Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 11:11
  #8389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Skulle nog säga att Elektroteknik 5 år på KTH är ett bra val. Men går du in med den inställningen enbart och inte har ett dugg av intresse för fysik och matte så är du i princip garanterad att inte ta dig igenom utbildningen.
Tror du missade när du läste antagningspoängen. 18.00 räcker inte till elektro på kth. Annars högskoleingenjör kanske.
Citera
2017-11-06, 18:58
  #8390
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuedetkrig
Tror du missade när du läste antagningspoängen. 18.00 räcker inte till elektro på kth. Annars högskoleingenjör kanske.
Jo det gjorde jag, kollade KTH:s hemsida som visade HT-16:s krav. Har ju stigit i år.
Citera
2017-11-19, 14:53
  #8391
Medlem
Är intresserad av att läsa min master i Linköping. Det som intresserar mig är deras Computer science. Hur som helst så vet jag ej hur jag skall tolka detta, taget från UHR statistik. I mina ögon betyder detta att alla sökande har kommit in? (De med rätt behörighet). Varför är det 0 reserver och varför står antagningspoängen som " * "? Det innebär väl att alla som sökte kom in? Men går inte riktigt ihop med 180 1a handssökande...

Ansökande
Totalt antal sökande: 660
1:a handssökande: 180

Urval 1
Urvalsgrupp GK
Antagningspoäng *
Antagna 37
Reserver 0
Citera
2017-11-19, 14:57
  #8392
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milleniumet
Är intresserad av att läsa min master i Linköping. Det som intresserar mig är deras Computer science. Hur som helst så vet jag ej hur jag skall tolka detta, taget från UHR statistik. I mina ögon betyder detta att alla sökande har kommit in? (De med rätt behörighet). Varför är det 0 reserver och varför står antagningspoängen som " * "? Det innebär väl att alla som sökte kom in? Men går inte riktigt ihop med 180 1a handssökande...

Ansökande
Totalt antal sökande: 660
1:a handssökande: 180

Urval 1
Urvalsgrupp GK
Antagningspoäng *
Antagna 37
Reserver 0

Möjligen inkluderar de 180 förstahandssökande även ett antal personer som inte är behöriga. En annan möjlighet är att det kanske finns fler urvalsgrupper. Du visar ju bara siffror för gruppen "GK" här.
Citera
2017-11-19, 15:07
  #8393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Möjligen inkluderar de 180 förstahandssökande även ett antal personer som inte är behöriga. En annan möjlighet är att det kanske finns fler urvalsgrupper. Du visar ju bara siffror för gruppen "GK" här.

Det är den enda som finns i UHR statistik.
Kolla själv. Master17 Computer science Liu
Citera
2017-11-19, 15:22
  #8394
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milleniumet
Är intresserad av att läsa min master i Linköping. Det som intresserar mig är deras Computer science. Hur som helst så vet jag ej hur jag skall tolka detta, taget från UHR statistik. I mina ögon betyder detta att alla sökande har kommit in? (De med rätt behörighet). Varför är det 0 reserver och varför står antagningspoängen som " * "? Det innebär väl att alla som sökte kom in? Men går inte riktigt ihop med 180 1a handssökande...

Ansökande
Totalt antal sökande: 660
1:a handssökande: 180

Urval 1
Urvalsgrupp GK
Antagningspoäng *
Antagna 37
Reserver 0

Citat:
Ursprungligen postat av milleniumet
Det är den enda som finns i UHR statistik.
Kolla själv. Master17 Computer science Liu

På statistik.uhr.se så ser det ut som att det bara var fem antagna till HT 2017 med 17 förstahandssökande och totalt 27 sökande. Jag tittar på ett program med koden LIU-90106.

Det är nog mest troligt att det handlar om att de som inte blev antagna inte hade rätt behörighet.
Citera
2017-12-03, 19:11
  #8395
Medlem
Varför står det inte vilken tid antagningsbeskedet kommer? Till HT17 stod det ca 13.00 och beskedet kom runt 11-12 tiden. Antar att det är ungefär samma tid nu också men undrar varför de inte har skrivit ut nån tid?
Citera
2017-12-07, 21:15
  #8396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstar1
Varför står det inte vilken tid antagningsbeskedet kommer? Till HT17 stod det ca 13.00 och beskedet kom runt 11-12 tiden. Antar att det är ungefär samma tid nu också men undrar varför de inte har skrivit ut nån tid?

Håller med, är det en safening för att inte krascha hemsidan? Hur svårt ska det vara, är ju oskönt att behöva hålla på och uppdatera under hela dagen...
Citera
2017-12-07, 21:43
  #8397
Medlem
Bluewhite555s avatar
Någon som vet vilken tid HP-resultatet kom senast? Tänker att antagningsbeskedet borde funka ungefär likadant
Citera
2017-12-07, 22:56
  #8398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milleniumet
Är intresserad av att läsa min master i Linköping. Det som intresserar mig är deras Computer science. Hur som helst så vet jag ej hur jag skall tolka detta, taget från UHR statistik. I mina ögon betyder detta att alla sökande har kommit in? (De med rätt behörighet). Varför är det 0 reserver och varför står antagningspoängen som " * "? Det innebär väl att alla som sökte kom in? Men går inte riktigt ihop med 180 1a handssökande...

Ansökande
Totalt antal sökande: 660
1:a handssökande: 180

Urval 1
Urvalsgrupp GK
Antagningspoäng *
Antagna 37
Reserver 0

Klicka på "urval 1" så ser du.
Citera
2017-12-08, 00:25
  #8399
Medlem
Någon som kan hjälpa mig lite.
Har läst på men förstår inte riktigt, kan någon ge mig lite klarspråk om vad programmet "internationella affärer" egentligen innebär på Karlstad Uni.
Är det vanlig ekonomi med inriktning mot utomlands? Är det civilekonomi med inriktning mot utomlands?
Missar man något man bör ha läst? Vad blir ens yrkesroll?
Känns väldigt luddigt men samtidigt väldigt intressant för min del.
Ge mig gärna era synpunkter.
Till saken hör att jag skulle vilja läsa civ-ek men blev intresserad av detta program då jag gärna ser en framtid utomlands!

En helt annan fråga, hur är Karlstad att plugga i som stad?

Länk: https://www.kau.se/hhk/utbildning/pr...onella-affarer
Citera
2017-12-08, 00:39
  #8400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
Håller med, är det en safening för att inte krascha hemsidan? Hur svårt ska det vara, är ju oskönt att behöva hålla på och uppdatera under hela dagen...

Garanterat för att inte hundratusentals studenter ska försöka logga in samtidigt.

Varför man måste veta sitt antagningsbesked exakt en viss tid på dagen övergår mitt förstånd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback