2016-06-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag tror du hade tjänat på att inte doppa den i äppelpajen så fort utan noga undersökt kvinnans intentioner, personlighet och psyke. Lätt att vara efterklok men detta bör vara kutym. Sen krävs det ju också att man är en bra människokännare, vilket du kanske inte heller är.

Sen oavsett utfallet så det också vedertaget att.. "if you can't do the time, don't do the crime".... väljer man att doppa oavsett intentioner, skydd etc så måste man ändå vara beredd för eventuella konsekvenser även om de är minimala.
Nu är det ju så att det var ju inget one-night-stand utan jag hade ju känt skrället i några års tid, vi hade vid olika tillfällen setts i omgångar och haft sex. Och då uppfattade jag skrället om normal, eftersom psyksjuka fittor har tydligen förmågan att kunna uppträda i stort sett normalt under begränsad tid, tills fasaden rämnar och den riktiga personligheten dyker upp. Tyvärr lyckades ju hon spela normal alla gångerna. Det var ju först några dagar efter sista turen som hon började bete sig dumt och jag bad henne dra åt helvete. Jag hade ju använt kondom så jag kände ju inte att det skulle vara något problem.

Det fanns liksom inte psykotendenser tidigare, så jag hade ju inget att gå på och jag ska ju inte behöva begära brottsregisterutdrag, psykologisk analys osv för att våga träffa någon i detta landet. Då är det ju något som är riktigt skevt!

Problemet med detta fittlandet är att INGEN åtgärdar ORSAKER till problem utan ger sig på symptomen istället. Men så blir när ryggladslösa KRÄK röstar och styr landet.
Citera
2016-06-28, 17:15
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Vad i mina resonemang är dåligt tycker du? Och ja, jag ska sterilisera mig.
Det dåliga är att du bara tänker på hur det drabbar dig själv och helt struntar i hur barnet ska försörjas och att barnet måste växa upp tillsammans med en person som du själv anser är egotrippad och ett psykiskt sjukt kräk som sin enda förebild. Fråga dig själv vad det säger om dig.

Citat:
Jag kommer inte att ångra mig och jag kommer inte att lida över detta. Detta är inte mitt fel alls. Det är mammans egoistiska fel och hon som får ta problemen. Jag bryr mig inte om ifall ungen hatar mig eller inte.

Jag tycker inte ens att detta skitlandet är värt att sätta nån unge till livet i överhuvudtaget.
Skulle ungen söka upp mig i framtiden, så kommer jag bara att berätta vilken hora till mamma denne har och att allting är mammans och samhällets fel.
Förstår du inte felet i det du skriver här kan jag bara beklaga.
Citera
2016-06-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det som verkar vara en smula märkligt med det hela är hur de fastställt faderskapet. Om ett gift par får barn så registreras automatiskt mammans make som pappa. Om föräldrarna inte är gifta så tillfrågas mamman om vem som är pappan. I det läget måste pappan knalla ner till socialkontoret och skriva på att han medger faderskap. Under normala förhållanden är inget av det här några problem.

Mamman kan ju dock ange någon helt ovetande man som far till barnet. Den förvånade mannen lär då bli kallad till socialkontoret också och bli tillfrågad hur han ställer sig till fadersskapet. Det här har inte bara att göra med själva faderskapet utan också för att pappan officiellt ska få delad vårdnad av barnet. Han kan mycket väl vägra att skriva på, och då kan det i förlängningen bli fråga om att göra DNA-test. Är det här någonting som TS har gått igenom?

Det verkar nämligen en smula märkligt att kvinnan bara har ringt till Försäkringskassan för att kräva underhåll av random snubbe. Och Försäkringskassan utan vidare "Jahapp, ja men då skickar vi en faktura i månaden till homom. Inga problem!".

Japp, jag blev namngiven och därefter TVINGAD till dna-test med hot om domstol ifall jag skulle vägra och i denna domstol skuller jag isåfall bli tvingad till test. Dessutom blev jag tvingad att skriva på papper, igen med hot om domstol och böter samt polishämtning.

SÅ nej, inte ett enda skit är frivilligt från mannens sida i sån här soppa.
Citera
2016-06-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Hahaha! Är du sjuk eller? Du kan väl aldrig mena att det är fullkomligt uteslutet att tjejen blivit gravid på annat vis än efter att ha nyttjat intakt kondom ur papperskorgen. Ja någon av er är uppenbarligen psykiskt störd. Kruxet är att det kan vara du själv I sådant fall hoppas jag att tjejen ser dessa signaler som ytterst viktiga. Det skulle antagligen aldrig ha avlats på dig, åtminstone inte om kondomen haft ett mindre hål som du sannolikt kan ha missat.
Varför försvarar du äcklet? Har du inte läst länkarna jag postat i topic? Framgår det inte där att det finns kvinnor som beter sig så här??

Jag kan säga att det är många punkter som pekar på att hon är den skyldige:

1: Det var hon som var på att träffas vid tidpunkten (hon är den enda som har koll på om p-piller används eller ej, samt om hon har ägglossning eller ej)

2: Jag använde kondom, vilken jag kollade noga efteråt och den var hel och inga läckage.

3: Det har framkommit i efterhand att hon knullat med flera stycken under samma tidsperiod, antagligen i hopp om att nån skulle göra henne gravid.

4: Hon höll käften om graviditet.

5: Hon höll käften om att det fanns en unge, fram tills dess att soc var på henne om att uppge namnet på den som är pappa till ungen.

6: Hon visade sig vara psykiskt sjuk i huvudet en kort tid efter jag träffade henne sist vilket också ledde till att jag sa upp kontakten.
Citera
2016-06-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
Rätt åt dig din jävla knullare.
(FB) En pappa som endast betalat underhåll under min uppväxt

Är man ej redo bli far så skall man ej få idka samlag med annat kön.

Det måste bli ett slut på detta knullandet.
Du är ju helt sjuk i huvudet. Jävla vänsterfeministäckel!
Citera
2016-06-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Men du vet ju inte att just hon har gjort det. Ja det är svårt får ont i huvudet av att du kallar mig en massa saker.
Det är det enda sättet eftersom kondomen ej läckt eller var trasig. Så på vilket annat sätt skulle sperman ha kommit i henne då menar du??
Citera
2016-06-28, 17:25
Bannlyst
Citat:
Du är ju helt sjuk i huvudet. Jävla vänsterfeministäckel!

Mitt namn är Hen.
Citera
2016-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Killar som TS måste bli bättre på att runka. Sex utan konsekvenser finns inte för någon. Min första pojkvän gav mig herpes efter att ha varit (självklar inte haft sex enligt honom) med en av stadens största luder. Inte som att jag kan stämma honom för att jag idag 20 år senare måste sättas på långtidsbehandling då jag tillhör fåtalet som blir svårt plågade av skiten. Inte betalar han medicineringen heller. Sex är inte ett manligt privilegium. En kille som definitivt inte vill ha barn skulle aldrig få ha sex med mig, ändå tror var och varannan snubbe att jag skulle dela deras intresse av att vilja hoppa i säng. Om ni inte vore så lösa och ansvarslösa skulle inga barn göras heller. Se på mig, jag vill ha barn men använder mitt förstånd. Jag tar inte vad som helst utan sållar.
Du är inget annat än en äcklig vänsterfeminist som inte kan använda hjärnan.

Skulle det vara ett kvinnligt priviliegium att knulla då menar du? Ska bara kvinnor ha alla rättigheter, alla fördelar och all bestämmanderätt över precis ALLTING och mannen ska bara vika sig och betala och vara skyldiga och ansvariga till allting? Är du sjuk i huvudet eller??
Citera
2016-06-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bry dig inte om empatilösa kräk. Att kvinnor inte skall ta ansvar för sina egna kroppar är en kvarleva från tiderna före vettiga preventivmedel och abort-möjligheter. Är verkligen på tiden att det försvinner. Enbart kvinnan skall ansvara för sin egen kropp. Problem löst!
Ja, det är på tiden att samhället börjar styras av moderna lagar och inte gammal skit från 1800-talet då det möjligen kan ha fungerat.
Citera
2016-06-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
För det första skall ni faderskapstesta. Nu kan man säkerligen bli underhållsskyldig ändå, trots att man inte är den biologiske fadern.

Som i TS fall, jag tror inte att han är fadern. Sannolikt har hon knullat med någon annan, utan skydd, men ts är vettigast och stabilast som pappa till barnet, därför hävdar hon att han är fadern istället.

TESTA!
Om du, mr.gegge, läst lite noggrannare, så hade du sett att det är testat redan.
Citera
2016-06-28, 17:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Jag förklarade varför det är skillnad på en abort och på att lämna ett levande barn i sticket, och du kommer med ett förvirrat svar om hur onda och själviska kvinnor är. Det är också lustigt att du på fullaste allvar säger att kvinnor är garanterade ett slappt medelklassliv, med tanke på att just ensamstående mödrar tillhör en av de fattigaste grupperna i samhället. Det känns som jag har vunnit den här diskussionen.
Nej det gjorde du faktiskt inte. Du utgick ifrån att dessa två har ett samband och inga andra samband finns förutom den. Det kallas en falsk dikotomi. Din uppgift är heller inte att upprepa vad jag har lagt för argument, din uppgift är möjligen att visa att det stämmer, eller att det inte stämmer, pga det och det osv.
Sen gör du dig dessutom skyldig till ett logiskt felslut som man kanske kan hitta nånstans bland härskartekniker, men låt höra din verecundiam först, så får vi se! (om du vill hänvisa till en eventuell auktoritetsroll du besitter)
För att du ska kunna vinna ett argument någonsin, så måste du först ha ett, belägga det så att det övertygar med argument, som du kan styrka och sen, kanske! Så kan andra utlysa dig till segrare av "ett argument". Din abstrakt och dina påståenden står dock kvar och så fort någon har ett bättre argument tas din seger ifrån dig. Du kan aldrig utropa dig som segrare av ett argument. Då förlorar du automatiskt.

Jag kan belägga min tes. Kan du?
Citera
2016-06-28, 17:30
Medlem
Lelianas avatar
En till tråd och inlägg som visar på att man ska inte ha sex med folk man inte kan tänka sig ha barn med. Punkt. Svårare än så är det inte, ändå ska man göra det så himla svårt för sig själv och resten av sitt liv och sedan involvera ett oskyldigt liv till kalaset! Oavsett hur du känner dig för modern så kommer barnet inte tänka i samma ramar; ett barn har en oskyldig världsbild med behov av en mor och far. Det kvarstår oavsett hur du spinner det. Nu ser det helt enkelt ut så här. Att du och hon har kunnat utnyttja varandra för personlig njutning gör att båda har vunnit på situationen och största förloraren är inte du, utan barnet.

Visst, det kan vara fel att man kan få pengar från en man i flertal år. Kanske man ska istället kräva engagemang istället för underhållsstöd? Ponera att man hade det tvärtom; kvinnan blir gravid och står där utan stöd och hjälp i värkar, sena nätter och oro. Att mannen, eller vem som helst, kan bara välja det positiva utan ansvaret (negativa) är inte verkligt. Man kan inte ignorera och man bör inte betala bort ett barn på det sättet.

Sex resulterar i barn och sex bör ske i stabila förhållanden - för allas bästa. Att separera sex från barn är onaturligt och leder bara till problem, som i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in