Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-17, 23:40
  #2893
Medlem
jag lär knappast behöva en vinter jacka under vintern där eller?
kanske bra att ha iaf? jag har en 65liter backpack och den är hälften tom. jag tänkte att det kanske är skönt att ha på kvällen om har något sånt jobb eller om man ska ta sig till någon turist ställe, uppe i bergen eller så ,..
Citera
2011-03-18, 02:51
  #2894
Medlem
nickname75ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruktPalm
jag lär knappast behöva en vinter jacka under vintern där eller?
kanske bra att ha iaf? jag har en 65liter backpack och den är hälften tom. jag tänkte att det kanske är skönt att ha på kvällen om har något sånt jobb eller om man ska ta sig till någon turist ställe, uppe i bergen eller så ,..


Hej FruktPalm

Jag har blandat bort vart du är på väg. Ska du till NT så klarar du dig fintfint med bara badbrallor och vadarstövlar. Ska du istället till Tasmanien eller Canberra kanske du behöver en jacka men en rejäl svensk vinterjacka är antagligen aningen overkill. Jag hade nog prioriterat nåt vindtätt/regntätt istället och kompletterat med en långärmad tröja. Men det beror i slutändan förstås på hur frusen du är och vad du har tänkt hitta på.

mvh/nickname
Citera
2011-03-18, 08:40
  #2895
Medlem
Wow! Tack för alla bra svar. Ska läsa igenom allt ordentligt då jag kommer hem från jobbet och formulera lite fler frågor. Lika bra att fråga så mycket man bara kan, hehe!
Citera
2011-03-24, 20:48
  #2896
Medlem
dullabos avatar
Vill så jävla gärna dra ner till Australien och vara där ett längre tag. Tar studenten nu i Juni så jag undrar hur mycket pengar som skulle krävas etc? Skall man skaffa sig ett Working-visum eller hur går man till väga och vad är det smartaste sättet?

Har ingen aning om när, var eller hur. Ska i alla fall jobba i sommar och spara så mycket som det bara går.
Citera
2011-03-25, 03:29
  #2897
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Vill så jävla gärna dra ner till Australien och vara där ett längre tag. Tar studenten nu i Juni så jag undrar hur mycket pengar som skulle krävas etc? Skall man skaffa sig ett Working-visum eller hur går man till väga och vad är det smartaste sättet?

Har ingen aning om när, var eller hur. Ska i alla fall jobba i sommar och spara så mycket som det bara går.


Las igenom https://www.flashback.org/t532996

Den har traden handlar om permanentboende.
Citera
2011-03-27, 07:31
  #2898
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
För en svensk som bor i Australien ligger lyckan ibland inte längre bort än Rhodes shopping centre.

http://www.ladda-upp.com/bilder/50537/snabblycka
Citera
2011-03-27, 10:38
  #2899
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
För en svensk som bor i Australien ligger lyckan ibland inte längre bort än Rhodes shopping centre.

http://www.ladda-upp.com/bilder/50537/snabblycka

Jag vet inte om de har sankta priser varje cheap arse tuesday men for tva veckor sedan (pa en tisdag) var det halva priset pa kottbullar med mos i restaurangen. Det blev medium kottbulle med mos, schnitzel med pommes och daimkaka for bara $11!
Citera
2011-03-28, 18:00
  #2900
Medlem
Fiskpinnes avatar
Ber om ursäkt om någon redan nämnt det, men på min senaste tripp till Dan Murphy's såg jag att de har börjat sälja Kopparbergs och Rekordelig cider. Skönt att slippa blanda egen sprit i Ikeas alkoholfria variant ifall man nånsin har lite Sverigelängtan.Tidsfråga innan de börjar sälja snus på Coles?
Citera
2011-03-29, 10:01
  #2901
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinne
Ber om ursäkt om någon redan nämnt det, men på min senaste tripp till Dan Murphy's såg jag att de har börjat sälja Kopparbergs och Rekordelig cider. Skönt att slippa blanda egen sprit i Ikeas alkoholfria variant ifall man nånsin har lite Sverigelängtan.Tidsfråga innan de börjar sälja snus på Coles?
Man ser det till och med i barerna då och då.
Citera
2011-03-29, 16:04
  #2902
Medlem
Fiskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Man ser det till och med i barerna då och då.


Där ser man, det tar ju lite längre tid för nymodigheter att hitta hit till Queensland. Men vem fan behöver sötsliskig svensk cider när man kan dricka Fat Yak? Är det bara jag som är exalterad över priskriget på öl? Här har ni en glad konsument!
Citera
2011-03-29, 16:38
  #2903
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinne
Där ser man, det tar ju lite längre tid för nymodigheter att hitta hit till Queensland. Men vem fan behöver sötsliskig svensk cider när man kan dricka Fat Yak? Är det bara jag som är exalterad över priskriget på öl? Här har ni en glad konsument!

Hur mycket kostar egentligen en öl? Standardpriset på en bar alltså. Har hört allt möjligt, från att det ska vara jättebilligt till att det ska vara svenska priser.
Citera
2011-03-30, 03:23
  #2904
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Hur mycket kostar egentligen en öl? Standardpriset på en bar alltså. Har hört allt möjligt, från att det ska vara jättebilligt till att det ska vara svenska priser.

Kan variera ratt hart, men vanligtvis ar det billigare an i Sverige. Typ 4-5 dollar for olsorterna som finns pa tap. Andra stallen kostar det upp emot 10-12 dollar....
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f717009

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback