Citat:
Ursprungligen postat av
Tolvan
Vi vet ju en del om GMs bröder men vad vet vi om föräldrarna? Har någon tagit upp dem tidigare i tråden? Jag är personligen lite nyfiken vad det kan vara för mänskligt avskrap som producerat dessa avskum.
Citat:
Det två brödernas uppväxt beskrivs som besvärlig. De växte upp med en missbrukande mor, som gick bort 2006.
Den äldre brodern hoppade av gymnasiet, och började jobba som målare och jobbade till och från. I en tidig utredning beskrev han sin tonårstid som jobbig, han umgicks mycket med vänner som drack mycket och vid 18 års ålder, efter den första domen, flyttades han till ett familjehem, och var fortsatt familjehemsplacerad i fyra år – fram till 1992 – när han var 22 år gammal. Samma år blev han pappa. Under barnets första två år syns han inte i brottsregistret, men sedan hopar sig domarna igen.
I en utredning som gjordes i början av 2001 uppgav han att han hade alkoholproblem, och mådde psykiskt dåligt. Vid tre tillfällen under loppet av en månad 2000 sökte han hjälp på psykakuten.
– Jag är rädd för vad jag kan ställa till med när jag är onykter, berättade han.
-
Citat:
Han anses enligt den psykologiutredning som gjorts på honom ha diagnosen antisocial personlighetsstörning och psykopati. Han har även diagnosen ADHD
ASPD och sen bristande impulskontroll på det, ja detta är något som högst sannolikt suttit inlåst om vi haft kvar mentalsjukhusen i detta land.