2016-06-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du menade att man skulle undersöka personen först och då räckte det inte med facebook. Var bor du och var arbetar du med osv skrev du i ett inlägg. En rannsakan innan man talar med en person.

Samhället har en plikt att skydda medborgare, så det finns inget att diskutera. Misslyckas man skydda en person så grovt som här och dom andra 251 så får man hosta fram personskydd.
Det här är ett samhällsproblem om du inte fattat detta. Män som dödar kvinnor stup i ett trots anmälan trots alla signaler, och trots fängelse och behandling.
Och skadestånd från staten är ju en självklarhet i detta fallet .

Du är ju ovanligt trögfattad..

Om Lotta inte ville ställa dessa frågor direkt till GM då kunde hon väl ändå kika på hans facebook.

Om killen ifråga har gått i "livet hårda skola", saknar arbetsplats, gullar med kamphundar och är fullt med tatueringar då BORDE en klocka ringa i en vanlig tjejs skalle..

Män - särkilt dessa två män - har dödat även andra män. Män som inte har valt att vara i deras sällskap.. De har misshandlat andra män - som enligt din teori OCKSÅ borde få dygnet runt personskydd.

Det blir billigare för samhället om tjejerna läser på killarnas facebook FÖRST och ligger med dem SEN..
Citera
2016-06-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Men dom väljer ju inte dom för dom vet ju inte om att dom är så!! ALLA människor är snälla, trevliga, gulliga, romantiska osv. i början av en relation eller när dom uppvaktar nån. Det är ingen som kommer med blommor och säger "Hej jag heter Kalle och jag är en dömd brottsling och kvinnomisshandlare som kommer att börja misshandla dig om några veckor".

Men det är just därför man ska lära känna den andre FÖRST och inleda en relation SEN. Inte tvärtom.

Genom några enkla klickar på hans feja skulle Lotta direkt - efter bara några sekunder - ha insett att killen är en total dåre.
Citera
2016-06-17, 20:32
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Har själv träffat MGM på ett ställe jag arbetat. Grymt ostabil människa, som på 0.1 sekunder blir tokig över ett mindre missförstånd.
Har suttit inne större delen av sitt liv. Hans bror är "järnspettsmannen", finns trådar om det på här på forumet.

För övrigt har jag träffat honom dagligen, så man har god insyn i hur han är.

Ännu en sak som ingen har skrivit om är att han hoppat på kvinnlig personal på olika inrättningar. Detta blir han inte fälld för eftersom personal ska tåla visst stryk.
Intressant att han gärna gav sej på den kvinnliga personalen. Men hur var det med den manliga personalen, hoppade han på dom också?
Citera
2016-06-17, 20:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Vad jag är ska du skita i för det hör inte hit. Dessutom har du missat 5 A4 ark med brott, så återkom då du är mer insatt i sakfrågan, och inte är inne på att förminska dödligt våld i nära relation.

Om han att åtalats och dömts för flera misshandel mot kvinnor är inte oväntat. Han slår de han lever med (=känd för offren och därmed åtalbar) jämfört med de han mosar på stan i fyllan med skinnskallepolarna/kåkfararpolarna eller med huliganerna i DFG (=okända för offren och därmed svårligen åtalbar).

Det är ingen om förminskar dödligt våld i nära relation generellt. Men det hör inte till denna tråd. Denna tråd handlar som en sadistisk galning som mosar allt i sin väg. Oavsett om det är i en nära relation eller om det bara är någon som går förbi som han han slog ihjäl.

Du är förblindad av ditt feministtänk där män inte finns, inte heller Lotta som individ utan endast kvinnor som grupp som blir misshandlande av gemene män. Men det funkar inte här. Här är det en galning som dödar en kvinna. Du kapar tråden med ditt korståg mot män och försöker dra nytta av detta för ditt eget syfte.
Citera
2016-06-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är precis detta som jag själv undrar över.

HUR kan det komma sig att dessa tjejer ändå väljer den här sortens dumhuvuden?
Du menar att du inte begriper att alla inte är potentiella mördare, psykopater, misshandlare, sarkastiska skitstövlar osv. bara för att de är alfahannar eller tjejer som faller för alfahannar?!

Eller tror du att de tjejer som i sin naiva föreställningsvärld dras till kåkfarare som sitter inne för mord och misshandel, och tror att de kan omvända dessa idioter, tror du dessa tjejer har en dödslängtan?! De fall jag sett av sådana kvinnor i media verkar alla själva ha trasiga själar på ett eller annat vis, är du förvånad att det finns sådana kvinnor men inte förvånad att det finns sådana män?! Har sett någon dokumentär om sådana kvinnor i amerika och de få som verkade vara normalt funtade verkade istället ha väldigt dålig självkänsla och jag skulle påstå att de verkade en aning socialt hämmade precis som de "snälla, bittra, ensamma" killar som ofta klagar på kvinnor som bara väljer alfahanar...

Frågan som är mer intressant är hur du kan vara så naiv så du inte förstår att det är komplext samspel mellan individers psykologiska beskaffenhet, varje individs intentioner, varje individs risk för att möta en psykopatiskt lagd människa som manipulerar en med vänlighet till en början, varje individs intelligensnivå, varje individs naivitet, varje individs rätt att inte bli trakasserad, misshandlad, hotad och mördad för att man vågar prata med någon som uppvaktar en osv. osv. osv.
Citera
2016-06-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Vad är "normalt"? När jag själv får vänförfrågningar av personer jag inte känner så tackar jag nej till alla.

Tycker du att våldsverkare av Marres slag borde vara fria på våra gator och torg även om de har ett brottsregister som han har? Borde han frikännas eftersom det egentligen är offrets fel att vilja para sig med honom eftersom hon kanske i första stunden blev kåt på alfahanen?

Åklagaren kunde ha sett till att polisförhören hade filmats. Då hade han kunnat gå vidare utan att försöka övertyga ett skräckslaget offer som visste att åklagaren inte skulle röra ett finger för att hjälpa henne.

Jag anser att det är precis det “normala”. Man accepterar inte vänförfrågningar av vem som helst. Lika lite som man öppnar sin lgh-dörr till vem som helst..

Är man nyfiken på någon som har frågat – då kikar man väl efter för att kolla lite..

JAG anser inte att våldsverkare ska springa runt på våra gator. Men tjejer som Lotta & Co gör det möjligt för dem att misshandla och fortsätta att springa vidare.

Om förhöret hade filmats då kanske Lotta inte hade sagt ett ord.

Hennes pojkvän (exet) säger sig ha ringt till polisen när han upptäckte blåmärkena på Lottas armar. Men om Lotta vägrar att intyga att det verkligen var GM och inget annat som hade förorsakat blåmärkena – då kan inte åklagaren göra ett skit.

Åklagaren har faktiskt flera andra fall där offret de facto VILL bli hjälpt och få GM inburad. Bättre då att lägga krutet på de casen.
Citera
2016-06-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är just därför man ska lära känna den andre FÖRST och inleda en relation SEN. Inte tvärtom.

Genom några enkla klickar på hans feja skulle Lotta direkt - efter bara några sekunder - ha insett att killen är en total dåre.

Jag har inte Facebook och vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar, men visst kan man väl blockera folk där? Hur kunde dom ha fortsatt kontakt om han var blockerad direkt? Hennes vänner sa ju att han tog kontakt via Facebook men att hon från början inte ville ha nån kontakt. Men hur kunde kontakten då fortsätta om han var blockerad?
Citera
2016-06-17, 20:51
Medlem
Citat:
Jo, det kallas facerape. Ja, hur kan en människa vara godtrogen då en annan är charmig, snäll romantisk osv i början. Och när dom är i kräkets våld livrädda så kommer dom inte ut så lätt.
Psykot sa jag ska döda dig plus andra hot och när dom väl fått dom första slagen och psykutbrotten så var dom livrädda. Lotta anmälde vilket många inte gör, men hon fick inte den hjälpen hon borde fått.
Sluta anklaga dom här tjejerna då du inte fattar hur det är att vara ihjälskrämd.

Sluta upprepa mantrat som inte stämmer med verkligheten.

Hon erbjöds skyddat boende - men tackade nej. Hon fick hjälp.

Åklagaren ville åtala - han fick inte för Lotta.
Citera
2016-06-17, 20:53
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Från FB:

"Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen.
Lotta försökte flera ggr avbryta förhållandet men lyckades inte. 1 maj åkte hon in till st Göran för han hade spräckt 2 revben på henne.
Efter det träffades dom ett par ggr till. Han accepterade inte att min syster & Lotta umgicks så han sa för 3v sen att hon får välja mellan honom o syrran.
Då sa hon att hon inte kunde välja bort sin bästa vän + sa att hon inte kunde leva så här längre.
Han svarade: - Jag bestämmer vem du väljer, inte du.
Sen fick han tag i syrrans adress så Lotta kunde tyvärr inte bo hos henne som dom planerat och flyttade ist till sitt ex som hon har sin hund tillsammans med.
Förra fredagen hade det varit tyst i från honom en vecka och hon kände sig lugn och valde att flytta hem igen. Hon hade blivit erbjuden skyddat boende då polisen sagt att den här killen är inte att leka mé, med tanke på hans bakgrund, men hon tackade nej då hon inte fick ha med sin hund och hon kände sig inte direkt hotad längre..
Han har även sagt vid ett tidigare tillfälle: Om du vill sluta ses kommer jag möblera om hela fejjan på dig så ingen annan man vill ha dig...
I lördags morse bröt han upp porten, måste ha bankat på dörren och tyvärr måste hon ha öppnat den...
Då gjorde han det han gjorde.. Bokstavligen stod och hoppade på hennes huvud..
Han själv ringde polisen som åkte dit. I ambulansen andades hon själv, när hon kom in slutade hon andas och har levt på konstgjord väg sen dess.
Syrran har aldrig sett en så svårt misshandlad människa, inte ens på filmer.. Hon är helt svart. Dom har opererat upp huvudet för hjärnan svällde och försökt lätta på trycket, hon har även blod i lungorna .. Tyvärr blir hjärnan mer o mer svart ju längre tiden går."
Huvudorsaken till att hon tackade nej till skyddat boende var väl för att hon inte kände sej hotad längre. Han hade ju inte hört av ej på en vecka.

Svinet lurade henne rakt i fällan.
Citera
2016-06-17, 20:53
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Jag har inte Facebook och vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar, men visst kan man väl blockera folk där? Hur kunde dom ha fortsatt kontakt om han var blockerad direkt? Hennes vänner sa ju att han tog kontakt via Facebook men att hon från början inte ville ha nån kontakt. Men hur kunde kontakten då fortsätta om han var blockerad?

Jag uppfattar det inte att hon blockerade honom direkt. De har tydligen träffats (eller hur?) och så var hon förlorad.

Men även om hon inte skulle ha träffat honom. I Sverige är det hur enkelt som helst att leta fram en persons adress, t.e. via Ratsit eller andra tjänster. Så har man adressen och kan tom se om personen bor ihop med någon annan. Man får födelsedag och om personen har en bil registrerat. Via Skatteverket skulle man tom kunna få kopian på bilden som finns på personens ID-kort. Ett paradis för stalkare med andra ord.

Men som sagt, Lotta träffade honom och de gick ut enligt det som jag läst. Och märkte ganska omgående att Marre var en mardrömsdejt, men då var det för sent., Han släppte aldrig mer taget och avslutade relationen genom att hoppa på hennes ansikte som om det vore en 'vattenmelon', något som han enligt Expressen i dag brukade skryta om för polare på pubarna att ha gjort med många personer som retade honom.
Citera
2016-06-17, 20:54
Medlem
Citat:

Det säger sig självt: de som vännerna säger stämmer inte med verkligheten.

Om hon accepterade honom som sin vän OCH inte blockerade honom efter att hon hade ångrat sig - då kunde han fortsätta att "stalka" henne. Annars går det inte.
Citera
2016-06-17, 20:55
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Huvudorsaken till att hon tackade nej till skyddat boende var väl för att hon inte kände sej hotad längre. Han hade ju inte hört av ej på en vecka.

Svinet lurade henne rakt i fällan.

Jo, och hon var tyvärr lättlurad som en mus som är ute efter en bit ost. Tragiskt och tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in