Citat:
Ursprungligen postat av
Bartender1
Har läst en hel del fristående kurser och har bra koll på antagningsprocessen. Nu har jag dock en fråga, jag har i skrivande stund sökt till en kurs med 71hp. Förra året var lägsta antagandet 75.
Dock har jag läst en eller två kurser till som jag nu har poäng i, dvs har jag 82,5. Dock är dessa inte med i ansökan. Har fått svaret av antagning att det bara är universitetet som kan lägga till poäng man fått i efterhand om de vill.
Är det någon som lyckats med detta? Eller är det troligtvis helt kört eftersom "alla" söker med sina poäng vid sista ansökningsdag? Kan tillägga att dessa HP jag fått efter är mycket relevanta då de tillhör kurs 1, och jag söker till fortsättningskursen.
Allt gott!
Det är rimligtvis en fråga som studievägledare på institutionen kan svara mycket bättre på, i synnerhet eftersom du inte nämner vilket universitet eller ämne det handlar om.
När man söker till fristående kurser så tror jag dock generellt att det är respektive institution som har hand om handläggningen snarare än antagning.se, och i så fall så bör de ju definitivt kolla på vilka poäng du redan har tagit vid institutionen i fråga även om vissa poäng skulle ha kommit in efter sista kompletteringsdag.