2019-01-15, 22:40
Medlem
Igni-ferroques avatar
Det här beslutet skapar ännu mer osäkerhet för brittiska företag. Jag tror slutnotan kan bli så stor att det kanske blir en krympande ekonomi?

Delar av svaret får man nog inom ett år eller så. Jag tror det politiska priset för de som drev på för utträde kommer bli väldigt högt till slut. Tror många kommer känna sig extremt blåsta när arbetslösheten stiger samtidigt som allt importerat får prishöjningar...
Citera
2019-01-15, 22:58
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tyskland hade intresse av att kriga med Storbritannien men de hade inte förberett sin flotta fullt ut än, de hade planer på hur de skulle kunna skapa en blockad mot Storbritannien men det skulle ha krävt fler år än vad de fick.

Oavsett vad, så orsakade Thatcher mer skada som påverkade Storbritannien fram till de gick med i EU och deras roll på den globala marknaden än vad Chruchill gjorde, Churchill vart avsatt efter kriget medan Thatcher vart borttvingad innan hon kunde förinta nationen.

Nej du pratar fortfarande i nattmössan. Försöker du bara jävlas med mig eller vad är det frågan om?

Churchill högg huvudet av Storbritannien och Thatcher pissade på liket.
Citera
2019-01-15, 23:09
Bannlyst
Hur fan skall ett land utan egen industri klara sig på egen hand? Britterna är dumma i huvudet.

Tyskland och Japan kommer stänga sina fabriker i UK och flytta dom till fastlandet.

Skottland kommer lösriva sig för att stanna kvar i EU. Poor old England (and Wales).
Citera
2019-01-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Nej du pratar fortfarande i nattmössan. Försöker du bara jävlas med mig eller vad är det frågan om?

Churchill högg huvudet av Storbritannien och Thatcher pissade på liket.

Han borde nog kolla på "The greatest story NEVER told". Men han är endast en lakej .
Citera
2019-01-15, 23:34
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Hur fan skall ett land utan egen industri klara sig på egen hand? Britterna är dumma i huvudet.

Tyskland och Japan kommer stänga sina fabriker i UK och flytta dom till fastlandet.

Skottland kommer lösriva sig för att stanna kvar i EU. Poor old England (and Wales).

Om Storbritannien skulle lämna på RIKTIGT så skulle hela EU rasa ihop. Ju snabbare EU rasar ihop desto bättre. Det är nog många som tänker så i Storbritannien.

Och det tackar vi för.
Citera
2019-01-15, 23:42
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Storbrittannien går dåligt ekonomiskt.
London med City , besöksnäring mm går bra.

Vem jobbar i pubar och på byggen? Vem jobbar på Harrods? Polacker och bbalter mm

Många engelsmän på 20-22 är arbetslösa men skulle ha svårt att ta jobb i servicesektorn.

Ehm. Sverige går ekonomiskt sämre än UK, när man räknar tillväxt per capita. Inte mycket att skryta med, men ändå. Även arbetslösheten är högre i Sverige.
Ja, det är en hel del polacker och balter i UK, jobbar ofta i byggsvängen. Samma här i Sverige. London är svårt att jämföra med någon annan plats på jorden, på grund av dess position som världsstad. Extrem rikedom tillsammans med slum, fattigdom och segregation, med mycket sociala problem. BNPn i London är ungefär 20% av UK’s, lite mer än Stockholms andel för Sverige.
De ”industrier” och företag som piper om utflyttning nu, är ofta sådana företag som ändå planerat att flytta produktionen utomlands, och tar tillfället i akt att göra en politisk grej av det.

EU har noll signifikans och kommer sakta men säkert fasas ut, när Europas folk säger sitt.
Älskar man Europa på ritigt, så kan man inte annat än att hata EU och vice versa. Jag tror på fria nationer med fria handelsavtal, med eventuellt en liten allians som sköter gemensamma standarder osv, men i storleksordningen ungefär 5% av EU’s organisation idag. Det hade fungerat perfekt.
Gemenskapen finner vi Europeér i historien, som binder oss samman, inte i baksätet på Juncker’s Limousin i Bryssel (med Cecilia Wikström, Margot Wallström etc).
Citera
2019-01-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det blir ingen ny omröstning. Ska de ha en omröstning om och om igen tills Remain-sidan vinner eller? Snacka om förakt för demokratin.

Får hoppas det blir en hard brexit.

Så du tycker att det är förakt för demokratin att vilja ha en ny riksdagsomröstning här i Sverige? Eller är det bara förakt för demokratin om det gäller ett resultat som du faktiskt gillar likt Brexit?
Citera
2019-01-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om Storbritannien skulle lämna på RIKTIGT så skulle hela EU rasa ihop. Ju snabbare EU rasar ihop desto bättre. Det är nog många som tänker så i Storbritannien.

Och det tackar vi för.

Det finns inget som tyder på detta. Brexit lär inte gynna EU men lär knappast göra särskilt mycket skada heller. Brexit kommer att bli ett skräckexempel på hur det går när man försöker lämna EU och inga länder kommer inom de närmaste generationerna att vilja EU.

Dessutom var Storbritannien en av de största motståndarna till att EU får mera makt över deras medlemmar. Nu kan EU kanske gå vidare med att exempelvis försöka bilda en armé och annat roligt. En viktig medlem för EU-skeptiker försvinner nu från EU. Grattis Sverige och EU!
Citera
2019-01-16, 05:13
Medlem
Obolenskys avatar
Vad i Mays sågade Brexit-avtal kostade för mycket enligt kärnan av NEJ-sägarna?
Citera
2019-01-16, 07:38
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aversion
Tror du på riktigt att EU är så betydelsfullt för UK? Är du på något sätt är avlönad av något EU-beroende organ eller så?
UK kommer att klara sig galant utan det sjunkande skeppet EU. Visst har England sina problem, ganska kraftfulla sådana, med exempelvis segregation som sliter, brottslighet osv och det är ingenting som kommer bli annorlunda när de lämnar EU. ”Industrin” som du nämner lämnade för längesedan, mycket tyvärr också på grund av EU. Fortfarande ett av världens mest köpstarka länder, och affärsklimatet är bättre än på länge. Högkonjukturen har tuffat på även i England trots Brexit runt hörnet.

Det är skrattretande faktiskt när en svensk tror att UK kommer gå under för att de lämnar lekstugan Eu som i bästa fall kommer bestå av Tyskland och några vasallstater (typ Sverige) som antagligen snart förlorar sin plats i G20 osv.

Hoppas på No Deal!

Håller med, fan vad pinsamma vissa är när de på allvar tror att ett land skulle gå under utan EU. De är sinnessjukt hjärntvättade.
Citera
2019-01-16, 07:56
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Det här beslutet skapar ännu mer osäkerhet för brittiska företag. Jag tror slutnotan kan bli så stor att det kanske blir en krympande ekonomi?

Delar av svaret får man nog inom ett år eller så. Jag tror det politiska priset för de som drev på för utträde kommer bli väldigt högt till slut. Tror många kommer känna sig extremt blåsta när arbetslösheten stiger samtidigt som allt importerat får prishöjningar...

Å nej, Storbritannien kommer att kollapsa helt och hållet. Herregud hur ska de överleva utan EU?
Citera
2019-01-16, 07:58
Medlem
carminaburanas avatar
Jag är född i Sverige och har put, men brittisk pass. Jag tänkte ansöka om dubbelt medborgarskap, me problemet är att jag har haft eget företag de senaste 10 åren, men knappt lyft nån lön, så jag är lite orolig om det här med försörjningskrav. Jag har i princip gått plus minus noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in