Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
På tal om politiker av rang, har du sett till "Storbritanniens nästa PM" Boris Johnson någonstans? Jag har hört att de letar efter honom.
Haha, ja! Johnson har tydligen inte förväntat sig, att Cameron skulle vägra att åberopa artikel 50, trots att han [Cameron] lovade, att han skulle göra det
Jag hoppas dock också, att EU straffar britterna, eftersom det bara visar en gång till, hur långt borta EU-byråkrater är från folket. Junker är ju helt fantastisk — nästan går bananas och verkar allmänt hotfull mot GB.
Jag hoppades även, att Cameron skulle följa Junkers spår, men än så länge är han den som verkar mest för EU — lugn, saklig och respekterande mot britternas vilja [tackar gud, att Junker är inte sådan]. Jag hoppades, att han skulle tala om andra folkomröstningen (jag har till och med skrivit under petition), men han gick inte på det. Som tur, gick iaf media [delvis] på det.
Det där med att straffa GB, vad tror ni, att vanliga väljare i olika länder skulle tycka om det? Även i EU-vänliga Sverige, tycker 50% mot 12% att EU går åt rätt håll. Så EU-mupparna ska straffa britterna för att de inte ville var med? Det låter helt fantastiskt för mig som vill gärna se EU:s förfall! Däremot, om jag ville ha kvar EU, skulle jag för fan förbjuda själva ordet "straffa" och sparka Junker
Jag känner rätt många, som var och fortfarande är mycket skeptiska till Brexit. Men en som alla tycker, att det skulle
väldigt olyckligt, om EU skulle straffa GB. Alltså bokstavligen alla. Men det är i och för sig inte så representativt
Så jag är genuint intresserad av, hur det ser ut i din umgängeskrets,
DaEzz. Är det många som tycker, att vi/de [EU] ska straffa britterna, så att ingen ska följa efter eller pga någon annan anlending?