subutex för första gången, jag löste då upp min 8:a på 8ml vatten för att lättare kunna dosera upp det. Sagt och gjort så injicerade jag lite mindre än en halvmeter (0,4mg bup) och blev till en början rätt skön. Sen efter ungefär en halvtimme tvärdäckade jag och sov i säkert 8 timmar?! För att sedan vakna med världens huvudvärk samt illamående..

Jag har tidigare lyckade erfarenheter utav bland annat morfin, div. fentanyler, U-47700, tramadol, oxy och heroin. Heroin har jag dock enbart snortat. Värt att påpeka kan vara att det var ett bra tag sedan jag rörde något klipreparat.

Tål jag helt enkelt inte buprenorfin eller är jag överdrivet känslig mot just det?
Vore trevligt med lite klarhet i det hela, så tack på förhand!
Citera
2016-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Hallå!
Igår fick jag för mig att prova Subutex för första gången, jag löste då upp min 8:a på 8ml vatten för att lättare kunna dosera upp det. Sagt och gjort så injicerade jag lite mindre än en halvmeter (0,4mg bup) och blev till en början rätt skön. Sen efter ungefär en halvtimme tvärdäckade jag och sov i säkert 8 timmar?! För att sedan vakna med världens huvudvärk samt illamående..

Jag har tidigare lyckade erfarenheter utav bland annat morfin, div. fentanyler, U-47700, tramadol, oxy och heroin. Heroin har jag dock enbart snortat. Värt att påpeka kan vara att det var ett bra tag sedan jag rörde något klipreparat.

Tål jag helt enkelt inte buprenorfin eller är jag överdrivet känslig mot just det?
Vore trevligt med lite klarhet i det hela, så tack på förhand!

Jag blir heeeelt på ca 0,5mg Sub och är bäng i 12 timmar typ.. Kan knappt hålla ögonen öppna, men däckar inte utan noddar som fan.
Citera
2016-06-21, 19:39
Medlem
KringExs avatar
Funkar Imovane bra som boost på Buprenprfin?
Såg på fass att man inte bör äta grapefrukt om man äter Imovane eftersom det kan öka effekten så jag ska självklart köpa grape Det förlänger ju ruset på Buprenorfinet också
Citera
2016-06-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Funkar Imovane bra som boost på Buprenprfin?
Såg på fass att man inte bör äta grapefrukt om man äter Imovane eftersom det kan öka effekten så jag ska självklart köpa grape Det förlänger ju ruset på Buprenorfinet också

Det höjer plasmakoncentrationen i blodet på Imovane så jag tror effekten blir högre men kortare.
Citera
2016-06-22, 18:37
Medlem
svampen211s avatar
Blev sjuk för första gången på sub här om dagen. FYYFAAN säger jag bara, kommer aldrig ta sub efter någon annan opiat innan jag väntat minst 2 dagar. Blev abstinent som in i helvete, illamående, rysningar och svettningar från helvetet. Kändes som jag fick hinkar med iskallt vatten över mig emellan åt. Sub är ju fan en jävla skit opiat, man kan knappt ta några andra opiater om man har sub i sig. Antingen blir man sjuk eller får ingen effekt. Jag känner absolut INGET på sub, det dämpar bara absen lite om jag har abs, det tar inte ens bort hela abstinensen. Metadon däremot det fungerar.
Citera
2016-06-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Blev sjuk för första gången på sub här om dagen. FYYFAAN säger jag bara, kommer aldrig ta sub efter någon annan opiat innan jag väntat minst 2 dagar. Blev abstinent som in i helvete, illamående, rysningar och svettningar från helvetet. Kändes som jag fick hinkar med iskallt vatten över mig emellan åt. Sub är ju fan en jävla skit opiat, man kan knappt ta några andra opiater om man har sub i sig. Antingen blir man sjuk eller får ingen effekt. Jag känner absolut INGET på sub, det dämpar bara absen lite om jag har abs, det tar inte ens bort hela abstinensen. Metadon däremot det fungerar.

Ja det är ju det som är hela meningen med Bupe, att användas som substitutionsmedicin för oss med opioidberoende.
Och att förvänta sig att bli GRANN på Subutex/Suboxone efter att ha missbrukat tunga opioider är bara glömma, har inte fått något rus på Buprenorfin på över ett decennium -
det ända Buprenorfinet ger mig i nuläget är minskat drogsug samt en abstrakt känsla av generell tillfredställelse.

Förövrigt håller jag med dig, att råka ut för akut abstinens genom att råka ta Bupe när man fortfarande har en opiat på receptorerna är INTE roligt.
Dock går det över relativt snabbt, ett par timmar till något dygn brukar det ta.

Kom med in i Subutexprogrammet igen för ett par veckor sedan och innan det hade jag nu missbrukat en hel del Fentanyl och trodde att 36timmar skulle vara nog för att fentanylet skulle släppt sitt järngrepp om mina opiatreceptorer..
MEN ICKE, åkte på en redig akut abstinens efter att ha fått min första 8mg Sub doserade och det tog rätt nära 8 timmar innan eländet släppte och efter 24h var jag i princip återställd.
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-06-23 kl. 19:03.
Citera
2016-06-24, 14:09
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Själv tycker jag sub är nice även om starkare opioider såklart är skönare. Och visst är det synd att sub för en viss tid blockar andra sorter men det vet vi ju om så varför gnälla ett helt inlägg om det?
Citera
2016-06-27, 17:33
Medlem
KringExs avatar
Är det vanligt att biverkningen mios försvinner med tiden trots att man känner sig påverkad?
Citera
2016-06-29, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det vanligt att biverkningen mios försvinner med tiden trots att man känner sig påverkad?

Svårt att veta på just dig men för mig är dom små 24/7 vid ett dagligt intag av 18mg och jag känner mig aldrig påverkad bara frisk
Citera
2016-06-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Hur lång tid tar det innan man kan skita igen?

beror ju helt på... ett par dagar till någon vecka
Citera
2016-06-30, 23:58
Medlem
nån-som-inte-är-jag skrev en tråd med men frågar här.

Van opiat-brukare ingen stor konsument av benzos men det glider ner ettt par i veckan.

16:30 1-2 mg subutex +250 mg tramadol +300 mg Lyrica
21:00 1 mg xanor

kan nån-som-inte-är-jag ta detta nu
?00:00 250 mg tramadol+300 mg lyrica

nån-som-inte-är-jag känner ett lyft humöret, mer energi men inget noddande, andningen känns helt okej. var ute och cyklade nyss utan problem var bara fett skönt.

Så kan nån-som-inte-är-jag ta Lyrica och tram nu?
Citera
2016-07-02, 23:54
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ja det är ju det som är hela meningen med Bupe, att användas som substitutionsmedicin för oss med opioidberoende.
Och att förvänta sig att bli GRANN på Subutex/Suboxone efter att ha missbrukat tunga opioider är bara glömma, har inte fått något rus på Buprenorfin på över ett decennium -
det ända Buprenorfinet ger mig i nuläget är minskat drogsug samt en abstrakt känsla av generell tillfredställelse.

Förövrigt håller jag med dig, att råka ut för akut abstinens genom att råka ta Bupe när man fortfarande har en opiat på receptorerna är INTE roligt.
Dock går det över relativt snabbt, ett par timmar till något dygn brukar det ta.

Kom med in i Subutexprogrammet igen för ett par veckor sedan och innan det hade jag nu missbrukat en hel del Fentanyl och trodde att 36timmar skulle vara nog för att fentanylet skulle släppt sitt järngrepp om mina opiatreceptorer..
MEN ICKE, åkte på en redig akut abstinens efter att ha fått min första 8mg Sub doserade och det tog rätt nära 8 timmar innan eländet släppte och efter 24h var jag i princip återställd.
Jag tog suben c 12-24 timmar efter fentanyl. Asså det var den värsta abstinensen jag haft, det satt i nästan en hel dag, dagen efter kände jag mig dålig också. Men det är så jävla konstigt för sub ger inte mig någon tillfredsställelse över huvudet taget längre. Om jag inte har något kanske det hjälper pytte pytte lite. Men annars så fungerar metadon perfekt för mig, eftersom de är jävla fittor där jag bor och vill inte hjälpa mig att gå med i programmet så får jag helt enkelt köpa det svart. Tycker inte jag har mindre rätt att använda mig av metadon än någon annan som är i programmet. Bara för jag hållit mitt bruk dolt så blir jag straffad för det och får inte komma med i programmet, då får jag ju köpa det svart helt enkelt. Jag använder det för att jag klättrar på väggarna annars, nu kan jag tänka normalt och koncentrera mig på normala grejer. Skrev det jag gjorde för att varna folk att ta sub för tidigt inpå annat, man tänker kanske ähh det händer inte mig, men joo händer det är det fan inte kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in