Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Att bygga bostäder gynnar hela samhället. HELA SAMHÄLLET. Stockholm är idag handikappat och har miljardförluster (eller ja, dom har miljardtapp snarare) eftersom folk som får jobb inte får bostäder och därför inte kan ta jobben de får.
ja det är bedrövligt att hyresmarknaden inte ska få fungera, men det vill ju inte du heller. Själv tackar jag och tar emot då min BR ökar i värde år ut och år in...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jag tycker du ska starta ett företag i Haninge och ha alla anställda att bo i tält utanför Norrtälje. Erbjud tälten gratis, du kommer att ha så många som vill ta jobben du erbjuder. Jag lovar, på hedersord!
Jag tycker du ska starta ett bolag som bygger bort bristen på hyresrätter! Varför gör du inte det? Du har många likasinnade där ute och behovet enormt. Vad väntar du på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hur exakt hjälper inkomsttak menar du? Du byter jobb, får högre lön och vipps så blir du av med lägenheten. Skitbra! Eller är det din kommunistiska avundsjuka där du ser kamrater bo i hyresrätter i innerstaden där du aldrig kommer kunna bo utan att behöva betala 10+ miljoner? Att du är avundsjuk på de som har är inget som förvånar någon som läst den här tråden. Du är den värsta kommunisten i tråden men du gillar att kalla andra för vänster hela tiden. "Dom har men inte jag, fy vad orättvist!!!!"
I Gbg har man ett nytt projekt i Frihamnen där var 10:e lgh ska vara "billig hyresrätt". Hyran för en ny trea kommer då ligga på under 7 k per månad.
Problemet är bara hur dessa lgh ska fördelas så att fattiga får en chans att bo i nyproduktion i ett fint område.
lgh kommer, som jag förstår det, fördelas genom den vanliga bostadskön. Och först i kön står då av allt att döma 35-åriga svenskar som har jobb och bra lön. katching liksom i dubbel bemärkelse.
Men fattiga utanför kön kommer inte ha en suck. Och det mest märkliga är att vänsterpartiet inte vill göra något alls åt detta faktum.
För du tror väl inte på allvar att någon frivilligt lämnar ifrån sig en sådan rabatt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Du kan lägga ner allt snack om hur synd det är om fattiga för du vet inte vad fattig är för något. Fattig och Subvention är något du inte vet vad det betyder, du har hört ordet, tyckte det lät coolt och började använda det på alla fel sätt som går.
jo jag vet vilka som är fattiga, men dom vill du inte hjälpa.
Du bryr dig bara om dig själv precis som alla andra "solidariska" vänstertomtar.