2016-06-23, 21:33
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Du sitter och skakar av ilska just nu, va?

Seriöst, dra åt helvete.

Jag sitter inte & skakar av ilska. Jag bara konstaterar fakta. Fakta är Michael Laudrup-förespråkarnas värsta fiende.
Citera
2016-06-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag sitter inte & skakar av ilska. Jag bara konstaterar fakta. Fakta är Michael Laudrup-förespråkarnas värsta fiende.
Kommer du ens följa landslaget i fortsättningen? Zlatan är ju inte med längre.
Citera
2016-06-23, 21:38
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Fakta som innebär att han inte är en gud.

Så antalet mästerskapsmål bevisar/motbevisar en persons gudomlighet eller brist på gudomlighet? Hur många mål måste man göra för att uppnå Gudstatus?

Du borde åka ner till Vatikanen, de är säkert intresserad av dina teorier.
Citera
2016-06-23, 21:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Kommer du ens följa landslaget i fortsättningen? Zlatan är ju inte med längre.

1993 började jag följa svenska landslaget eftersom Michael Laudrup då kom tillbaka för att på nytt förstöra danska landslaget som jag höll på tidigare. Svenska landslaget slutade jag följa 2009 när Henke Larsson slutade. Han med 5 VM-mål varav ett i åttondel & ett i bronsmatch.
Citera
2016-06-23, 22:04
Medlem
Citat:
1993 började jag följa svenska landslaget eftersom Michael Laudrup då kom tillbaka för att på nytt förstöra danska landslaget som jag höll på tidigare. Svenska landslaget slutade jag följa 2009 när Henke Larsson slutade. Han med 5 VM-mål varav ett i åttondel & ett i bronsmatch.

Ha ha vi är inte altid överens, men jag njuter alltid av dina inlägg. Och jag håller med dig i sak denna gång. Att jämföra Henrik Larsson med Ibra är löjligt. De är inte alls på samma nivå. Om vi tänker målskytt så är det väl Gunnar Nordahl som omedelbart dyker upp, men om vi tänker svenska fotbollsspelare överhuvudtaget så kan det väl finnas några få som skulle kunna nämnas. Dock tveksamt om de verkligen skulle kunna utmana giganten Ibra... Men där finns det något att diskutera åtminstone.

Själv började jag följa gli Azzurri under 1982 då jag som liten pojke tillbringade den magiska sommaren i Italien och kunde följa hela turneringen tillsammans med italienarna. Danskarna charmade mig fyra år senare, en kärlek som varade tills bröderna Laudrup slutade. Däremot håller jag fast vid Italien alldeles oavsett. Uruguay har jag också haft ett gott öga till sedan Francescoli...

Enligt mig sätter sånt krydda på tillvaron.
Citera
2016-06-23, 22:08
Medlem
Kafferastens avatar
Henke var duktig men närmare Emir Kujovic klass än Zlatans. Hans målsnitt i en liga av allsvensk klass var inte ens i nivå med Zlatans i Frankrike. Hans spel överlag långt ifrån någon som dominerar stora ligor. Och hade Henke spelat i dagens Sverige istället för Zlatan så hade han inte ens fått uppleva något mästerskap.

Sjuk jämförelse. Enorm skillnad i klass mellan spelarna.
Citera
2016-06-23, 22:23
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Henke var duktig men närmare Emir Kujovic klass än Zlatans. Hans målsnitt i en liga av allsvensk klass var inte ens i nivå med Zlatans i Frankrike. Hans spel överlag långt ifrån någon som dominerar stora ligor. Och hade Henke spelat i dagens Sverige istället för Zlatan så hade han inte ens fått uppleva något mästerskap.

Sjuk jämförelse. Enorm skillnad i klass mellan spelarna.

Tror du underskattar Henke lite, han var nog top 20 bland anfallspelare när han var som bäst. Hade han lämnat Celtic tidigare kanske han kunde tagit ytterligare steg framåt. Men att jämföra honom med Zlatan är bara löjligt.
Citera
2016-06-23, 22:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha vi är inte altid överens, men jag njuter alltid av dina inlägg. Och jag håller med dig i sak denna gång. Att jämföra Henrik Larsson med Ibra är löjligt. De är inte alls på samma nivå. Om vi tänker målskytt så är det väl Gunnar Nordahl som omedelbart dyker upp, men om vi tänker svenska fotbollsspelare överhuvudtaget så kan det väl finnas några få som skulle kunna nämnas. Dock tveksamt om de verkligen skulle kunna utmana giganten Ibra... Men där finns det något att diskutera åtminstone.

Det är en handfull Italien-svenskar från 50-& 60-talet som är aktuella att jämföras med Zlatan. Gunnar Nordahl, Gunnar Gren, Nils Liedholm, Nacka Skoglund & Kurre Hamrin. Alla andra är fullständigt otänkbara till att bära epitetet "Sveriges bästa genom tiderna". Själv tvekar jag mellan Zlatan & Liedholm som nummer ett.
Citera
2016-06-23, 22:26
Medlem
Sodomizer-s avatar
Går det ens att jämföra nutid med 50-talet? Känns som 2 helt olika sporter nästan.
Citera
2016-06-23, 22:31
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Zlatan kan vara vår bästa genom tiderna, men han kan också vara vår 7:e bästa anfallare (efter Kindvall, Gre-No-Li, Simonsson, Magnusson x2, Garvis m.fl.). Det är rentav korkat att hävda att Zlatan är bäst när man inte upplevt tidigare generationer, precis som det är korkat att hävda bestämt att Gunnar Gren var vår bästa när man inte sett båda generationer. Ibland får man vara ok med att inte veta.

Ta inte i så du spricker nu bara med att droppa namn. Bröderna Magnusson, Garvis Carlsson....man måste ju göra någon sorts grovsållning här.
Citera
2016-06-23, 22:36
Medlem
Citat:
Det är en handfull Italien-svenskar från 50-& 60-talet som är aktuella att jämföras med Zlatan. Gunnar Nordahl, Gunnar Gren, Nils Liedholm, Nacka Skoglund & Kurre Hamrin. Alla andra är fullständigt otänkbara till att bära epitetet "Sveriges bästa genom tiderna". Själv tvekar jag mellan Zlatan & Liedholm som nummer ett.

Jag håller med...

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Går det ens att jämföra nutid med 50-talet? Känns som 2 helt olika sporter nästan.

Och jag håller återigen med. Men om vi ska diskutera bäst genom tiderna så måste man jämföra. Vilket också gör att man kan snickesnacka om de olika förutsätningarna. En kul och givande diskussion, till skillnad mot den mellan Henrik Larsson oh Ibra...
Citera
2016-06-23, 22:36
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Ingen under min livstid är ju ens i närheten av Zlatan. Man måste gå tillbaka till tiden då "det spelades bättre boll" för att hitta rimliga konkurrenter om epitetet bäst genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in