2015-03-24, 19:55
Medlem
fitz-humes avatar
https://euobserver.com/tickers/128122

Ryssarnas brott mot mänskliga rättigheter på den ockuperade Krimhalvön var väntade. Ser ut att bli en upprepning av Stalins utrensningar av tatarer.

The leader-in-exile of the Crimean Tatars, Refat Chubarov, told the EU parliament Tuesday that Moscow's attempt to Russify the territory since it annexed it from Ukraine last year has led to systematic violations of Tatars' rights, including closing down Tatar schools. He said he fears all Tatars could be deported.
Citera
2015-03-25, 07:52
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
https://euobserver.com/tickers/128122

Ser ut att bli en upprepning av Stalins utrensningar av tatarer.

Ser ut att någon tittar på det objektiva realitetet oallvarligt. Tror du ju verkligt på vad du posterar nu, vad?

Att bo i egna fantasier är ytterst farligt. Det kan påverka snart psyskisk hälsa.

Något hot åt tatater existerar inte för närvarande. Inte kloka s.k. aktivister känner till utmärkt om de skulle försöka börja en Majdan i Krim, då den skulle vara en sist dumhet i era liv.
Senast redigerad av Paul0 2015-03-25 kl. 08:12.
Citera
2015-03-25, 09:27
Medlem
Per Plexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Ser ut att någon tittar på det objektiva realitetet oallvarligt. Tror du ju verkligt på vad du posterar nu, vad?

Att bo i egna fantasier är ytterst farligt. Det kan påverka snart psyskisk hälsa.

Något hot åt tatater existerar inte för närvarande. Inte kloka s.k. aktivister känner till utmärkt om de skulle försöka börja en Majdan i Krim, då den skulle vara en sist dumhet i era liv.

Så du hävdar att det inte finns något hot, och i samma mening antyder du hot om dödligt våld mot eventuella aktivister i frågan?

Med sådana uttalanaden på meritlistan är det inte andras psykiska hälsa du ska fundera på.
Citera
2015-03-25, 09:36
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Plex
Så du hävdar att det inte finns något hot, och i samma mening antyder du hot om dödligt våld mot eventuella aktivister i frågan?

Med sådana uttalanaden på meritlistan är det inte andras psykiska hälsa du ska fundera på.

Läs uppmärksamt och en gång till vad jag skrev. Jag skrev om de där aktivisterna som planerar en Majdan (som synonym av ett våldsamt bevapnat uppror).
Hoppas du har uppfattat? Vräng ej mina ord!

Om du vill förstå vad Majdan är, föreställ dig att Svenskarnas parti eller SD hade erhållit pengar eller vapen / organiseringsstöd från Putin. Uppfattat?
Senast redigerad av Paul0 2015-03-25 kl. 09:46.
Citera
2015-03-25, 11:06
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Läs uppmärksamt och en gång till vad jag skrev. Jag skrev om de där aktivisterna som planerar en Majdan (som synonym av ett våldsamt bevapnat uppror).

Om du vill förstå vad Majdan är, föreställ dig att Svenskarnas parti eller SD hade erhållit pengar eller vapen / organiseringsstöd från Putin. Uppfattat?

Din svenska är inte perfekt om man säger så, du får ta fler lektioner. Du uttrycker dig inte helt glasklart om man säger så.

Tatarer är ju uppenbarligen illa behandlade där borta, går inte att ta miste på, många tillförlitliga uppgifter finns om detta, liksom naturligtvis att andra oliktänkande har råkat illa ut (förlorat sina jobb, misshandlats m.m.)... Du som Putinanhängare vill förstås förringa detta, men här i Sverige utgår vi inte från Kremls propaganda.
Citera
2015-03-25, 11:22
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Du som Putinanhängare vill förstås förringa detta, men här i Sverige utgår vi inte från Kremls propaganda.
Omen. Tack för anmärkning. Men jag ska förbättra mig i svenskan. Men du som USAanhängare måste också använda åtminstone ett litet sunt förnuft annars den hela världen ska skratta på er. Dina påstående och bevis är löjliga och samtliga ser på det. Förbättra dig.
Citera
2015-03-25, 11:27
Medlem
Per Plexs avatar
Citat:

Här vrängs ingenting, dock lämnar din dåliga svenska utrymme för missförstånd. Det finns ingen allmän uppfattning att begreppet Majdan skulle vara synonymet med ett våldsamt beväpnat uppror heller, så vrängningarna står du för själv. Ämnet har dessutom nötts i flera andra trådar och vidare diskussioner om det är OT i den här tråden.

Avser du med liknelsen mellan Tatarer och Svenskarnas parti hävda att Tatarer skulle vara högerextrema och/eller benägna till våld, eller handlar det om att båda är obekväma grupperingar som ska förtryckas?
Citera
2015-03-25, 11:37
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Plex

Avser du med liknelsen mellan Tatarer och Svenskarnas parti hävda att Tatarer skulle vara högerextrema och/eller benägna till våld, eller handlar det om att båda är obekväma grupperingar som ska förtryckas?

Bra fråga. Det är ja direkt analogi mellan dem. Såväl tatarer i Krim som SvP (mindre SD) har nästan ingenting till moment när de skulle söka efter anledning till ett oparlamentariskt maktövertagande. De båda har önskan och villen att, så att säga att "gå vidare" och skulle mycket glada sig till ett stöd med pengar, vapen, rådgivare som Strelkov osv. Är det klart?
Majdan betyder inte bara torget på ukrainska men också upproret av "majdantyp". De människor som förbereder denna art på masssaktionerna ställer sig utanför författning. De är särskilt farliga beväpnade brottslingar som är underkastade en neutralisation. Ursäkta för fel.
Senast redigerad av Paul0 2015-03-25 kl. 11:53.
Citera
2015-03-25, 12:49
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Majdan betyder inte bara torget på ukrainska men också upproret av "majdantyp". De människor som förbereder denna art på masssaktionerna ställer sig utanför författning. De är särskilt farliga beväpnade brottslingar som är underkastade en neutralisation. Ursäkta för fel.

"Majdan" förknippar jag med folklig resning mot en starkt korrupt och grovt inkapabel president. Lustigt så olika man kan förknippa ett ord, beroende på vilken sida av järnridån man befinner sig.

Vidare undviker du att nämna att ryssarna gjorde en kupp i Krims parlament strax innan övertagandet. Majdan-typ? Nej, snarare en välplanerad och välbeväpnad sådan från högsta ort (Moskva).
Citera
2015-03-25, 12:56
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
"Majdan" förknippar jag med folklig resning mot en starkt korrupt och grovt inkapabel president. Lustigt så olika man kan förknippa ett ord, beroende på vilken sida av järnridån man befinner sig.

Vidare undviker du att nämna att ryssarna gjorde en kupp i Krims parlament strax innan övertagandet. Majdan-typ? Nej, snarare en välplanerad och välbeväpnad sådan från högsta ort (Moskva).

Jaaaa, visst!!! För försvar av ryska medborgare har Putin intagit (återerövrat) RYSKT KRIM. Och jag är så glad på det ty mina anhöriga bor där För avvärjande av folkrensning på ryssar ska Ryssland nuförtiden kunna vidta ett skarpt avgörande. Rör inte ryssar, tack. I alla fall, till exempel, Baltikum behöver man inte. Man behöver en ordning med rättigheter av ryssar, som bor sedan länge där.
Senast redigerad av Paul0 2015-03-25 kl. 13:44.
Citera
2015-03-27, 09:57
Medlem
OttorWaefres avatar
Putins hejdukar och lågpannade ryska zombiepatrask på Krim går i väntan på att krimtatarerna ska deporteras så att de själva kan ta över de tömda bostäderna (och kvarblivna egendomen med, får man förmoda):

Citat:
In a post this week, Oleg Leusenko says that his Crimean Tatar friends continue to be asked by the Russians they live among as some of them have since the Anschluss, “When are they deporting you? We want to move into your house.”

One ethnic Russian doctor asked his Crimean Tatar colleague what he thought the future would entail “they say that they are readying Magadan oblast for you in Russia. Are you going to be going there or will you return back to Uzbekistan” to which the Crimean Tatar doctor’s family had been deported in 1944.

Leusenko says that one Crimean Tatar woman told him that her Russian neighbor had suggested much the same. “When they deport you, we want to move into your house. It is larger than ours and will completely fit our needs.” And such Russians suggest that the Crimean Tatars by their actions have made such an outcome inevitable.

You should be glad to be in Russia, they tell the Crimean Tatars. “Don’t again become traitors and don’t betray Russia. Putin is the best.” And “You are all traitors, you are ungrateful and were against the referendum. As a result, Putin will not forgive you. It would be better if you left.”

http://euromaidanpress.com/2015/03/26/russians-repress-ukrainians-in-far-east-and-threaten-to-deport-crimean-tatars-there/

Citat:
Ursprungligen postat av ryskt troll
Jaaaa, visst!!! För försvar av ryska medborgare har Putin intagit (återerövrat) RYSKT KRIM. Och jag är så glad på det ty mina anhöriga bor där För avvärjande av folkrensning på ryssar ska Ryssland nuförtiden kunna vidta ett skarpt avgörande. Rör inte ryssar, tack. I alla fall, till exempel, Baltikum behöver man inte. Man behöver en ordning med rättigheter av ryssar, som bor sedan länge där.

Vad som behövs är att skydda och befria Europa från sinnessjuka och civilisationsfientliga ryska vodkaimpregnerade svin och lågpannade orker som du och dina anhöriga.
Senast redigerad av OttorWaefre 2015-03-27 kl. 10:12.
Citera
2015-03-27, 10:20
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttorWaefre

Vad som behövs är ett Europa befriat från den civilisationsfientliga cancer som är Ryssen.

Att Krim under några århundraden varit infekterat av Ryssen är oväsentligt.

Jag förstår ditt ställningstagande (fastän felaktigt) men lägg märke till att ilskan påverkar din egna hälsa. Jag önskar uppriktigt endast allt gott till dig! Herre Gud sa att älska alla. Jag älskar dig, min vän. Mitt hus är ditt hus. Mina anhöriga bor i Krim. De kan mottaga dig som den bästa gästen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in