2016-06-27, 17:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slovju
1. "Asked about the prospect of a second referendum, Cameron says he is not planning one. We have to implement the referendum result, he says.
http://www.theguardian.com/politics/live/2016/jun/27/brexit-live-george-osborne-economy-corbyn-shadow-cabinet

2. Man skall inte tro att övriga individer är minneshandikappade som en själv Glömma bort en folkomröstning - vissa hoppas på mirakel.

Människor brukar ha ganska selektivt minne så, men som sagt det var de två anledningar som jag kunde komma på
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-06-27 kl. 18:09.
Citera
2016-06-27, 18:09
Medlem
Lawlines avatar
Såg att dom började prata om ökade kostnader för kvarvarande länder. Jag förstår inte varför övriga länder ska kompensera för UK:s bortfall från EU. Dom får väl rätta sig efter dom ekonomiska tillgångarna. Har dom mindre pengar får dom väl spara in och betala ut mindre pengar och även banta sin organisation i Bryssel. Sänk lönerna för dom som jobbar där. Här ser vi hur stelbent dom är. Lämna EU och låt det rasa ihop. Om EU rannsakar sig själv och lyssnar på kritiken och slutar att leka överstat så kanske EU överlever ett tag till men det är inte troligt.
Citera
2016-06-27, 18:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Någonting sånt ja.., vinna tid + snacka i korridorerna (trots att EU officiellt motsätter sig det)

I tillägg så har ju även Merkel haft en mera försonande stämma igenom detta, till motsättningen av Bryssel-eliten och Hollande.

I slutändan så tror jag att de som "lyckorunkar" över brexit resultatet tar ut segern på tok för tidigt och att de som anser att brexit endast är negativt tar ut förlusten lika så.

Det visar sig helt enkelt vad som kommer att hända, men en sak har jag börjat lära mig sedan brexit röstandet och det är att de moderna nationalisterna eller de jag brukar kalla för "så kallade nationalister" verkligen är kortsiktiga då de tokhyllar att Storbritannien troligen lämnar EU men de missar detaljen att detta kan leda till Storbritanniens kollaps då Nordirland och Skottland kan välja att lämna Storbritannien efter detta.
Citera
2016-06-27, 18:17
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Har Norden en gemensam finansminister?

Har Norden en gemensam president?

Nej.

Vad är Norden?

Ett mellanstatligt samarbete med stor folklig förankring.

Vad är EU?

Ett överstatligt, halvfascistiskt och odemokratiskt statsbygge.

Kan du se skillnad på ett mellanstatligt samarbete och ett överstatligt?

Nej. Därför bör du avlägsna dig från debatten. Du är diskvalificerad. Hejdå.

*Block*

* Block * hahahaha.... gulligt.

Jag har inte samma åsikt som du och då blir man blockad och diskvalificerad.
Hoppas du inte är lika dum i huvudet mot din pojkvän när ni är oense om nåt.
* Block * - "du är blockaaad *

Eu har absolut sina problem med överstatlighet, odemokratisk är det nog inte, men har säkert sina problem. Men det är en stor skillnad på Nordiska samarbetet och EU där man tar gemensamma beslut och har gemesamma ekonomiska samarbeten. Att 5 starka ekonomiska länder frivilligt samarbetar är ganska lätt. Men att göra det med Europas länder som har extremt olika förutsättningar. Och om man vill t.ex få igång jordbruket i ett land, få ner utsläppen i ett annat, bygga motorvägar i nåt annat land osv osv... så krävs det extremt mycket större organisation och vill man vara en demokrati så kräver det ordförande, finansiminstrar osv.

Det är en djääääävla skillnad på att gå ner och lira lite boll i korpen och att driva Barcelona.
Citera
2016-06-27, 18:18
Medlem
Turismen slår nu alla rekord i Storbritannien!

Kollapsen som utlovades av alla psykotiska EU experter verkar dröja, bokningarna slår alla tidigare rekord och hela landet verkar bli överbelagt med turister

Även tysk industri visar starkt intresse för UK nu när punden sjunkit tillbaka.
Citera
2016-06-27, 18:20
Medlem
§ryttares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
I slutändan så tror jag att de som "lyckorunkar" över brexit resultatet tar ut segern på tok för tidigt och att de som anser att brexit endast är negativt tar ut förlusten lika så.

Det visar sig helt enkelt vad som kommer att hända, men en sak har jag börjat lära mig sedan brexit röstandet och det är att de moderna nationalisterna eller de jag brukar kalla för "så kallade nationalister" verkligen är kortsiktiga då de tokhyllar att Storbritannien troligen lämnar EU men de missar detaljen att detta kan leda till Storbritanniens kollaps då Nordirland och Skottland kan välja att lämna Storbritannien efter detta.

Det är väl inget konstigt i att nationalister tycker att det är bra att fler folk får egna nationer? Snarare vore väl motsatsen konstig.
Citera
2016-06-27, 18:24
Medlem
Citat:

Mm säkert, Nordirland och Skottland är Englands motsvarighet till Malmö.

Vad ska dem äta? EU bidrag?

Majoriteten av N.Irland och Skottlands lilla export går till England och om dem nu tror på handelsbarriärer så kommer dem absolut inte rösta för att lämna sin största handelspartners.

England står även för majoriteten av deras turism vilket dem förlorar om dem inför euron.

Ingenting kommer förändras mer en att UK får självstyre igen, frihandel kommer råda eftersom UK är Tysklands viktigaste handelspartner.
Citera
2016-06-27, 18:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av §ryttare
Det är väl inget konstigt i att nationalister tycker att det är bra att fler folk får egna nationer? Snarare vore väl motsatsen konstig.

Nja, det är mer att nationalisterna missar detaljen att i deras lyckorus så kollapsar den nation som de hyllar, jag personligen anser att Storbritannien redan borde ha delats upp till Wales, Skottland, England och att Nordirland borde få smälta ihop med republiken precis som jag anser att Katalonien, Bretonien, Occianien och många, många andra nationer och folkgrupper som önskar självständighet borde få denna.
Citera
2016-06-27, 18:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Mm säkert, Nordirland och Skottland är Englands motsvarighet till Malmö.

Säg det till Stewart/Stuart släktet och alla andra som levde i Skottland innan 1707.

Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Majoriteten av N.Irland

Missar du detaljen att om Nordirland går ur Storbrittanien så lär de inte förbli självständiga utan gå ihop med resten av den irländska republiken.
Citera
2016-06-27, 19:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Missar du detaljen att om Nordirland går ur Storbrittanien så lär de inte förbli självständiga utan gå ihop med resten av den irländska republiken.
Mm, och Irland ligger på femte plats i välståndsligan, Storbritannien på sjuttonde - strax innan pundet föll. Undras hur listan ser ut idag.

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/Sverige-i-valstandsligan/
Citera
2016-06-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Mellan 50.000 - 70.000 jobb i finanssektorn försvinner i GB de kommande månaderna, precis som finansinstitutionerna flaggat för vid en Brexit:

http://www.di.se/artiklar/2016/6/27/tusentals-bankjobb-i-london-forsvinner/

Blir kul att se hur pajasen Boris Johnson ska hantera sina Eton-polare i The City om och när han faktiskt måste fatta svåra beslut, dvs om han blir ny PM.

50-70' , well koka kaffefolket kan man säkert vara utan...
Citera
2016-06-27, 19:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Mm, och Irland ligger på femte plats i välståndsligan, Storbritannien på sjuttonde - strax innan pundet föll. Undras hur listan ser ut idag.

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/Sverige-i-valstandsligan/
Irländs välstånd kommer i hög grad från deras EU inträde och de mängder med EU bidrag som sköljt över ön sedan dess. Storbritannen är en av de större bidragsgivarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in