Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Smart argument, verkligen. Tänker du lika om strävan inom innovation? "Det går int, för var det möjligt hade det redan gjorts".
Problemet är politiskt och det saknas politisk vilja att lösa det. Ungefär som invandringstsunamin som är orsaken till bostadsproblemen.
Mycket "innovation" har jag sett både från vänster och höger men absolut inget som lett till nån revolutionerande lösning på bostadsbristen.
Vad jag själv tror mycket på är att man måste vara mer realistisk och självkritisk som politiker om man på allvar vill lösa bostadsbristen.
Vänstern är på tok för inkörda på att bostadsbristen ska lösas enbart med nya hyresrätter. Det är alldeles för dyrt för alla parter och en ren fattigdomsfälla i förlängningen.
Missförstå mig inte. Hyresrätten är jättebra på kort sikt för pensionärer och studenter, men är inte universallösningen på bostadsbristen. I grund och botten är det bättre om vi själva äger våra bostäder och tar hand om dessa. Billigare och bättre så och mindre problem med skadegörelse, ghettofiering osv osv.
Och även högern ska ha sig en känga som inte vågar slakta de heliga kossorna i risk för att stöta sig med sina väljare. Det har blivit lite "låt gå-stilen" så att säga....Och borgarna är nog nöjda när de får se sitt boendekapital få skjuta i höjden.