19 654 besökare online
1 049 625 medlemmar • 54 983 839 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Resor Övriga resediskussioner Long Stay - långtidsvistelser
Svara på ämne
Ämnesverktyg
FunkyPhil
Medlem
FunkyPhils avatar
För er jobbsökande i Sydney kan jag starkt rekommendera Work & Travel Company. Signade upp mig hos dem när jag kom hit, betalade en medlemsavgift på cirka 100$ och blev genast satt i arbete på olika byggplatser, flyttföretag etc.

22-25 dollar i timmen

Största plusset är nog att de hjälper dig med allt möjligt pappersarbete som kan vara aningen krångligt att fixa själv. Vare sig det är CVn, skattefrågor, certifikat för olika slags jobb så kan de hjälpa till med det mesta

deggen
Medlem
Då var ansökan på UCAS klar och jag hoppas på att kunna flytta till London till hösten. Men fram till dess har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra. Är antagen till Halmstad Högskola för att plugga bastermin men blir rentav deprimerad bara vid tanken, och inte blir det bättre av att jag kommer få behöva pendla två timmar om dagen....
Så funderar väldigt starkt på att dra till Australien för att jobba, som jag dessutom var på väg att flytta till i höstas för högskolestudier. Jag har i så fall tänkt göra det genom GoXplore för att göra det så smidigt som möjligt. Är det någon som har något att säga om dom eller borde jag gå en annan väg?

AttCza
Medlem
AttCzas avatar
Har någon av er bott i Adelaide? Jag har sätt några videos om Adelaide och belv fötrjust i staden. Jag funderar på att flytta dit.

Dritlei
Medlem
Hade ni valt Gold Coast eller Perth för att bo under längre tid? Är ute efter någorlunda bra stadsliv, bra stränder och varmt klimat året om. Känns som att det bara står mellan Perth och Gold Coast i mina kriterier. Är Perth verkligen så dött som jag läser? Är Gold Coast bara en turistfälla?

För/nackdelar?

LEXrasta
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Dritlei
Hade ni valt Gold Coast eller Perth för att bo under längre tid? Är ute efter någorlunda bra stadsliv, bra stränder och varmt klimat året om. Känns som att det bara står mellan Perth och Gold Coast i mina kriterier. Är Perth verkligen så dött som jag läser? Är Gold Coast bara en turistfälla?

För/nackdelar?

OK inte direkt svar på din fråga.

Om du kan leva med "kalla" vintrar så borde du kolla in Melbourne.
Personligen älskar jag Melbourne och hänger där en eller två gånger i månaden..
Fantastisk stad.
Massa god mat,öl och konst.. Utelivet är riktigt bra.. St Kilda är grymt...

Lycka till

Avhuggethuvud
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Vad säger ni om att studera i Australien? Några skolor man ska undvika? Nån som har information man kan fråga?

Svara på ämne

Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f717009

Svara Topp Dela