2016-06-19, 00:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Sverige är det första landet på 36 år som har spelat två EM-matcher utan att avlossa ett enda skott på mål.

Citera
2016-06-19, 03:49
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Sverige är det första landet på 36 år som har spelat två EM-matcher utan att avlossa ett enda skott på mål.

Underkänt såklart, men hur här ett skott som smeker stolpens utsida sämre målchans än ett taffligt långskott mitt på mål?
Citera
2016-06-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80

Bättre lämna walk over mot Belgien
Citera
2016-06-19, 11:42
Medlem
Folk hakar upp sig på tok för mycket på skott på mål. Ronaldo har skjutit 20(!) st hittills i EM och gjort noll mål. Det är inte skotten som räknas utan målen.

Sverige kan gärna få skjuta noll skott på mål i alla tider bara bollen går in i mål.

Det är inte skottstatistiken som är det som är bekymrande med Sveriges landslag utan det är den värdelösa ledningen som inte är förmögen att sparka tränare när det är uppenbart att det är helt fel tränare för jobbet. Så var det med Lagerbäck och så har det varit nu (ännu tydligare) med Hamrén under en lång tid. Det måste ju vara ett av världens största skämt att han inte fått sparken för 2-4 år sedan.

Sålänge man har en ledningen bestående av okunnigt och handlingsförlamat folk så kommer det vara svårt för svensk fotboll att utvecklas. Det är ju dessa personer som bestämmer vem som ska träna laget.
Citera
2016-06-19, 12:21
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Folk hakar upp sig på tok för mycket på skott på mål. Ronaldo har skjutit 20(!) st hittills i EM och gjort noll mål. Det är inte skotten som räknas utan målen.

Sverige kan gärna få skjuta noll skott på mål i alla tider bara bollen går in i mål.

Det är inte skottstatistiken som är det som är bekymrande med Sveriges landslag utan det är den värdelösa ledningen som inte är förmögen att sparka tränare när det är uppenbart att det är helt fel tränare för jobbet. Så var det med Lagerbäck och så har det varit nu (ännu tydligare) med Hamrén under en lång tid. Det måste ju vara ett av världens största skämt att han inte fått sparken för 2-4 år sedan.

Sålänge man har en ledningen bestående av okunnigt och handlingsförlamat folk så kommer det vara svårt för svensk fotboll att utvecklas. Det är ju dessa personer som bestämmer vem som ska träna laget.

För egen del så bryr jag mig inte särskilt mycket om det svenska landslaget längre - jag redovisade det som jag läste på ett annat ställe, mest för att jag tyckte att det var en intressant fakta.
Citera
2016-06-19, 12:54
Medlem
Det hade varit bättre, som jag skrev då innan denna match, att Danmark vunnit i Köpenhamn. Jag visste att Sveriges fotbollslandslag skulle skämma ut Sverige. Det finns inte tillstymmelse till internationell nivå på laget. Zlatan?
Och Hamrén - han får ta anställning som modell i någon mode-tidning eller göra reklam för kostymskräddare.
Hamrén skulle fått kicken när han misslyckades att kvala in Sverige till Brasilien-VM. Men det fattiga förbundet hade inte råd att sparka honom.

Det blir spel mot ett mål i Belgien-matchen.
Citera
2016-06-19, 14:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det hade varit bättre, som jag skrev då innan denna match, att Danmark vunnit i Köpenhamn. Jag visste att Sveriges fotbollslandslag skulle skämma ut Sverige.
Ja för att inte ställa upp i detta mästerskap trots en rekordenkel väg dit hade varit såå mycket bättre eller hur?
Citat:
Jag visste att Sveriges fotbollslandslag skulle skämma ut Sverige. Det finns inte tillstymmelse till internationell nivå på laget. Zlatan?
Definiera "internationell nivå"? På pappret finns det x antal lag som är sämre eller likvärdiga det Sverige har att tillgå.
Citat:
Hamrén skulle fått kicken när han misslyckades att kvala in Sverige till Brasilien-VM. Men det fattiga förbundet hade inte råd att sparka honom.
Hur var det ett misslyckande att inte ta sig dit? Att vi tog oss till play-off var det man som mest kunde ha som förhoppning, att vi sedan drog nitlotten Portugal med världens just då bäste fotbollsspelare emot oss kan man inte lasta Hamrén för. Sen att vi gav Portugal en ganska bra match är tydligen irrelevant då det aldrig tas upp.
Citera
2016-06-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja för att inte ställa upp i detta mästerskap trots en rekordenkel väg dit hade varit såå mycket bättre eller hur?

Definiera "internationell nivå"? På pappret finns det x antal lag som är sämre eller likvärdiga det Sverige har att tillgå.

Hur var det ett misslyckande att inte ta sig dit? Att vi tog oss till play-off var det man som mest kunde ha som förhoppning, att vi sedan drog nitlotten Portugal med världens just då bäste fotbollsspelare emot oss kan man inte lasta Hamrén för. Sen att vi gav Portugal en ganska bra match är tydligen irrelevant då det aldrig tas upp.

"Gav Portugal en bra match"? Vilken match menar du då? Ronaldo hade lekstuga med Sveriges patetiska backlinje. Då ska man komma ihåg att Portugal är ett jävligt ineffektivt lag, Ronaldo klarar ju inte göra mål mot varken Island eller Österrike (urusla var man i VM efter det också). Nej, Sveriges insats i den matchen var katastrofal. Det enda som var mer katastrofalt var att låta Hamrén fortsätta sin dikeskörning med det svenska landslaget efter det.

Sverige har ingen spelidé och taktisk väl utförda matcher kan man glömma med Hamrén som tränare.
Citera
2016-06-19, 15:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
"Gav Portugal en bra match"? Vilken match menar du då? Ronaldo hade lekstuga med Sveriges patetiska backlinje. Då ska man komma ihåg att Portugal är ett jävligt ineffektivt lag, Ronaldo klarar ju inte göra mål mot varken Island eller Österrike. Nej, Sveriges insats i den matchen var katastrofal. Det enda som var mer katastrofalt var att låta Hamrén fortsätta sin dikeskörning med det svenska landslaget efter det.

Sverige har ingen spelidé och taktisk väl utförda matcher kan man glömma med Hamrén som tränare.
Ja, där och då när det stod 2-1 Sverige och vi gick för ytterligare ett mål var det match och inte fan hade portugiserna segern i en liten ask. Resultatmässigt var det inget dåligt kval från Sveriges sida.

Fetstilta: Vad har det för relevans överhuvudtaget? Att Ronaldo underpresterat i två raka matcher 2,5 år senare?
Citera
2016-06-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja, där och då när det stod 2-1 Sverige och vi gick för ytterligare ett mål var det match och inte fan hade portugiserna segern i en liten ask. Resultatmässigt var det inget dåligt kval från Sveriges sida.

Fetstilta: Vad har det för relevans överhuvudtaget? Att Ronaldo underpresterat i två raka matcher 2,5 år senare?

Det är relevant för det bevisar att det går att försvara sig mot Portugal även med väldigt begränsade resurser. Portugal och Ronaldo är ju inte sämre idag än vad de var för 2.5 år sedan. Nej Sverige gjorde inget bra kval som jag ser det. 4-4 mot Tyskland var stor underhållning, visst det ska jag inte sticka under stolen med. Men man skulle aldrig hamnat där till att börja med. Sen vet alla som förstår sig på idrott att det var tyskarna som vek ner sig där, skulle nog aldrig hänt i ett slutspel. Vilket det inte heller gjorde då man vann VM och körde över Brasilien.

Sverige spelade som ett naivt juniorlag i slutet av mötet med Portugal. Man spelade 100% desperat, det kan man inte göra mot ett lag som har en spelare som Ronaldo på topp, för då straffar det sig med 100% säkerhet. Man måste spela behärskat och ha tålamod, även om klockan klämtar. Att spela som Sverige gjorde där tyder på dålig disciplin och dåligt ledarskap.

Håller inte med om att Sverige gjorde ett bra kval. Det är sant att man hade ett svårt kval och fick tuffa motståndare men det har man haft tidigare också men lyckats kvalificera sig. Det var ingen katastrof eller så men det var inte bra och man borde definitivt gjort sig av med Hamrén då när man hade tid på sig. Inte enbart för resultatet utan för att han inte var rätt person att leda landslaget.
Citera
2016-06-19, 19:04
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Hade ryska ligans bästa defensiva mittfältare fått spela istället för en medelmåtta från Allsvenskan hade Italien aldrig lagt mål.

Här har vi hur Hamréns katastrofala laguttagningar gör att Sverige förlorar, svart på vitt:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/em2016/article23033047.ab
Citera
2016-06-19, 19:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det är relevant för det bevisar att det går att försvara sig mot Portugal även med väldigt begränsade resurser. Portugal och Ronaldo är ju inte sämre idag än vad de var för 2.5 år sedan. Nej Sverige gjorde inget bra kval som jag ser det. 4-4 mot Tyskland var stor underhållning, visst det ska jag inte sticka under stolen med. Men man skulle aldrig hamnat där till att börja med. Sen vet alla som förstår sig på idrott att det var tyskarna som vek ner sig där, skulle nog aldrig hänt i ett slutspel. Vilket det inte heller gjorde då man vann VM och körde över Brasilien.
Går att försvara sig? Ja med en del flyt på sin sida, absolut. Kom inte och säg att varken Island eller Österrike hade en del flyt som klara oavgjort.

Gjorde inte Sverige nåt bra kval? Vad har du för förväntningar på landslaget? Vi tog dom poäng vi skulle och var redan play-off klara inför sista omgången hemma mot Tyskland, förväntade du dig att vi skulle komma före Tyskland och knipa direktplatsen?
Citat:
Sverige spelade som ett naivt juniorlag i slutet av mötet med Portugal. Man spelade 100% desperat, det kan man inte göra mot ett lag som har en spelare som Ronaldo på topp, för då straffar det sig med 100% säkerhet. Man måste spela behärskat och ha tålamod, även om klockan klämtar. Att spela som Sverige gjorde där tyder på dålig disciplin och dåligt ledarskap.
100% desperat? Tyckte det såg hyfsat etablerat ut efter att Zlatan gjorde två snabba mål och vi föll på individuella misstag + att Ronaldo inte direkt var kattskit i play-offen. Men visst Hamrén måste ju få skit på ett eller annat sätt.
Citat:
Håller inte med om att Sverige gjorde ett bra kval. Det är sant att man hade ett svårt kval och fick tuffa motståndare men det har man haft tidigare också men lyckats kvalificera sig. Det var ingen katastrof eller så men det var inte bra och man borde definitivt gjort sig av med Hamrén då när man hade tid på sig. Inte enbart för resultatet utan för att han inte var rätt person att leda landslaget.
Har du redan påpekat.

Så det stämmer helt att vi fick tuffa lottningar men eftersom att vi klarat av det förut borde vi gjort det igen? Nyanserat minst sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in