Citat:
Ursprungligen postat av
svampen211
Blev sjuk för första gången på sub här om dagen. FYYFAAN säger jag bara, kommer aldrig ta sub efter någon annan opiat innan jag väntat minst 2 dagar. Blev abstinent som in i helvete, illamående, rysningar och svettningar från helvetet. Kändes som jag fick hinkar med iskallt vatten över mig emellan åt. Sub är ju fan en jävla skit opiat, man kan knappt ta några andra opiater om man har sub i sig. Antingen blir man sjuk eller får ingen effekt. Jag känner absolut INGET på sub, det dämpar bara absen lite om jag har abs, det tar inte ens bort hela abstinensen. Metadon däremot det fungerar.
Ja det är ju det som är hela meningen med Bupe, att användas som substitutionsmedicin för oss med opioidberoende.
Och att förvänta sig att bli GRANN på Subutex/Suboxone efter att ha missbrukat tunga opioider är bara glömma, har inte fått något rus på Buprenorfin på över ett decennium -
det ända Buprenorfinet ger mig i nuläget är minskat drogsug samt en abstrakt känsla av generell tillfredställelse.
Förövrigt håller jag med dig, att råka ut för akut abstinens genom att råka ta Bupe när man fortfarande har en opiat på receptorerna är INTE roligt.
Dock går det över relativt snabbt, ett par timmar till något dygn brukar det ta.
Kom med in i Subutexprogrammet igen för ett par veckor sedan och innan det hade jag nu missbrukat en hel del Fentanyl och trodde att 36timmar skulle vara nog för att fentanylet skulle släppt sitt järngrepp om mina opiatreceptorer..
MEN ICKE, åkte på en redig akut abstinens efter att ha fått min första 8mg Sub doserade och det tog rätt nära 8 timmar innan eländet släppte och efter 24h var jag i princip återställd.