2016-07-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Precis som Boris Johnson så vet Farage mycket väl vad som väntar för Storbritanniens del. Han distanserar sig så snabbt det bara går från den potentiella kommande katastrofen.

Nu är det snart semester för resten av livet på pensionspengarna från EU-parlamentet som gäller för Nigel.

Ett ryggradslöst kräk, precis som Boris J. Jämförbar med en general som leder sina trupper till striden och sedan deserterar när kulorna börjar flyga. Jag är inte det minsta överraskad.

Vad är det för "katastrof" du surrar om, din globalist?

Att kalla Farage "ryggradslöst kräk" är sa överdrivet att det är löjligt. UKIP hade ända aldrig fatt i uppgift att inlämna UK:s utträdesansökan ur EU, naturligtvis. UKIP leder inga "trupper" som sköter Brexit! Farages avgang spelar i praktiken ingen roll, även om jag reagerade och tyckte det sag egendomligt och lite svagt ut.
Citera
2016-07-04, 23:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Va? UKIP har en (1) parlamentsledamot, och vad Farage anbelangar så har han ju lyckats med sin mission så vad skulle han kämpa för nu? UKIP är inte SD; de fanns till för att få UK ut ur EU.
Om Farages mål var att vinna en folkomröstning om Brexit så verkar det rimligt att hoppa av. Men om hans mål var att UK faktiskt skulle lämna EU så är det allt för tidigt att hoppa av som ledare för det parti som drivit den här frågan hårdast.

Håller du inte med om att Brexit-sidan varit dåligt förberedda? De vann. Men vad händer nu!?

(Det är oklart för mig ifall Farage även lämnat sin post som MEP. Men ifall han gjort det så kommer jag sakna honom som högljudd kritiker av demokratiunderskottet i EU. Vad ska han göra framledes?)
Senast redigerad av Madagascar 2016-07-05 kl. 00:17.
Citera
2016-07-05, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om Farages mål var att vinna en folkomröstning om Brexit så verkar det rimligt att hoppa av. Men om hans mål var att UK skulle lämna EU så är det allt för tidigt att hoppa av som ledare för det parti som drivit den här frågan hårdast.
Håller med. Den enda rimliga anledningen är, att han vill lugna ner situationer. Hans avgång gör det lättare för t.ex. May att "ena landet". Detta förutsatt, att han har förtroende på, att May/annan ledare gör sitt bästa för att få GB ur EU på "bästa möjliga" sätt May tycks vara ganska nära UKIP väljare (i mig.pol iaf), samtidigt som hon var Bremain.

Kanske någon "deal" med May? Men det hela låter mycket långsökt, jag vet
Citera
2016-07-05, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Först Boris och nu Farage.

Ganska uppenbart att dessa två herrar har upptäckt att man har lovat för mycket och inser nu att man aldrig i helvete kan uppfylla löftena.

Luftslott!

Och nu har man kastat det brittiska folket åt oroliga tider.

Det är mycket enklare att vara i opposition, då man i praktiken är ansvarsbefriad, man kan tycka att det är oansvarigt av "vinnarna" att lämna skeppet nu när de vunnit. De skiter i grannens trädgård och låter sagda granne vara städbitch. För brexitarnas skull får vi väl hoppas att någon brexit förespråkare har stake nog att ta sitt ansvar nu.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-05 kl. 02:49.
Citera
2016-07-05, 08:41
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De vann. Men vad händer nu!?

Känns onekligen lite som "What happens now!?" i den klassiska urbrittiska scenen..

https://youtu.be/T2PdyxMtiYM?t=111

Jag tror det absolut bästa, eller tyvärr kanske det enda riktigt bra, som kan hända är att UK inte alls lämnar utan att EU reformeras till en lösare sammanslutning där medlemsländarna får ökad möjlighet att integreras olika mycket. Ett EU som är så reformerat att det kan sägas vara något annat än vad britterna röstade nej till. Det har redan kommit antydningar om detta från Schäuble, Tysklands starkt EU-vänlige finansminister. Tyskland är rent allmänt irriterat på EU-kommissionen och Juncker som man anser tar sig alltför stora friheter.

Men om detta ska kunna hända tror jag May måste bli kandidaten, alla de andra kandidaterna är för mycket motståndare till EU generellt och skulle av naturliga skäl även ses mycket skeptiskt av övriga Europa (inte bara EU i Bryssel). Utdragen process troligen, lär ta ett antal år att genomföra.

Det näst bästa alternativet är att UK lämnar omedelbart så att vi i alla fall får bort frågan från dagordningen, bästa kandidaten är i så fall den andra kvinnliga kandidaten, Andrea Leadsom. Men då hoppas jag att det finns, om inte planer så i alla fall energi, att seriöst utarbeta nya handelsavtal med utomeuropeiska länder, en process som också kommer ta flera år. Tyvärr gör bristen på planering att tidsplanen för detta scenario förmodligen inte går ihop och UK kan mycket väl drabbas av ordentlig lågkonjunktur i en utdragen mellanfas, som i sin tur kan försämra landets förhandlingsposition med exempelvis Indien eller någon annan stor spelare.

Katastrofalternativet är utdragna och veliga förhandlingar med ett riktigt stolpskott som Gove i täten, jag vill inte ens utveckla det alternativet.
Citera
2016-07-05, 11:53
Medlem
Snapcounts avatar
Sent skall syndaren vakna..:

-Den tyske forbundskansleren Angela Merkel skal være misfornøyd med hvordan EU-kommisjonens president, Jean-Claude Juncker har håndtert Brexit. Ifølge kilder i den tyske regjeringen skal hun ønske Junckers avgang.

http://www.aftenposten.no/verden/EU-kommisjonens-president-kan-bli-presset-til-a-ga-av-586239b.html
Citera
2016-07-05, 15:46
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sent skall syndaren vakna..:

-Den tyske forbundskansleren Angela Merkel skal være misfornøyd med hvordan EU-kommisjonens president, Jean-Claude Juncker har håndtert Brexit. Ifølge kilder i den tyske regjeringen skal hun ønske Junckers avgang.

http://www.aftenposten.no/verden/EU-kommisjonens-president-kan-bli-presset-til-a-ga-av-586239b.html

Det kan ju tänkas att Juncker får falla på svärdet om inte annat som ett försök att skapa bästa möjliga förutsättningar för att stabilisera situationen. Vore IMO inte en dag för sent i sådana fall.
Citera
2016-07-05, 16:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det kan ju tänkas att Juncker får falla på svärdet om inte annat som ett försök att skapa bästa möjliga förutsättningar för att stabilisera situationen. Vore IMO inte en dag för sent i sådana fall.

Nu slänger jag ut några tankar..

1) Juncker ut..
2) Tyskland har val nästa år.., och Merkel är nog under press..
3) Frankrike har val nästa år.., och Hollande blir det nog inte..

Skulle säga att framtiden talar för Storbritannien. Tror de kan få ett bättre deal än vad gemene man väntar..
Citera
2016-07-05, 16:34
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu slänger jag ut några tankar..

1) Juncker ut..
2) Tyskland har val nästa år.., och Merkel är nog under press..
3) Frankrike har val nästa år.., och Hollande blir det nog inte..

Skulle säga att framtiden talar för Storbritannien. Tror de kan få ett bättre deal än vad gemene man väntar..

Är inte riktigt med på hur du menar att förvärrade(?) politiska lägen i Tyskland och Frankrike skulle ge UK en bättre deal gentemot EU?

Merkel slutar nog men CDU sitter mycket starkt och ekonomin går på högvarv. Tyskland vill väldigt gärna ha Storbritannien kvar av politiska skäl, dvs INOM EU, inte av handelsskäl. Detta som motvikt till "slösaktiga"/"tiggande" regeringar i södra och östra Europa. Tyskland har däremot inget särskilt tungt skäl att ge UK något guldavtal om de lämnar EU.

Om Le Pen väljs i Frankrike är nog ingen särskild Brexit-förhandling aktuell utan snarare bye-bye hela EU.

Att Juncker snart ryker är ju inget revolutionärt, gubben har passerat bäst före-datum sedan länge och fyller ingen (bra) funktion längre.
Citera
2016-07-05, 16:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Är inte riktigt med på hur du menar att förvärrade(?) politiska lägen i Tyskland och Frankrike skulle ge UK en bättre deal gentemot EU?

Merkel slutar nog men CDU sitter mycket starkt och ekonomin går på högvarv. Tyskland vill väldigt gärna ha Storbritannien kvar av politiska skäl, dvs INOM EU, inte av handelsskäl. Detta som motvikt till "slösaktiga"/"tiggande" regeringar i södra och östra Europa. Tyskland har däremot inget särskilt tungt skäl att ge UK något guldavtal om de lämnar EU.

Om Le Pen väljs i Frankrike är nog ingen särskild Brexit-förhandling aktuell utan snarare bye-bye hela EU.

Att Juncker snart ryker är ju inget revolutionärt, gubben har passerat bäst före-datum sedan länge och fyller ingen (bra) funktion längre.

Nja.., kanske lite till.., om mina "tankar"..

Juncker och Hollande börjar nog se slutet på sina politiska karriärer. De har även varit mera "anti-Brexit" och retoriken har varit hårdare.., medans Merkel varit mjukare.

Så, jag tror att nästa "Hollande" (vem det nu blir som styr skutan i Frankrike).., kommer att vara mera försonande..

Nästa "Juncker" likaså.., för det tjänar inte EU`s syften att ha en likadan snubbe på posten. För EU vill ju att EU skall överleva. Det börjar ju knorras på allvar i endel länder.., som kan leda till mer domino-effekt..

Så jag tror att nästa "Juncker" kommer att ha mera respekt för medlemsländerna.., mindre federalism-prat.., det är hon/han tvungen till.

Merkel.., jo.., ekonomin går så att det susar, det är sant. Och det vill hon behålla.., så om hon fortsätter (tvivlar, hon har ju ärligt talat varit med länge + flyktingkrisen).., så vill hon nog bejaka "knorrande" länder.

Hoppas mina tankar är förståeliga !
Citera
2016-07-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad du inte förstår är att Cameron faktiskt företräder sitt lands intressen genom att inte trycka på knappen. Engelsmännen köper sig tid just nu. Dom har ingen brådska. .

Bara blaj. Den sittande premiärministern får anses ha mest erfarenhet inför ett byte och senast uppdaterad med kännedom om samtliga övriga EU-länder och deras ledare.
I ett kritiskt ögonblick är det han som bör känna störst ansvar till att stabilitet och trygghet upprätthålls.

Citat:
Sen: det finns ingen EU-byråkrat som sätter sig ner vid ett förhandlingsbord och förhandlar ett "kanske-scenario".

OK. Just därför vill man kanske hålla landet borta från EU-byråkrater.
EU-byråkraterna har väl ändå fullt upp med att flytta sina kartonger mellan Bryssel och Strassburg.

Citat:
Sen föreslår jag att du förkovrar dig i Norges och Schweiz olika avtal med EU. Du verkar inte ha en susning. Varför skulle England få bättre avtal med EU än dessa båda länder? Avtal där engelsmännen får diktera sina egna villkor? För det är ju det dom kräver. Med förmåner följer förpliktelser. Kärnan är tillgången till EU:s inre marknad, utan den kan inte den engelska finansindustrin ha kvar sitt single passporting-system. Schweiz har inte passporting. Har för mig att den står för ca 11 % av Englands skatteintäkter, kan minnas fel där.

Så de små länderna utanför EU har alltså lyckats förhandla till sig bättre avtal med EU än vad ett mycket mycket större land som England kommer att lyckas med. Jaha, varför då?
Enda anledningen till att det ska bli på det viset är väl att EU är sura som små barn.

Vad är det bästa med EU enligt dig?
Citera
2016-07-05, 19:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Vad är det för "katastrof" du surrar om, din globalist?

Att kalla Farage "ryggradslöst kräk" är sa överdrivet att det är löjligt. UKIP hade ända aldrig fatt i uppgift att inlämna UK:s utträdesansökan ur EU, naturligtvis. UKIP leder inga "trupper" som sköter Brexit! Farages avgang spelar i praktiken ingen roll, även om jag reagerade och tyckte det sag egendomligt och lite svagt ut.

Han menar du nog finanskrasch, nått jävelskap lär väl globalisterna ge engelsmännen för att de svikit deras Project: Europe
Gäller att hålla ett öga på hur Wall Street agerar nu. Exmpel:
http://www.wsj.com/articles/brexit-buys-london-office-landlords-look-oversold-1467734614
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in