Citat:
Ursprungligen postat av
F.Underwood
Wow! (Om det är sant) En lokalpolitiker från vänstern i ett samhälle på runt 13000 stödjer ryssen. Detta är alltså ett tecken på nya tendenser. Du är patetisk. Dina maskinöversättningar till svenska är patetiska.
Om nu detta är sant så är politikern helt från vettet. Han går emot en krossade majoritet som underkänt folkomröstningen som skedde under ockupation.
Han är inte en viktig politiker, men han bryter en trend. Sahra Wagenknecht från tyska Die Linke har grillat Merkel i Bundestag ganska länge om Ukraina-krisen och det är viktigare. Jag har sett henne på youtube och haft fest. Sett hur Merkel sjunker ihop. Rekommenderas. Flera videor är bara på tyska och då är det svårt att posta på flashback.
Maskinöversättningar är urusla. Jag brukar översätta till engelska, inte svenska, eftersom översättningen blir något bättre. Vad är alternativet? Ska jag, med min enkla ryska, översätta och anklagas för felöversättningar och propaganda? Ska jag betala någon som kan språket bättre? Dröm om det.
Han är inte från vettet. Han är klok och han talar för andra, inte bara sig själv. Jag vet inte vad som sägs i stängda EU-rum, men jag tror att EU redan har accepterat Krims anslutning till Ryssland som en geopolitisk verklighet. Krim-sanktionerna förlängdes nyligen, eftersom höga herrar och damer, flera av dem ovalda, inte vill erkänna att de är inkompetenta. Verkligheten springer ifrån dem. Jag har inte full information, Ryssland kan inte informationskrig, men mitt intryck är att Krim går på räls och mår bättre än under Ukraina-tiden.
Vad jag vet säkert är att VP arbetar på att Krim blir en framgångssaga. Han övervakar brobygget, elkablarna, vattenförsörjningen, etablerandet av nya företag och mer. Krim är hans skötebarn och han minns den ryske tzar, som utkämpade Krim-kriget på 1800-talet. Nikolai den förstes porträtt hänger i hans arbetsrum.