2016-03-28, 15:27
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu är det riktig kris för kyrkan när blivit närmast ett strömavhopp från den antisvenska och politiskt toppstyrda hycklarorganisationen. Troliga uppsägningar och utförsäljning av våra kyrkor är att vänta (läs blivande moskeer). Men det där med självkritik verkar inte vara deras starka sida så bara att gratulera till den sits ni själva har satt er i med t.ex erat fjäsk för islam och flyktinggömmande genom åren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6398599
Citera
2016-03-28, 16:24
Medlem
Mugsys avatar
Varför fjäskar man och tramsar med islam? Det är ju en satanistisk religion.
Citera
2016-04-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy

Det står inget i Koranen om att Satan ska dyrkas. Satanistsamfunden räknar inte muslimerna som allierade. Vid de årliga, stora pilgrimssammankomsterna i Mecka ingår traditionsenlig stenkastning på en stenpelare, som ska föreställa just Satan.
Överspända antisemiter brukar på motsvarande, falska sätt anklaga judorna för att vara satanister.

En helt annan sak är att somliga fanatiska sekter - IS t ex - uppför sig rent sataniskt. Ruggiga extremistsekter har i alla tider funnits inom islam, judendomen, hinduismen mfl stora religioner. Kristendomen icke att förglömma.
Citera
2016-04-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad bra att du har förstått. Ställ gärna fler frågor om du vill veta mer.

Det måste bli ett slut på alla fejkkristna i SvK. Allt från biskopar till präster som inte kan hålla Guds ord högt.

Svenska Kyrkan kan inte bli ett strängt bibeltroget samfund av det enkla skälet att medlemsmajoriteten inte vill ha det så. Flertalet medlemmar är lindrigt troende svenska medborgare, som av tradition och ohejdad vana tillhör SvK. Jag själv är således en icke troende medlem, som via kyrkopolitiken utövar mitt inflytande över kyrkan. Majoritetsbeslut styr dagens kyrka. En utmärkt bra ordning som jag är mycket nöjd med. Vill för död och pina inte ha en strängt bibeltrogen, fundamentalistisk kyrkoledning som sitter och bestämmer hur Bibeln ska tolkas. Då skulle sannolikt våra kvinnliga präster omgående få sparken. Vilket jag absolut inte vill!
För en auktoritär SvK - bevare oss milde herre Gud!
Citera
2016-04-13, 16:28
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:

Det är alltid ''den andres'' religion.

Gamla Testamentet är minst lika irrationellt och våldsamt som Koranen.

Sedan bör du inte glömma bort det elände som kristendom har ställt till med genom historien och fortfarande ställer till med runt om i världen. Problemet med många svenskar är att de verkar ha föreställningen att deras kristendom - som till stor del företräds av Svenska Kyrkan - är representativ i resten av världen. Det är inte fallet.
Citera
2016-04-14, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Gamla Testamentet är minst lika irrationellt och våldsamt som Koranen.
i dina ögon men grejjen är ju att Jesus kom och uppenbarade hur en vettig tolkning av lagen är.

t.ex sade han "den som är fri från synd ska kasta den första stenen" och Han avstod!
Citera
2016-04-14, 15:23
Bannlyst
Citat:
tror det finns två anledningar till att det upplevs så.

1, människor som vill inkludera istället för exkludera. t.ex de som har verklig tro på Den sanna Guden som uppenbarar sanningen för sina barn och vill att alla ska komma dit.

2, rädsla. leder ju ingen vart utan det blir om möjligt än värre än om alla muslimer går jihad mot sveriges övriga befolkning. ja, i evigheten dvs.
Citera
2016-04-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Problemet med många svenskar är att de verkar ha föreställningen att deras kristendom - som till stor del företräds av Svenska Kyrkan - är representativ i resten av världen. Det är inte fallet.

Kunde inte sagt det bättre själv. Den "svenska kristendomen" är den mest extrema i hela världen. Fast åt rätt håll.
Citera
2016-05-07, 22:54
Medlem
Relays avatar
Har inte läst allt i denna tråden men känner inte att svenska kyrkan uppfyller mina behov men det verkar inte några andra församlingar i stan jag bor heller riktigt göra. Eller är det bara jag som har för stora krav, Vet knappt vilka krav jag har.
Citera
2016-05-08, 03:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Har inte läst allt i denna tråden men känner inte att svenska kyrkan uppfyller mina behov men det verkar inte några andra församlingar i stan jag bor heller riktigt göra. Eller är det bara jag som har för stora krav, Vet knappt vilka krav jag har.

Vad är det du söker? Är du en kristen som söker en bibeltrogen församling?
Citera
2016-05-08, 03:35
Medlem
Har Svenska Kyrkan ens något med kristendom att göra längre?
Citera
2016-05-08, 19:44
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad är det du söker? Är du en kristen som söker en bibeltrogen församling?
Ja jag räknar mig som kristen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in