Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
I slutändan så tror jag att de som "lyckorunkar" över brexit resultatet tar ut segern på tok för tidigt och att de som anser att brexit endast är negativt tar ut förlusten lika så.
Det visar sig helt enkelt vad som kommer att hända, men en sak har jag börjat lära mig sedan brexit röstandet och det är att de moderna nationalisterna eller de jag brukar kalla för "så kallade nationalister" verkligen är kortsiktiga då de tokhyllar att Storbritannien troligen lämnar EU men de missar detaljen att detta kan leda till Storbritanniens kollaps då Nordirland och Skottland kan välja att lämna Storbritannien efter detta.
Dessvärre är det som så, att det är bara nationalister som lyssnar på medborgarna. Skulle EU ha tagit oron ifrån "sina egna" på allvar.., så skulle nationalistiska partier ej ha växt.
Intressant är även att detta "fredsprojekt" (EU.., som den benämningen) som fick nobels fredspris 2012.., tycks för stunden vara
helt ointresserade av att Storbritannien skulle styckas upp..
Det ser ut även som mina tidigare tankar var fel...(Tyskland joinar med "hardball-eliten ifrån Bryssel) :
-
Enige om å nekte Storbriannia brexit-samtaler
Angela Merkel, Francois Hollande og Matteo Renzi er enige om det hverken blir formelle eller uformelle samtaler før Storbritannia har aktiviert EU-traktatens artikkel 50, melder AP.
Hollande ber Storbritannia om ikke å kaste bort tiden, melder AFP.
Italia og Frankrike stiller seg dermed bak signalene Tysklands forbundskansler Angela Merkel sendte tidligere i dag. David Cameron har imidlertid varslet at han ikke kommer til å innlede formelle samtaler ennå.
http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=577159955152f72b5674977d
Detta kommer bara att gynna EU-skeptiker (dit jag hör). EU visar sig tex vara helt svarslös mot Erdogans höga svansföring med krav hit och dit.., istället för att avslöja honom...
Man sväljer allt ifrån USA med TTIP.., tidigare även med genmodifierad mat.., + så mycket mer..

(o då är jag en USA vän i grunden)
Men man skiter i sina egna medborgare !