2016-05-09, 00:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Ja jag räknar mig som kristen

Då har du nog mer att finna i en frikyrkoförsamling. Men det behöver inte vara guld och gröna skogar för att det är en frikyrka. Det är viktigt att komma någonstans där man inte ringaktar bibeln eller predikar ett falskt evangelium.
Citera
2016-05-30, 17:17
Medlem
kanelipullas avatar
Och oj va förvånad jag blir NOOT! Bara senast för nån vecka sen så gjorde Svenska Kyrkan i Uppsala en lyxresa till Israel med runt 20 personer.. den resan kallade dom den "utbildningsresan"! Bullshit! Hela Svenska Kyrkan är och kommer allt att vara självaste Satans verk! Humbug, hycklare och lögnare!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22911607.ab
Citera
2016-05-31, 19:37
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22918355.ab thaimassage i prostitutionsdistrikt. Självklart kommer en präst, som samlat in pengar för de behövande till en lyxresa, vara först i kön med att tacka nej till en påstridig happy ending.

Det är antingen de här, moskéer eller välfärdsturister (även svenskfödda) man betalar skatt till när de som verkligen skulle behöva välfärden bestraffas (autister, gravt fysiskt handikappade, folk som gått in i väggen för att bygga upp välfärden, åldringar som jobbat hårt mm). Varför inte slänga pengarna på fler lärare istället. Bränn ner varenda kyrka och moské förfan.
Citera
2016-06-02, 09:24
Medlem
kanelipullas avatar
Just det jaa.. kyrkans man.. right! Kyrkans man in my ass.. Satans man jaa!
The Devil him self Michael Persson! Mer bevis att Satan bor i Svenska Kyrkan!!
Jävla hycklare hela jävla bunten!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22927583.ab
Citera
2016-06-02, 12:31
Medlem
kanelipullas avatar
När jag redan 2013 skrev om information om Svenska Kyrkan i Uppsala. Om hur dom alltid tar in det senaste inom IT.. allt från den senaste IPhone och datorer. För jag har en insider inom Svenska Kyrkan i Uppsala och han har berättat allt för mig. Och nu alla dessa nya avslöjanden.. fattar folk verkligen inte att Svenska kyrkan har absolut inget med religion att göra me längre och den Svenska kyrkan är inte ens helig. I mina ögon är det ondskan som bör i Svenska Kyrkan.. hycklare och onda människor hela bunten!! Evil motherfuckers!!

(FB) Tråden om Svenska kyrkan
Citera
2016-06-02, 12:34
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Har Svenska Kyrkan ens något med kristendom att göra längre?

Nej! Absolut inte! I mina ögon är det satanism!
Inget med religion eller kristendomen att göra me längre!
Citera
2016-06-02, 18:18
Medlem
DIEXELs avatar
Ingen nyhet att religionen är till för att kontrollera massan och tjäna så mycket pengar som möjligt...
Citera
2016-06-14, 02:42
Medlem
Svenska Kyrkan förfaller dag efter dag. Går i pride festivalen nuförtiden.....

Svenska Kyrkan kommer gå under om de inte ändrar riktning...
Citera
2016-06-23, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Svenska Kyrkan förfaller dag efter dag. Går i pride festivalen nuförtiden.....

Svenska Kyrkan kommer gå under om de inte ändrar riktning...

Alla borde gå ur kyrkan båda religiösa och icke religiösa
Citera
2016-06-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Alla borde gå ur kyrkan båda religiösa och icke religiösa

Sant, som kristen har jag gått ur SvK på grund av att den inte är bibeltrogen och frimodig. Om man inte är kristen, varför vill man då vara med i en församling?
Citera
2016-06-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Sant, som kristen har jag gått ur SvK på grund av att den inte är bibeltrogen och frimodig. Om man inte är kristen, varför vill man då vara med i en församling?

Svenska Kyrkan är numera så tolerant att man även som icke troende med gott samvete kan förbli medlem. Kyrkan förvaltar dock en stor kulturtradition av stort värde för många människor. Det här med "tro" syns mig tämligen överreklamerat.

Det hela är mycket enkelt.
Gillar man SvK förblir man medlem eller ansluter sig, om man inte är medlem. I annat fall begär man sitt utträde eller låter bli att ansluta sig, om man inte är medlem. Man ska inte krångla till saker och ting i onödan.
Citera
2016-06-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Svenska Kyrkan är numera så tolerant att man även som icke troende med gott samvete kan förbli medlem. Kyrkan förvaltar dock en stor kulturtradition av stort värde för många människor. Det här med "tro" syns mig tämligen överreklamerat.

Det hela är mycket enkelt.
Gillar man SvK förblir man medlem eller ansluter sig, om man inte är medlem. I annat fall begär man sitt utträde eller låter bli att ansluta sig, om man inte är medlem. Man ska inte krångla till saker och ting i onödan.

Inte bara det, kyrkan förvaltar också enorma tillgångar i form av fastigheter och aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in