Citat:
Ursprungligen postat av
verbitum
Fel för femtielfte gången, Nerijus har inget alibi mellan 18:00-20:00 den 7/6- 15. Flera vittne har set hans bil utanför ladan och köra rally under den aktuella tiden. Jo han är definitivt en "sexualdåre" som han har behandlat Lisas kropp.
1. Inget alibi betyder inte per automatik att man är skyldig.
2.
Ingen har sett NB's bil utanför ladan eller köra "rally". De har sett en grå/ljus bil. Ingen har kunnat säga med säkerhet att det var NB's bil. Ingen har sett registreringsnumret t.ex. Ett vittne har t.o.m sagt att det inte var NB's bil. Ett annat vittne pekade ut en helt annan bilmodell.
3. Jag anser att NB är skyldig. DNA-bevisen på LH's kläder pekar på det. Alternativet är så hemskt att jag vägrar tro på det, för det skulle i så fall betyda att det går en mördare lös. Men bara för att jag anser honom vara skyldig så betyder inte det att jag kan gå med skygglapparna på mig och bara se det som pekar på hans skuld. Jag kan inte vända allt så det passar in i min "teori" utan vara öppen för andra förklaringar (
som inte innefattar plantering av DNA eller konspirationsteorier).
I dessa trådar om LH blir så många teorier till fakta och bevis. Skilj på vad ni
tror och vad ni
vet - Ni
vet inte hur NB's barndom var. Ni
vet inte hur hans mamma tycker och tänker (
tänk på att även hon har förlorat ett barn). Ni
vet inte att NB misshandlade sin förra fru. Ni
vet inte vad NB fantiserar om. Ni
vet inte varför IB lämnade sitt barn. Listan kan göras hur lång som helst om vad ni tror men inte vet. (
ni=gäller både de som tror på NB's skuld och de som inte tror att han är skyldig)
TR och HR har sagt sitt och HD har nekat prövning. NB är skyldig och dömd. Vilket betyder att de har funnit bevisen trovärdiga och att åklagarens teorier inte har kunnat överbevisas. Det betyder inte att vi nu vet sanningen, utan bara att domstolarna har trott på åklagarens teori. Sanningen - Den vet endast LH's mördare.