Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
1993 började jag följa svenska landslaget eftersom Michael Laudrup då kom tillbaka för att på nytt förstöra danska landslaget som jag höll på tidigare. Svenska landslaget slutade jag följa 2009 när Henke Larsson slutade. Han med 5 VM-mål varav ett i åttondel & ett i bronsmatch.
Ha ha vi är inte altid överens, men jag njuter alltid av dina inlägg. Och jag håller med dig i sak denna gång. Att jämföra Henrik Larsson med Ibra är löjligt. De är inte alls på samma nivå. Om vi tänker målskytt så är det väl Gunnar Nordahl som omedelbart dyker upp, men om vi tänker svenska fotbollsspelare överhuvudtaget så kan det väl finnas några få som skulle kunna nämnas. Dock tveksamt om de verkligen skulle kunna utmana giganten Ibra... Men där finns det något att diskutera åtminstone.
Själv började jag följa gli Azzurri under 1982 då jag som liten pojke tillbringade den magiska sommaren i Italien och kunde följa hela turneringen tillsammans med italienarna. Danskarna charmade mig fyra år senare, en kärlek som varade tills bröderna Laudrup slutade. Däremot håller jag fast vid Italien alldeles oavsett. Uruguay har jag också haft ett gott öga till sedan Francescoli...
Enligt mig sätter sånt krydda på tillvaron.