2016-06-17, 20:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du menar att det är helt “normalt” att inte läsa på hans facebook för att närmare bekanta sig med en människa som man eventuellt ska inleda en relation med?

Inte vilja veta något om honom utan bara kasta sig I armarna på honom och sen anklaga “samhället” när han visade sig vara en totalidiot?

Åklagaren har rätt till semestern precis som vi andra. Han ville åtala – men fick inte för Lotta. Utan några bevis kan man inte döma någon..

Dessa tjejer lyssnar inte på andra utan vill “bestämma själva”. Resultatet blir därefter.

Vi kan inte ha personskydd för alla tjejer som vill para sig men män utan hjärnor med bara muskler. Hon blev erbjuden skyddad boende – men avböjde.

Om man ska resonera som dig att man måste ringa skatteverket, domstolen och ta ut belastningsregister och kronofogden för att samtala med en person så tror jag det innefattar ett heltidsjobb. Nu är det så att andra människor kan vara godtrogna och litar på att samhället håller grova våldsbrottslingar inom lås och bom, så man inte ska råka ut för att bli dödad. Jag tror inte att gemene man fattar att en psyksjuk person som har grova våldsbrott på sig under närmare 20 år befinner sig ute i det fria.

Citat:
Vi kan inte ha personskydd för alla tjejer som vill para sig men män utan hjärnor med bara muskler. Hon blev erbjuden skyddad boende – men avböjde.
Så länge man inte kan skydda medborgarna så får man ha personskydd det är inte så svårt.
Citera
2016-06-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad försöker du säga att Lotta inte var normal? Har du belägg för detta eller är det bara vad du fantiserar om för att trösta dina tillkortakommande? Han planerade framtid med kvinnor snabbare än vad dom gjorde, och efter två veckor då han flyttade in hos en av dom. Han ville gärna ändra facebookstatus hos dom också så som att dom befann sig i ett förhållande. Han missade signalerna om att dom var rädda och inte alls tyckte om honom. Han var ett tejp på dom här tjejerna, och misshandlade dom samt hotade och skrämde dom.

Men ingen kan ju flytta in hos någon annan UTAN att den andre går med på det.

Ingen kan ändra på någon annans facebookstatus utan att denne går med på det själv.

Han är ju sjuk I huvudet så det förvånar mig inte om han missade signalerna.

Men tjejerna då? Hur kunde de “missa signalerna” - utan att vara sjuka I huvudet?
Citera
2016-06-17, 20:07
Medlem
Jag tror lotta hade ett underbart liv innan hon träffa denna galning,hon ville nog bara ha tillbaks sitt liv,,,,och kanske inte försstod trots att han hade slagit henne ..
Citera
2016-06-17, 20:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Enligt sitt CV gör han en stor skillnad. Han kommer befinna sig på listan bland dom andra 251 männen som slagit ihjäl en kvinna. Ett fall till i dödligt våld i nära relation. Och i just detta fallet hade hon anmält honom men åklagaren släppte honom, så nu gäller det just en kvinna och inte alla.
Och för den som är insatt så är den enda skillnaden att han har mycket mer brott på sig än många andra, men helt ovanlig är han inte gällande dödligt våld i nära relation. Passar ypperligt under den här kränkta skaran män som måste döda då kvinnan vill gå.

Enligt hans CV säger du. Hans CV (såsom jag uppfattat de i domstol döma fallen som framgått av tråden) säger: en död flickvän, en död man, en invalidiserad man, en misshandlad flickvän.
Vad som dessutom verkar vara sanning är: ett par misshandlade flickvänner samt ett större okänt antal grov misshandlade okända män vars huvuden har hoppats på.

Hur kan du få detta till att hans våld är fokuserad på kvinnor? Är du en galen feminist som hatar män och endast bryr dig om kvinnor och om män dör eller lever kan du inte bry dig mindre om?
Citera
2016-06-17, 20:09
Medlem
Citat:
Om man ska resonera som dig att man måste ringa skatteverket, domstolen och ta ut belastningsregister och kronofogden för att samtala med en person så tror jag det innefattar ett heltidsjobb. Nu är det så att andra människor kan vara godtrogna och litar på att samhället håller grova våldsbrottslingar inom lås och bom, så man inte ska råka ut för att bli dödad. Jag tror inte att gemene man fattar att en psyksjuk person som har grova våldsbrott på sig under närmare 20 år befinner sig ute i det fria.

Så länge man inte kan skydda medborgarna så får man ha personskydd det är inte så svårt.

Fast jag sa inte att man ska behöva göra allt detta. Jag undrade bara varför hon inte hade läst på hans facebook - när de nu träffades via facebook. HAN har uppenbarligen gjort det - varför saknade hon intresse för att göra detsamma?

Samhället har inte RÅD att utrusta alla dessa kvinnor med 24/7 -livvakter.
Citera
2016-06-17, 20:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men ingen kan ju flytta in hos någon annan UTAN att den andre går med på det.

Ingen kan ändra på någon annans facebookstatus utan att denne går med på det själv.

Han är ju sjuk I huvudet så det förvånar mig inte om han missade signalerna.

Men tjejerna då? Hur kunde de “missa signalerna” - utan att vara sjuka I huvudet?

Jo, det kallas facerape. Ja, hur kan en människa vara godtrogen då en annan är charmig, snäll romantisk osv i början. Och när dom är i kräkets våld livrädda så kommer dom inte ut så lätt.
Psykot sa jag ska döda dig plus andra hot och när dom väl fått dom första slagen och psykutbrotten så var dom livrädda. Lotta anmälde vilket många inte gör, men hon fick inte den hjälpen hon borde fått.
Sluta anklaga dom här tjejerna då du inte fattar hur det är att vara ihjälskrämd.
Citera
2016-06-17, 20:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Enligt hans CV säger du. Hans CV (såsom jag uppfattat de i domstol döma fallen som framgått av tråden) säger: en död flickvän, en död man, en invalidiserad man, en misshandlad flickvän.
Vad som dessutom verkar vara sanning är: ett par misshandlade flickvänner samt ett större okänt antal grov misshandlade okända män vars huvuden har hoppats på.

Hur kan du få detta till att hans våld är fokuserad på kvinnor? Är du en galen feminist som hatar män och endast bryr dig om kvinnor och om män dör eller lever kan du inte bry dig mindre om?

Vad jag är ska du skita i för det hör inte hit. Dessutom har du missat 5 A4 ark med brott, så återkom då du är mer insatt i sakfrågan, och inte är inne på att förminska dödligt våld i nära relation.
Citera
2016-06-17, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fast jag sa inte att man ska behöva göra allt detta. Jag undrade bara varför hon inte hade läst på hans facebook - när de nu träffades via facebook. HAN har uppenbarligen gjort det - varför saknade hon intresse för att göra detsamma?

Samhället har inte RÅD att utrusta alla dessa kvinnor med 24/7 -livvakter.

Du menade att man skulle undersöka personen först och då räckte det inte med facebook. Var bor du och var arbetar du med osv skrev du i ett inlägg. En rannsakan innan man talar med en person.

Samhället har en plikt att skydda medborgare, så det finns inget att diskutera. Misslyckas man skydda en person så grovt som här och dom andra 251 så får man hosta fram personskydd.
Det här är ett samhällsproblem om du inte fattat detta. Män som dödar kvinnor stup i ett trots anmälan trots alla signaler, och trots fängelse och behandling.
Och skadestånd från staten är ju en självklarhet i detta fallet .
Citera
2016-06-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Är man bitter över att vissa brudar limmar på alfahannar så menar man ju i samma andetag att man hade själv hade velat ha en sådan tjej med den sortens mentalitet.

Alla blyga tillbakadragna tjejer som inte limmar på någon överhuvudtaget, finns inte i dessa bittra killars tankevärld och bortförklaras så gott som alltid med att tjejer bara behöver säga -ja, så får de den kille som frågar, precis som att tjejer skulle bli förälskad i första bästa som "frågar" dem och hur många killar oavsett alfa eller blyg och tillbakadragen man är, "stöter" på tysta "panelhönor" Retorisk fråga.

Nu var det inte så här det gick till i detta fall, du har uppenbart inte läst mer än rubrikerna.

Det är precis detta som jag själv undrar över.

HUR kan det komma sig att dessa tjejer ändå väljer den här sortens dumhuvuden?
Citera
2016-06-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Är man bitter över att vissa brudar limmar på alfahannar så menar man ju i samma andetag att man hade själv hade velat ha en sådan tjej med den sortens mentalitet.

Alla blyga tillbakadragna tjejer som inte limmar på någon överhuvudtaget, finns inte i dessa bittra killars tankevärld och bortförklaras så gott som alltid med att tjejer bara behöver säga -ja, så får de den kille som frågar, precis som att tjejer skulle bli förälskad i första bästa som "frågar" dem och hur många killar oavsett alfa eller blyg och tillbakadragen man är, "stöter" på tysta "panelhönor" Retorisk fråga.

Nu var det inte så här det gick till i detta fall, du har uppenbart inte läst mer än rubrikerna.

Du har helt missuppfattat det mest elementära. Grabben, din kvinna lider, i detta nu.
Citera
2016-06-17, 20:23
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Så du menar att det är helt “normalt” att inte läsa på hans facebook för att närmare bekanta sig med en människa som man eventuellt ska inleda en relation med?

Inte vilja veta något om honom utan bara kasta sig I armarna på honom och sen anklaga “samhället” när han visade sig vara en totalidiot?

Åklagaren har rätt till semestern precis som vi andra. Han ville åtala – men fick inte för Lotta. Utan några bevis kan man inte döma någon..

Dessa tjejer lyssnar inte på andra utan vill “bestämma själva”. Resultatet blir därefter.

Vad är "normalt"? När jag själv får vänförfrågningar av personer jag inte känner så tackar jag nej till alla.

Tycker du att våldsverkare av Marres slag borde vara fria på våra gator och torg även om de har ett brottsregister som han har? Borde han frikännas eftersom det egentligen är offrets fel att vilja para sig med honom eftersom hon kanske i första stunden blev kåt på alfahanen?

Åklagaren kunde ha sett till att polisförhören hade filmats. Då hade han kunnat gå vidare utan att försöka övertyga ett skräckslaget offer som visste att åklagaren inte skulle röra ett finger för att hjälpa henne.
Citera
2016-06-17, 20:28
Medlem
Citat:
Det är precis detta som jag själv undrar över.

HUR kan det komma sig att dessa tjejer ändå väljer den här sortens dumhuvuden?

Men dom väljer ju inte dom för dom vet ju inte om att dom är så!! ALLA människor är snälla, trevliga, gulliga, romantiska osv. i början av en relation eller när dom uppvaktar nån. Det är ingen som kommer med blommor och säger "Hej jag heter Kalle och jag är en dömd brottsling och kvinnomisshandlare som kommer att börja misshandla dig om några veckor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in