2016-06-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Den ockuperade Krimhalvön är det knappt längre någon som reser till, snarare från, utom ett antal ryssar då förstås som har tvångskommenderats dit av sin arbetsgivare för att bo på hotellkomplex med service av gammal sovjetisk kvalitet (kom i tid, ät, håll käften och klaga inte). Har upplevt den själv. Statistiken över turister från väst understiger troligen Nord-Koreas.
Men kan man resa till Krim? Inget västligt resebolag skulle väl våga utmana sanktionerna mot Ryssland och reser man dit på egen hand så är man ju där illegalt eftersom giltiga handlingar väl inte kan utfärdas för resa till Krimhalvön när den är ockuperad. Det är ju Ukrainskt territorium enligt rådande internationella avtal om gränsdragningar trots allt.
Citera
2016-06-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men kan man resa till Krim?
Det är ju bara att åka dit, finns ju många som gör det som männen som letar efter en partner t ex
Citera
2016-06-18, 17:07
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det är ju bara att åka dit, finns ju många som gör det som männen som letar efter en partner t ex

Frågan är hur? Du kan flyga till Odessa och sedan ta marshrotkan till Sevastopol. Låter dock som en riktigt äventyr... Om man nu inte är en av dessa som gillar att sitta ihoptryckt med okända människor under 12timmar.
Citera
2016-06-20, 18:52
Medlem
Nya tendenser i västeuropa. En tysk politiker stödjer Krims anslutning till Ryssland.

Citat:
Andreas Maurer, chairman of the Die Linke party branch in the town of Quakenbrück in Lower Saxony, became the first German politician to publicly advocate recognizing Crimea as a part of Russia.

I was able to meet with representatives of the ethnic minorities – with Crimean Tatars, Armenians, Greeks… And I learned that these people feel themselves safe and secure," he said.

"A popular vote is the highest form of legitimization. Personally, I have no doubts that the people made their decision voluntarily. And sooner or later the Western politicians will have to recognize this," Maurer surmised.

http://sputniknews.com/europe/20160610/1041126735/germany-russia-crimea-recognition.html
Citera
2016-06-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nya tendenser i västeuropa. En tysk politiker stödjer Krims anslutning till Ryssland.

http://sputniknews.com/europe/20160610/1041126735/germany-russia-crimea-recognition.html
Finns ingen politiker av värde som stödjer ockupationen av Krimhalvön så sputnik har nog fått vaskat rejält innan man hittade någon avdankad eller försmådd politiker med den sjuka åsikten att det Ryssland gjorde var rätt. Brott skall ju aldrig premieras så sanktionerna mot Ryssland består tack och lov. Och Putins Ukrainaäventyr där en allt tydligare halvkriminell läggning framträder i dom politiska besluten han tar lär bli svårt att tvätta bort t.om för rysk media.
Så inte skall vi bry oss om vad någon s.k tysk politiker privat slungar ur sig. RT har tappat stinget totalt.
Citera
2016-06-20, 23:42
Medlem
Citat:

Wow! (Om det är sant) En lokalpolitiker från vänstern i ett samhälle på runt 13000 stödjer ryssen. Detta är alltså ett tecken på nya tendenser. Du är patetisk. Dina maskinöversättningar till svenska är patetiska.

Om nu detta är sant så är politikern helt från vettet. Han går emot en krossade majoritet som underkänt folkomröstningen som skedde under ockupation.
Senast redigerad av F.Underwood 2016-06-20 kl. 23:45.
Citera
2016-06-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Wow! (Om det är sant) En lokalpolitiker från vänstern i ett samhälle på runt 13000 stödjer ryssen. Detta är alltså ett tecken på nya tendenser. Du är patetisk. Dina maskinöversättningar till svenska är patetiska.

Om nu detta är sant så är politikern helt från vettet. Han går emot en krossade majoritet som underkänt folkomröstningen som skedde under ockupation.

Han är inte en viktig politiker, men han bryter en trend. Sahra Wagenknecht från tyska Die Linke har grillat Merkel i Bundestag ganska länge om Ukraina-krisen och det är viktigare. Jag har sett henne på youtube och haft fest. Sett hur Merkel sjunker ihop. Rekommenderas. Flera videor är bara på tyska och då är det svårt att posta på flashback.

Maskinöversättningar är urusla. Jag brukar översätta till engelska, inte svenska, eftersom översättningen blir något bättre. Vad är alternativet? Ska jag, med min enkla ryska, översätta och anklagas för felöversättningar och propaganda? Ska jag betala någon som kan språket bättre? Dröm om det.

Han är inte från vettet. Han är klok och han talar för andra, inte bara sig själv. Jag vet inte vad som sägs i stängda EU-rum, men jag tror att EU redan har accepterat Krims anslutning till Ryssland som en geopolitisk verklighet. Krim-sanktionerna förlängdes nyligen, eftersom höga herrar och damer, flera av dem ovalda, inte vill erkänna att de är inkompetenta. Verkligheten springer ifrån dem. Jag har inte full information, Ryssland kan inte informationskrig, men mitt intryck är att Krim går på räls och mår bättre än under Ukraina-tiden.

Vad jag vet säkert är att VP arbetar på att Krim blir en framgångssaga. Han övervakar brobygget, elkablarna, vattenförsörjningen, etablerandet av nya företag och mer. Krim är hans skötebarn och han minns den ryske tzar, som utkämpade Krim-kriget på 1800-talet. Nikolai den förstes porträtt hänger i hans arbetsrum.
Citera
2016-06-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Frågan är hur? Du kan flyga till Odessa och sedan ta marshrotkan till Sevastopol. Låter dock som en riktigt äventyr... Om man nu inte är en av dessa som gillar att sitta ihoptryckt med okända människor under 12timmar.

Vägen till Krim är inte lätt för en västerlänning. Jag kollade upp saken för en tid sedan, några månader sedan, och fann att jag från Sverige kunde flyga till St. Petersburg och Moskva och sedan, efter lång väntan, till Simferopol mitt i natten. Är turistbyrån öppen då? Kan jag tala västerländska språk? Jag vill ha rum och frukost, inte ett hotellrum.

Att åka via Kiev är vansinne i mitt fall. Min aktivitet på nätet kan sätta mig i en SBU-källare (flera västerlänningar har råkat illa ut i Ukraina, bl.a. en fransman).

Det här problemet behöver ryska myndigheter lösa. Bra kommunikationer. Folk på turistbyråerna som talar västerländska språk. Enkla lösningar för de som inte är penningstarka. En lösning på kreditkortsproblemet. Som det är nu måste man åka till fasta Ryssland för att ta ut pengar. Och allt vi gör registreras, eftersom bankerna nu är västmakternas trälar.
Citera
2016-06-21, 23:37
Medlem
Citat:
Han är inte en viktig politiker, men han bryter en trend. Sahra Wagenknecht från tyska Die Linke har grillat Merkel i Bundestag ganska länge om Ukraina-krisen och det är viktigare. Jag har sett henne på youtube och haft fest. Sett hur Merkel sjunker ihop. Rekommenderas. Flera videor är bara på tyska och då är det svårt att posta på flashback.

Maskinöversättningar är urusla. Jag brukar översätta till engelska, inte svenska, eftersom översättningen blir något bättre. Vad är alternativet? Ska jag, med min enkla ryska, översätta och anklagas för felöversättningar och propaganda? Ska jag betala någon som kan språket bättre? Dröm om det.

Han är inte från vettet. Han är klok och han talar för andra, inte bara sig själv. Jag vet inte vad som sägs i stängda EU-rum, men jag tror att EU redan har accepterat Krims anslutning till Ryssland som en geopolitisk verklighet. Krim-sanktionerna förlängdes nyligen, eftersom höga herrar och damer, flera av dem ovalda, inte vill erkänna att de är inkompetenta. Verkligheten springer ifrån dem. Jag har inte full information, Ryssland kan inte informationskrig, men mitt intryck är att Krim går på räls och mår bättre än under Ukraina-tiden.

Vad jag vet säkert är att VP arbetar på att Krim blir en framgångssaga. Han övervakar brobygget, elkablarna, vattenförsörjningen, etablerandet av nya företag och mer. Krim är hans skötebarn och han minns den ryske tzar, som utkämpade Krim-kriget på 1800-talet. Nikolai den förstes porträtt hänger i hans arbetsrum.
När du antyder att politikerna i väst är inkompetenta när dom Försvarar Ukrainas suveränitet som land så visar du tyvärr hur inkompetent du själv är i politiken. Så skall vi prata Inkompetens så står ju Putin och Kreml som stolta företrädare av just inkompetens och politisk skygglappsagerande. Putin är ju inte Ryssland utan han har enbart armbågat sig fram till toppen, ordan upplopp lite här och där för att stärka sin makt, och nu t.om börjat nedmonteringen av Rysslands gryende välstånd. Väst har ju kompetensen och den ekonomiska styrkan att gå vidare och även utöka sanktionerna avseende Krim, allt medan Ryssland blöder. Så var kompetensen finns är ju inte svårt att se så tyvärr lär Putin se sig överkörd än en gång av mer långsiktiga och hållbara beslut från väst. Putins enda skötebarn är han själv ty så fungerar en psykopatisk person med dålig självkänsla.
Citera
2016-06-22, 00:29
Medlem
Amerikanske Sharon har varit i kontakt med Ryssland sedan murens fall. Hennes främsta budskap är att VP inte är korrupt. Nu besöker hon Krim för att utvärdera situationen där.

Citat:
A US delegation led by the president of the Center for Citizen Initiatives, Sharon Tennison, has arrived in Crimea on a business visit.

The delegation includes around 10 US public figures, former officials and professors. A meeting between the delegation, Chairman of Simferopol City Council Viktor Ageyev and Head of the City Administration Gennady Bakharev has been the first official event within the framework of the visit.

http://sputniknews.com/russia/20160621/1041665321/crimea-us-delegation.html
Citera
2016-06-22, 06:29
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Fast det är ju sannerligen ingenting att skryta med att en representant för vänsterextrema die Linke (i princip det gamla östtyska kommunistpartiet) stödjer Krim!
Citera
2016-06-22, 09:13
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast det är ju sannerligen ingenting att skryta med att en representant för vänsterextrema die Linke (i princip det gamla östtyska kommunistpartiet) stödjer Krim!
Skilj mellan vem och vad. Det verkar heller inte ha någon betydelse för pk och politikerna att dom vänsterextrema här (V) stödjer massinvandringen till Sverige. Alltså, det har ingen betydelse vem som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in