Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
En till tråd och inlägg som visar på att man ska inte ha sex med folk man inte kan tänka sig ha barn med. Punkt. Svårare än så är det inte, ändå ska man göra det så himla svårt för sig själv och resten av sitt liv och sedan involvera ett oskyldigt liv till kalaset! Oavsett hur du känner dig för modern så kommer barnet inte tänka i samma ramar; ett barn har en oskyldig världsbild med behov av en mor och far. Det kvarstår oavsett hur du spinner det. Nu ser det helt enkelt ut så här. Att du och hon har kunnat utnyttja varandra för personlig njutning gör att båda har vunnit på situationen och största förloraren är inte du, utan barnet.
Visst, det kan vara fel att man kan få pengar från en man i flertal år. Kanske man ska istället kräva engagemang istället för underhållsstöd? Ponera att man hade det tvärtom; kvinnan blir gravid och står där utan stöd och hjälp i värkar, sena nätter och oro. Att mannen, eller vem som helst, kan bara välja det positiva utan ansvaret (negativa) är inte verkligt. Man kan inte ignorera och man bör inte betala bort ett barn på det sättet.
Sex resulterar i barn och sex bör ske i stabila förhållanden - för allas bästa. Att separera sex från barn är onaturligt och leder bara till problem, som i det här fallet.
Om man inte ska kunna ha sex med någon man inte kan tänka sig ha barn med, hur menar du då att ett förhållande skulle fungera? Eller du menar att man endast kan ha ett förhållande om man vill ha barn? Är barn kravet för att man ska få lov att ha ett förhållande då enligt dig? Ska jag då enligt dig, tvingas att leva som singel resten av mitt liv, bara för att barn inte är intressant för mig?
Du tycker alltså att det är okej att kvinnor kan bete sig som såna här äckel och begå stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, utan att ens kunna åka dit för det, bara för att de helt plötsligt blir desperata efter en unge, oavsett priset för det? Hur fan resonerar du egentligen??
Sen vad ungen kommer att tycka och tänka om mig, ja det är ju synd, men jag bryr mig inte. Jag har blivit oskyldigt indragen i detta. Ska ett liv förstöras för att ett annat inte ska det? Och så ska ett liv få precis som hon vill och kunna komma undan med vilken skit som helst? Är det rätt??
Som sagt, jag hade gärna adopterat bort ungen till en familj som kan ge denne en fin uppväxt, jag varken kan eller vill det själv.
Hela situationen är den egoistiska mammans fel.
Sen som jag redan nämnt tidigare, givetvis ska ju inte vilken man som helst kunna skita i en unge eller graviditet hursom helst, men i mitt fall har jag ju belägg för det. Och som du kan se i topic så finns det mängder av kvinnor som är så desperata att de kan tänka sig att lura män till detta. Och det finns hur mycket som helt med detta ifall man googlar runt lite, och det är inte begränsat till sverige. Det finnas kvinnor världen runt som är lika sjuka i huvudet.
Man ska kunna ha sex utan att sånt här ska hända. BÅDA har ett ansvar. Har man inte gett samtycke så ska man inte kunna få skaffa barn hursomhelst heller.
Jag har inte gett något samtycke. Jag har däremot sagt att jag INTE vill ha några ungar och om fallet är så, så vil jag ej ha sex med personen. Jag har blivit lovad, dyrt och heligt, att barn var inget intresse.
SKa man inte kunna lita på vad någon lovar dyrt och heligt?
Dessutom har jag haft flickvänner som döljt att det varit störda i huvudet, under några års tid och sen så kom det fram. Ska jag då inte kunna ha ett förhållande eller sex med flickvän, eftersom de kan balla ur precis närsomhelst? Att det inte finns någon garanti för att de ej ska balla ur??
Inser du inte själv hur sjukt ditt resonemang låter??