2016-06-28, 17:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag vill inte ha nåt med ungen att göra eftersom jag aldrig varit intresserad av ungar och kommer aldrig att bli. Detta visste mamman om, men valde ändå att begå detta brottet mot mig, utan min vetskap. Jag kan väl för fan inte tvingas ha med en unge att göra, som jag aldrig ens velat ha eller haft intresse för?

Det är ju inte mitt fel. Det är mammans fel allting. Varför ska jag tvingas ta ansvar för något som uppstått genom stöld och bedrägeri och som jag aldrig velat ha?

Alltså, rättshaverist-varning på dig. Barn är alltid en "risk" när det kommer till sex precis som sjukdomar och annat. Och visst verkar det vara olyckliga omständigheter om det du skriver stämmer, men att du är fri från ansvar i frågan är bara barnsligt att tro.

Väx upp för fan. Sekunden du stoppar kuken i en kvinna är det den risken du tar.

Om du släpper jag-jag-jag-perspektivet i några minuter så finns det som sagt en person som är ett verkligt offer - ditt barn. Den har verkligen inte gjort något alls för att förtjäna er två.

Ja det gick åt helvete. Nej det är inte rättvist. Men nu blev det som det blev och då är det bara göra det bästa av situationen. Jag vet vad jag hade gjort - tagit ansvar för mitt barn.
Citera
2016-06-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Det dåliga är att du bara tänker på hur det drabbar dig själv och helt struntar i hur barnet ska försörjas och att barnet måste växa upp tillsammans med en person som du själv anser är egotrippad och ett psykiskt sjukt kräk som sin enda förebild. Fråga dig själv vad det säger om dig.

Förstår du inte felet i det du skriver här kan jag bara beklaga.
Jag tänker ju givetvis på att ungen med drabbas. Men det är fortfarande inte mitt ansvar att ta hand om något som skapats utan min vetskap och mot min vilja. Jag har dessutom varken lust, råd, tid eller intresse av att ta hand om någon unge.

Eftersom staten låter sådana psykfall ränna runt fritt och bete sig hursomhelst, så får ju staten ta hand om problemet. Det är de ju så jävla villiga till när det kommer till flyktingpack.

Försörjningen har jag redan kommit med ett bra förslag på. Det är enkelt att fixa. Mamman får ta hela kostnaden. Har hon ej råd med detta, så får fk gå in och täcka upp för resten, som mamman då i sin tur blir skyldig fk tills den dagen att hon lyckats betala tillbaka samma summa, med andra ord ingen skillnad från nuvarande system mer än att det blir hon som får betala för något HON velat ha, istället för att jag ska betala för något jag varken velat ha eller gett samtycke till. Enkelt.

Jag hade gärna adopterat bort ungen till en familj som ger denne en fin och trygg uppväxt, men problemet är att soc skiter i mammans lämplighet och jag som ensam person har ju inte mycket att säga till om inom det området heller. Annars hade jag gjort det omedelbart.
Citera
2016-06-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
Mitt namn är Hen.
Bryr mig inte ett enda dugg om vad ditt namn är. Dessutom har jag inte nämnt ditt kön, så varför ens dra upp hen?
Citera
2016-06-28, 17:39
Bannlyst
Ts har blivit farsa grattis!
Citera
2016-06-28, 17:40
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Nej. Jag vinner ingenting på det. Eftersom samhället genom sjuka vidriga omjämnställda lagar sett till att psyksjuka kvinnor kan göra sånt här och komma undan med det, så kan det också betala den delen av underhållet isådana fall eller rent av kräva mamman på hela summan. Så får mamman bli evigt skyldig till fk isåfall. Kan samhället betala alla sorter bidrag och skit till muslimpacket som väller in över gränserna och förstör landet, så kan det gott betala sånt här med.

Jag tycker att mamman ska bli tvingad att betala rubbet samt bli skyldig fk de pengar som de måste skjuta till i sådana fall. På det viset får ungen sina pengar, hon får skiten och jag går fri.

Varför ska mitt liv bli förstört liksom?
Dessutom så ger det mig inte ett skit att ungen väljer min sida.

Jag vill INTE ha barn och är totalt OINTRESSERAD av ungar.

Du är fullständigt oviktig i sammanhanget. Det finns ett antal olika parter i den här situationen.
  1. Den skattebetalande allmänheten
  2. Barnet
  3. Du och tjejen som fött barnet

Av dessa så är det med extremt stor marginal nummer 1 som är viktigast att ta hänsyn till. Det som måste säkerställas i första hand är att inga orimliga kostnader för den här situationen spiller över på mig och övriga skattebetalare, eftersom de allra flesta av oss aldrig ens har träffat tjejen i fråga och därför inte haft någon som helst möjlighet att förhindra eller ens minska risken för att hon blev gravid.

Genom att ta pengar från dig så minskar man risken för att det ska spilla över kostnader på mig och övriga skattebetalare. Därför är det enda rimliga att ta så mycket pengar som möjligt från dig i det här läget.
Citera
2016-06-28, 17:41
Medlem
Citat:
Jag kan inte det och jag har inte råd att betala. Jag är redan sönderskattad och det är ju också så jävla sjukt att fk tar inte ens hänsyn till ens nuvarande inkomst eller utgifter. De har fastställt att 4600kr ska jag klara mig på för mat osv. Vilket är totalt omöjligt. De pengarna räcker knappt till el och mat. Alla övriga räkningar då??

Jag kommer inte att ångra mig och jag kommer inte att lida över detta. Detta är inte mitt fel alls. Det är mammans egoistiska fel och hon som får ta problemen. Jag bryr mig inte om ifall ungen hatar mig eller inte.

Jag tycker inte ens att detta skitlandet är värt att sätta nån unge till livet i överhuvudtaget.
Skulle ungen söka upp mig i framtiden, så kommer jag bara att berätta vilken hora till mamma denne har och att allting är mammans och samhällets fel.

Jag vill inte betala för det och jag kan inte.

Vilka har bestämt att du ska klara dig på 4600?
Citera
2016-06-28, 17:44
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Japp, jag blev namngiven och därefter TVINGAD till dna-test med hot om domstol ifall jag skulle vägra och i denna domstol skuller jag isåfall bli tvingad till test. Dessutom blev jag tvingad att skriva på papper, igen med hot om domstol och böter samt polishämtning.

SÅ nej, inte ett enda skit är frivilligt från mannens sida i sån här soppa.
Det är klart att det inte är frivilligt längre om hon namngett dig. Dessutom är det ju inte konstigt att de tvingar någon till test om mamman har gett dom ett namn. Eller tycker du det är rimligt att män som uppenbart gjort någon på smällen ska kunna slippa ett faderskapstest bara för att de inte vill?
Citera
2016-06-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
En till tråd och inlägg som visar på att man ska inte ha sex med folk man inte kan tänka sig ha barn med. Punkt. Svårare än så är det inte, ändå ska man göra det så himla svårt för sig själv och resten av sitt liv och sedan involvera ett oskyldigt liv till kalaset! Oavsett hur du känner dig för modern så kommer barnet inte tänka i samma ramar; ett barn har en oskyldig världsbild med behov av en mor och far. Det kvarstår oavsett hur du spinner det. Nu ser det helt enkelt ut så här. Att du och hon har kunnat utnyttja varandra för personlig njutning gör att båda har vunnit på situationen och största förloraren är inte du, utan barnet.

Visst, det kan vara fel att man kan få pengar från en man i flertal år. Kanske man ska istället kräva engagemang istället för underhållsstöd? Ponera att man hade det tvärtom; kvinnan blir gravid och står där utan stöd och hjälp i värkar, sena nätter och oro. Att mannen, eller vem som helst, kan bara välja det positiva utan ansvaret (negativa) är inte verkligt. Man kan inte ignorera och man bör inte betala bort ett barn på det sättet.

Sex resulterar i barn och sex bör ske i stabila förhållanden - för allas bästa. Att separera sex från barn är onaturligt och leder bara till problem, som i det här fallet.

Om man inte ska kunna ha sex med någon man inte kan tänka sig ha barn med, hur menar du då att ett förhållande skulle fungera? Eller du menar att man endast kan ha ett förhållande om man vill ha barn? Är barn kravet för att man ska få lov att ha ett förhållande då enligt dig? Ska jag då enligt dig, tvingas att leva som singel resten av mitt liv, bara för att barn inte är intressant för mig?

Du tycker alltså att det är okej att kvinnor kan bete sig som såna här äckel och begå stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande, utan att ens kunna åka dit för det, bara för att de helt plötsligt blir desperata efter en unge, oavsett priset för det? Hur fan resonerar du egentligen??

Sen vad ungen kommer att tycka och tänka om mig, ja det är ju synd, men jag bryr mig inte. Jag har blivit oskyldigt indragen i detta. Ska ett liv förstöras för att ett annat inte ska det? Och så ska ett liv få precis som hon vill och kunna komma undan med vilken skit som helst? Är det rätt??

Som sagt, jag hade gärna adopterat bort ungen till en familj som kan ge denne en fin uppväxt, jag varken kan eller vill det själv.

Hela situationen är den egoistiska mammans fel.

Sen som jag redan nämnt tidigare, givetvis ska ju inte vilken man som helst kunna skita i en unge eller graviditet hursom helst, men i mitt fall har jag ju belägg för det. Och som du kan se i topic så finns det mängder av kvinnor som är så desperata att de kan tänka sig att lura män till detta. Och det finns hur mycket som helt med detta ifall man googlar runt lite, och det är inte begränsat till sverige. Det finnas kvinnor världen runt som är lika sjuka i huvudet.

Man ska kunna ha sex utan att sånt här ska hända. BÅDA har ett ansvar. Har man inte gett samtycke så ska man inte kunna få skaffa barn hursomhelst heller.

Jag har inte gett något samtycke. Jag har däremot sagt att jag INTE vill ha några ungar och om fallet är så, så vil jag ej ha sex med personen. Jag har blivit lovad, dyrt och heligt, att barn var inget intresse.

SKa man inte kunna lita på vad någon lovar dyrt och heligt?

Dessutom har jag haft flickvänner som döljt att det varit störda i huvudet, under några års tid och sen så kom det fram. Ska jag då inte kunna ha ett förhållande eller sex med flickvän, eftersom de kan balla ur precis närsomhelst? Att det inte finns någon garanti för att de ej ska balla ur??

Inser du inte själv hur sjukt ditt resonemang låter??
Citera
2016-06-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alltså, rättshaverist-varning på dig. Barn är alltid en "risk" när det kommer till sex precis som sjukdomar och annat. Och visst verkar det vara olyckliga omständigheter om det du skriver stämmer, men att du är fri från ansvar i frågan är bara barnsligt att tro.

Väx upp för fan. Sekunden du stoppar kuken i en kvinna är det den risken du tar.

Om du släpper jag-jag-jag-perspektivet i några minuter så finns det som sagt en person som är ett verkligt offer - ditt barn. Den har verkligen inte gjort något alls för att förtjäna er två.

Ja det gick åt helvete. Nej det är inte rättvist. Men nu blev det som det blev och då är det bara göra det bästa av situationen. Jag vet vad jag hade gjort - tagit ansvar för mitt barn.
Ja det är lätt för dig och sitta och tycka ditten och datten i en situation du inte själv befinner dig i.

Barn är inte en risk om folk håller vad de lovar, använder skydd, inte försöker lura av folk sperma osv...

Hade du sagt likadant om jag knullat henne i röven eller sprutat henne i munnen? För hon hade kunnat vagga in på toa med satsen i röven eller i munnen och få ut det i näven och trycka upp och vips, bli gravid.

Jag vet att ungen är ett offer, men varför ska jag lida för att jag också blivit ett offer i detta??

Jag har inget intresse av att vara pappa, ta ansvar eller betala för någon unge som jag ej gett samtycke till. Jag skyddade mig så gott det gick, jag har gjort allt i min makt för att det inte skulle bli någon unge. Resten ligger tyvärr bara på mamman. Att ungen lider av detta är ju såklart tragiskt, men det är inte mitt fel och mitt liv ska inte förstöras pga nåt egoistiskt kräk.

Det är lätt för dig att säga att man ska ta ansvar osv....kom igen när du är i min situation.
Citera
2016-06-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Du är fullständigt oviktig i sammanhanget. Det finns ett antal olika parter i den här situationen.
  1. Den skattebetalande allmänheten
  2. Barnet
  3. Du och tjejen som fött barnet

Av dessa så är det med extremt stor marginal nummer 1 som är viktigast att ta hänsyn till. Det som måste säkerställas i första hand är att inga orimliga kostnader för den här situationen spiller över på mig och övriga skattebetalare, eftersom de allra flesta av oss aldrig ens har träffat tjejen i fråga och därför inte haft någon som helst möjlighet att förhindra eller ens minska risken för att hon blev gravid.

Genom att ta pengar från dig så minskar man risken för att det ska spilla över kostnader på mig och övriga skattebetalare. Därför är det enda rimliga att ta så mycket pengar som möjligt från dig i det här läget.

Nej. det är där är bara sinnessjukt eftersom exakt samma samhälle gladeligen betalar miljarders miljarder för samhällsförstörande flyktingblattar som förstör hela landet och i in tur leder in befolkningen i ett folkmord utfört utan eu och regeringen.

SÅ, nej.

Som det är nu, hade jag inte haft råd alls at betala, så hade fk betalat och så hade jag fått en skuld som jag varit tvungen att betala om jag nån gång i livet skulle bli lite rikare så att jag hade råd.

Istället kan de göra så att mamman får ta hela kostnaden, eftersom det var hon som valde att självinseminera sig med stulen sperma bakom min rygg. Har hon då inte råd, då får fk återigen gå in och betala och så får HON bli skyldig dom pengar istället för jag. med andra ord ingen större skillnad mot hur det är idag, mer än att jag inte tvingas betala för nåt som varesig är mitt fel, ansvar eller ens vetskap om.

Inser du inte detta så är du dum i huvudet.
Citera
2016-06-28, 18:04
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Sen vad ungen kommer att tycka och tänka om mig, ja det är ju synd, men jag bryr mig inte. Jag har blivit oskyldigt indragen i detta. Ska ett liv förstöras för att ett annat inte ska det?
Nej, att ett barns liv förstörs är naturligtvis ett mycket mindre samhällsproblem än att du som vuxen man blir orättvist behandlad.
Citera
2016-06-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Nej, att ett barns liv förstörs är naturligtvis ett mycket mindre samhällsproblem än att du som vuxen man blir orättvist behandlad.
Det är lika illa såklart, men ungen får ju sina pengar oavsett vilket. Så vad klagar du över. I detta systemet så är jag bara en vandrande plånbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in